בפעם השנייה בתוך 3 שבועות: קרדיט סוויס הוריד מחיר יעד למניית טבע, על רקע הסיכונים המשפטיים

בבנק נוקבים כעת במחיר יעד של 14 דולר למניה, לעומת 18 דולר קודם לכן, ולעומת 20 דולר שהיה מחיר היעד על לפני שלושה שבועות • הורדת מחיר היעד מוסברת ב"סיכון המשפטי הכפול" שמגביר את הלחץ – הן התביעה בנוגע לתיאום המחירים בגנריקה בארה"ב, והן התביעות בנוגע למשככי הכאבים האופיואידיים

בניין טבע בכפר סבא / צילום: סיון פרג'
בניין טבע בכפר סבא / צילום: סיון פרג'

בפעם השנייה תוך שלושה שבועות בלבד, בנק קרדיט סוויס מוריד את מחיר היעד שלו למניית טבע. בבנק נוקבים כעת במחיר יעד של 14 דולר למניה, לעומת 18 דולר קודם לכן, ולעומת 20 דולר שהיה מחיר היעד על לפני שלושה שבועות.

המלצת קרדיט סוויס למניית טבע  נותרה ללא שינוי, "נייטרלי". גם מחיר היעד המונמך גבוה יותר מהמחיר הנוכחי של טבע בכ-21%, לאחר שמניית טבע חזרה אתמול לירידות ואיבדה 2.7% למחיר נוכחי של 11.54 דולר, שמשקף לחברת התרופות שווי שוק של 12.6 מיליארד דולר.

הורדת מחיר היעד של קרדיט סוויס מוסברת ב"סיכון המשפטי הכפול" שמגביר את הלחץ - הן התביעה בנוגע לתיאום המחירים בגנריקה בארה"ב, והן התביעות בנוגע למשככי הכאבים האופיואידיים. לדברי האנליסט ואמיל דיוואן, החשש מפני תוצאות התביעות הללו גרמו ללחץ משמעותי על מניית טבע בשבועות האחרונים, והחברה איבדה כ-3 מיליארד דולר משווי השוק שלה מאז ה-10 במאי, וכ-8 מיליארד דולר מאז תחילת פברואר (אגב, בפברואר מחיר היעד של קרדיט סוויס למניית טבע היה 26 דולר).

"את התוצאה בשני ההליכים, ויותר מכך, העלויות הפוטנציאליות לטבע, קשה לחזות, למרות שיחות שהיו לנו עם החברה ועם יועצים משפטיים חיצוניים", כתב האנליסט. "אנו משאירים את המלצת ה'נייטרלי' על המניה עד שתהיה לנו ראות טובה יותר בשתי הסוגיות האלה, וכן עדויות טובות יותר בנוגע לדרך שבה תחזור טבע לצמיחה".

מחיר היעד החדש, 14 דולר, נגזר ממכפיל EV/EBITDA של 10 לפי תחזית קרדיט סוויס לתוצאות 2019. לדברי דיוואן, הורדת מחיר היעד נועדה לשקף את הגדלת חוסר הוודאות ואת הסיכונים המשפטיים, למרות שלהערכתו מחיר המניה כבר מגלם חלק משמעותי מהסיכון.

דיוואן מעריך שייתכנו פשרות בשני ההליכים. מומחי משפט שעסקו בנושאים דומים בעבר איתם התייעץ האנליסט העריכו בפניו כי פשרה בתביעת תיאום המחירים בגנריקה תנוע בין מאות מיליוני דולרים ל-1 מיליארד דולר, ולא מיליארדי דולרים רבים, כפי שמבקשים התובעים; אך טבע עלולה לשאת בחלק לא פרופורציונלי של הסכום משום שהתובעים טוענים שהיא הובילה את הקנוניה.

בהקשר של האופיואידים, המומחים התקשו להעריך את הנזק הפוטנציאלי בשל היקף נרחב של תביעות ממדינות ומחוזות שונים בארה"ב. להערכתם, התביעה הראשונה שההליך המשפטי בה יתחיל בימים הקרובים באוקלהומה תספק מסגרת לתביעות האחרות ותשפוך אור על הנזקים הפוטנציאליים לטבע (וכן לחברת ג'ונסון אנד ג'ונסון).