חברת בוש משקיעה בחברה החדשה של נשיא סקדו

חברת הסטארט-אפ ויגו (Veego), המפתחת תכנה לזיהוי תקלות בבית החכם, השלימה סבב גיוס סיד בהיקף 5 מיליון דולר • מנכ"ל החברה אמיר קוטלר: "רצינו את בוש כמשקיעה כיוון שהיא הולכת לעשות לנו כמה קיצורי דרך ביציאה לשוק"

מייסדיי ויגו מימין לשמאל רפאל כספי, אמיר קוטלר, דניס סירוב / צילום: ויגו
מייסדיי ויגו מימין לשמאל רפאל כספי, אמיר קוטלר, דניס סירוב / צילום: ויגו

חברת הסטארט-אפ ויגו (Veego), המפתחת תכנה לזיהוי תקלות בבית החכם, הודיעה היום (ג') כי היא השלימה סבב גיוס סיד, של 5 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן SOMV והשתתפו בו גם קרן N1V, וקרן הון הסיכון רוברט בוש ונצ'ר קפיטל (RBVC), זרוע ההשקעות הטכנולוגיות של קבוצת בוש העולמית.

ויגו הוקמה בדצמבר 2018 על ידי אמיר קוטלר, יוצא 8200 ויזם סדרתי בתחום הסייבר המכהן כמנכ"ל החברה, דניס סירוב ורפאל כספי. כיום החברה מעסיקה 20 עובדים, כולם בישראל, וצפויה לגייס שבעה עובדים נוספים בעקבות הגיוס. "בוש לא משקיעה בחברות ישראליות רבות, ובטח שלא בשלבים הראשונים. אנחנו רצינו את בוש כמשקיעה כיוון שהיא הולכת לעשות לנו כמה קיצורי דרך ביציאה לשוק. בעולם הבית החכם, בוש מחזיקה פוזיציות בשרשרת הערך שאין להם אח ורע: ראשית, בוש היא יצרנית של מכשירים חכמים כמו מדיחי כלים, מצלמות ומקררים ושנית, הם גוף תכנה ענקי שמספק להרבה מאוד גופים בעולם פלטפורמה לניהול מכשירים חכמים. הם משרתים היום את כל שרשרת הערך בעולם הבית החכם", אומר קוטלר בשיחה עם "גלובס".

לפני שהקים את ויגו, קוטלר כיהן כנשיא וכסמנכ"ל תפעול בסקדו, שנרכשה כחצי שנה קודם לכן על ידי פאלו אלטו תמורת 100 מיליון דולר. לפני כן היה בין מייסדי חברת פרומיסק, שנמכרה למשקיעים פרטיים ב-2012 תמורת סכום שלא פורסם. "יש קשר מאוד גדול בין ההרפתקה בסקדו, למה שאנחנו עושים בוויגו. סקדו עשתה איתור, זיהוי ותגובה של מתקפות סייבר על נקודות הקצה של ארגונים, ואנחנו עושים דבר דומה מאוד - איתור, זיהוי ותיקון של תקלות בבית החכם", אומר קוטלר. " גילינו שיש דימיון קונספטואלי בין עולם התקלות ועולם הסייבר, אבל בחברה הזו אנחנו לא פונים לעולם הסייבר ולא מתעסקים בו, כי אנחנו לא חושבים שהבית שלך יותקף הרבה מאוד פעמים, אבל אנחנו חושבים שיהיו בו הרבה מאוד תקלות".

"אנחנו מאמינים שריבוי המכשירים והיצרניות, הולכים לייצר הרבה מאוד בלאגן בבתים החכמים, והרבה מאוד תקלות, ואנחנו נראה תופעה במסגרתה אנשים לא יצליחו להבין מהו הגורם לתקלה", הוא מוסיף. לדבריו, כבר היום נותני שירות מתקשים לאתר את מקורן של תקלות בשירותים, כמו רשתות ביתיות או שירותי סטרימינג לטלוויזיות חכמות. הבעיה עשויה להיות קשורה לתשתית, לספק האינטרנט, לספק השירות, או למכשיר עצמו - וכך נוצר מצב שבו המשתמשים לא יודעים לאיזה מוקד שירות עליהם לפנות כדי לקבל מענה לתקלה, ונותני השירות עצמם מתקשים לאתר את מקורן של התקלות הללו. לדברי קוטלר, המצב הזה רק יחמיר.

לכן, ויגו פיתחה תוכנה שסורקת את כלל המכשירים המחוברים, ומזהה תקלות לפי התנהגות לא תקינה של המכשירים ברשת. המערכת אוספת את כלל המידע שקדם לתקלה ומאפשרת להבין מה היה המקור לתקלה, ואף לזהות תקלות "דוגרות", כלומר כאלה שעוד עתידות להתרחש. המוצר צפוי לצאת לשוק ברבעון השלישי של השנה, והוא מיועד לשמש את מערכי שירות הלקוחות של חברות המספקות שירותים ומוצרים לבית החכם. כיום, החברה עובדת עם שלושה לקוחות ראשונים על מוצר בטא, אחד בארצות הברית ושניים בישראל.

מנכ"ל בוש ונצ'ר קפיטל ד"ר אינגו רמזול, מסר בהודעת החברה: "אנו רואים את פוטנציאל הצמיחה והצורך בשוק התמיכה במוצרי IOT שבבתים החכמים בשנים הקרובות. Veego פיתחה טכנולוגיית AI חדשנית אשר הטמעתה תסייע ליצירת מהפכה של ממש בכל הקשור לשיפור השירות ללקוחות בית חכם ולמשתמשי ציוד חכם ביתי".

תעודת זהות: Veego 

הקמה: דצמבר 2018

מייסדים: אמיר קוטלר, דניס סירוב ורפאל כספי.

עובדים: 20

משרדים: ברמת גן

גיוסי הון: 5 מיליון דולר

משקיעים: SOMV ,N1V ו-רוברט בוש ונצ'ר קפיטל (RBVC)