הסכסוך בבורסה: עובדי הוועד שהושעו יוכלו לחזור מחר לעבודה

המאבק בין העובדים להנהלה החריף כאשר מנכ"ל הבורסה איתי בן זאב השעה את שלושת העובדים לאחר ששלחו לרשות ניירות ערך מכתב בתפוצה רחבה של חברי הבורסה • אלה בתגובה השביתו את הבורסה למספר שעות, מה שהביא לעיכוב בפתיחת המסחר ולפגיעה בתדמית של הבורסה לפני הנפקתה

איתי בן זאב  / צילום: Gettyimages ישראל
איתי בן זאב / צילום: Gettyimages ישראל

שלושת חברי ועד העובדים של הבורסה שהושעו ל-48 שעות, יוכלו לחזור מחר לעבודתם - כך נמסר הערב (ג') מהנהלת הבורסה בתל-אביב. זאת בהמשך לסכסוך העבודה בין הנהלת הבורסה לעובדים, ושהביאה לצעד חריף הבוקר של השבתת הבורסה. המסחר נפתח הבוקר באיחור של יותר משלוש שעות.

נזכיר כי המאבק בין העובדים להנהלה החריף כאשר מנכ"ל הבורסה איתי בן זאב השעה את שלושת העובדים לאחר ששלחו לרשות ניירות ערך מכתב בתפוצה רחבה של חברי הבורסה, תוך שימוש במאגר המידע של הבורסה. 

בין העובדים והנהלת הבורסה קיימים שני סכסוכי עבודה. האחד בקשר לבונוס בגין שנת 2017, שטרם סוכם בין הצדדים, והשני מיוחס לבקשת העובדים לקבל מטריית הגנה תעסוקתית ותנאים מיטיבים בהליך של הנפקת הבורסה.

כחלק מהעיצומים בהם נקטו המפעילים, לא אויש חדר המפעילים מספר פעמים במהלך השבועות האחרונים. שניים מחברי ועד העובדים שהושעו הם מפעילי מחשב. היום לפנות בוקר, לא אויש חדר המפעילים, ולכן לא ניתן היה להעלות את מערכות המסחר והסליקה, וכל עיבודי הלילה לא הסתיימו בזמן לפני התחלת המסחר. מה שהוביל לעיכוב מתוזמן על ידי העובדים, ולפגיעה אנושה בתדמית של הבורסה המקומית מול העולם, ולפני הנפקתה של הבורסה.