גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנכ"ל החברה של טדי שגיא מדבר על מאחורי הקלעים של האקזיט הענק

דוד אבגי, מייסד ומנכ"ל חברת טכנולוגיית התשלומים SafeCharge, שתימכר ב-889 מיליון דולר לחברה הקנדית Nuvei, מספר ל"גלובס" על החברה שהקים עם טדי שגיא ● "אחת הסיבות לעסקה זו הטכנולוגיה, ולכן עובדי הפיתוח בישראל ובבולגריה צריכים להיות רגועים"

"עם כל זה שאני שמח על העסקה, והמלצתי עליה גם לחברי הדירקטוריון וגם לבעלי המניות, יש גם קצת עצב - זה בייבי שלי משנת 2007, אבל זה הצעד הנכון לחברה", כך אמר היום ל"גלובס" דוד (דודי) אבגי, מייסד ומנכ"ל חברת SafeCharge, שאתמול נודע שתימכר ב-889 מיליון דולר (699 מיליון ליש"ט) לחברה הקנדית Nuvei.

בעל השליטה בסייפצ'רג', ומי שהקים אותה יחד עם אבגי, הוא איש העסקים טדי שגיא, שצפוי לקבל בעת המכירה קרוב ל-600 מיליון דולר עבור החזקותיו בחברה. סייפצ'רג' נסחרת בלונדון בשווי 651 מיליון ליש"ט, לאחר שמנייתה זינקה אתמול ב-22% בעקבות הדיווח על הצעת הרכש.

"סייפצ'רג' היא חברת טכנולוגיית תשלומים. אנחנו מספקים פתרונות לתשלומים בכמה ערוצי מכירה. התחלנו באונליין, התפתחנו למובייל ועכשיו גם בנקודות המכירה", אומר אבגי. "שורשי החברה הם מ-1999, אבל ב-2007 התחיל הנופך הבינלאומי, כשהתחברנו לסולקים באירופה כמו רויאל בנק אוף סקוטלנד, ברקליס, אמריקן אקספרס ופייפל".

אבגי מסביר שהטכנולוגיה של החברה "יושבת בין בתי העסק למוסדות הפיננסיים, ומאפשרת לבתי העסק לקבל כניסה לכל עולם הבנקאות והתשלומים, ולעבוד כסוחרים גלובליים ולא רק מקומיים". דוגמה שהוא מספק היא שתייר סיני שמגיע ללונדון ורוצה לרכוש ב-World duty free (לקוחה של החברה), אך אין לו כרטיס ויזה או מאסטרקארד, והוא מבקש לשלם באמצעות וויצ'ט - אפליקציית הצ'ט והתשלומים הפופולרית בסין, המשמשת עבורו כארנק דיגיטלי.

סייפצ'רג' היא זו שמחברת בין כל הגורמים בעסקה. "היתרון התחרותי שלנו הוא שאנחנו מאפשרים באותו ממשק פשוט להיות גם מחברים וגם סולקים", אומר אבגי. החברה עובדת B2B ולא מול הצרכן הסופי, ובין לקוחותיה נמצאים חברת המשלוחים Just Eat, חברת שירותי הנסיעות Gett, וכן לקוחות מתחום ההימורים אונליין, כגון ויליאם היל ו-Ladbrokes - תחום שבו החלה את דרכה. לדברי אבגי, עם השנים החברה התפתחה לוורטיקלים נוספים, שמהווים היום מעל 50% מהכנסות החברה. "תפסנו תאוצה בתעשיות שצומחות בקצב מהיר יותר: תיירות, קמעונות, market places", הוא מציין.

על הרוכשת Nuvei אומר אבגי, כי מדובר בחברה קנדית שמאחוריה מייסד ומנכ"ל קנדי (פיליפ פאייר) ושני גופים פיננסיים חזקים: הקרנות CDPQ ו-Novacap מקנדה, שהשקיעו בחברה הרוכשת. ההשקעה בוצעה ב-2017, ולפי אתרי האינטרנט של שתי הקרנות, CDPQ מנהלת כיום נכסים בהיקף של כ-310 מיליארד דולר ו-Novacap מנהלת נכסים בהיקף 2.8 מיליארד דולר.

"אנחנו מכירים את Nuvei מהתעשייה, כבר מספר שנים", אומר אבגי. "מדובר בשתי חברות משלימות, ולא מתחרות. ברמה הגיאוגרפית, הם מתמקדים בצפון אמריקה וקנדה, ואנחנו בעיקר באירופה ובאסיה, ולאחרונה נכנסנו גם למקסיקו. ברמת הסקטורים, אנחנו עם לקוחות אונליין די גדולים, והם מתמקדים ב-SMB (עסקים קטנים ובינוניים, ש'ח'ו'). אנחנו לא חולקים את אותם לקוחות ולא את אותם שווקים, וגם המוצרים קצת שונים - הם יותר פונים לנקודות המכירה עם טרמינלים בחנויות".

לדבריו, חלק מהרציונל שמאחורי העסקה הוא העובדה שישנה מגמה ברורה של קונסולידציה בתעשיית הפינטק. "היו הרבה מאוד עסקאות בתעשייה. זו תעשייה תחרותית ומוטת רגולציה, ושחקן אחד בולע את השני. הדירקטוריון שלנו זיהה שמה שנכון לחברה זה להיכנס לאותה מגמת קונסולידציה, על מנת שנוכל להפוך לשחקן יותר גדול. ניכנס לגיאוגרפיות חדשות, נוריד את הריכוזיות בקרב הלקוחות שלנו, ויהיו לנו יותר יכולות", אומר אבגי.

מכר לשגיא ונשאר עם 2.2%

הצעת הרכש נוקבת במחיר של 5.55 דולרים למניית סייפצ'רג', כלומר כ-4.36 ליש"ט למניה, בהשוואה למחיר ההנפקה ב-2014 שהיה 1.62 ליש"ט, ולמחיר השיא שאליו הגיעה המניה בשנה שעברה, שהיה 3.55 ליש"ט. אבגי עצמו מימש לפני מספר חודשים ברווח מכובד של כמה מיליוני ליש"ט אופציות שהיו לו, ומכר חלק מהמניות באותו מימוש לבעל השליטה טדי שגיא, תמורת כ-13 מיליון ליש"ט. המכירה אז הייתה במחיר של 3.26 ליש"ט למניה, לעומת 4.36 ליש"ט בעסקה עם Nuvei, אך נראה שאבגי לא מתרגש מכך שהיה יכול להרוויח יותר אם לא היה מוכר אז את המניות. כיום הוא מחזיק ב-2.2% ממניות החברה, בשווי של כ-19 מיליון דולר לפי העסקה עם Nuvei.

נכון להיום סייפצ'רג' מעסיקה 400 עובדים, מתוכם כ-150 בישראל (כ-120 במרכז הפיתוח ועוד כ-30 בחברה בת), ושאר העובדים נמצאים בסין, בסינגפור, בקפריסין, בבולגריה, באנגליה, באיטליה ובמקסיקו.

המכירה ל-Nuvei תסכם מעל חמש שנים של סייפצ'רג' כחברה ציבורית. לשאלה איך החוויה של ניהול חברה ישראלית שנסחרת בלונדון מספר אבגי: "חברי הדירקטוריון שלנו מאוד מנוסים בשוק ההון הבריטי - רובם מגיעים מאנגליה ואינם מישראל - וההנהלה שלנו כוללת מומחים מהתעשייה שעבדו בעבר בענקיות תשלומים, או היו מנהלים בגופים מאוד גדולים.

"בשנים האחרונות בניתי הנהלה חזקה בחברה, שתסייע לי לנהל חברה גלובלית, שזו משימה די קשה. הנפקנו ב-2014 במחיר של 1.62 ליש"ט למניה. המכירה עכשיו היא ב-4.36 ליש"ט למניה ולאורך השנים חילקנו דיבידנדים, כך שהמחיר למניה גבוה למעשה מ-5 ליש"ט" (לפי נתוני החברה, מאז ההנפקה חולקו דיבידנדים בסך 114 מיליון דולר, ואם לוקחים בחשבון גם את השנתיים שלפני ההנפקה מדובר ב-154 מיליון דולר).

לאבגי חשוב להדגיש שלעובדי הפיתוח אין סיבה לחשוש: "העובדים לפעמים קצת מודאגים בעסקאות כאלה. אני מאוד ברור: אחת הסיבות לעסקה זו הטכנולוגיה ולכן עובדי הפיתוח בישראל ובבולגריה צריכים להיות רגועים שנמשיך לצמוח ולפתח מוצרים חדשים".

 אתה תישאר בחברה לאחר השלמת העסקה?

"יש עוד כמה אישורים שצריך לעבור לפני השלמה העסקה, עד אז אני עובד סייפצ'רג' ועם השלמת העסקה אשקול, אבל אני מאוד חיובי לגבי המשך הפעילות שלי בחברה".

SAFECHARGE

עיסוק: מספקת פתרונות טכנולוגיים לתשלומים וסליקה

מיקום: איי גרנזי; מרכז הפיתוח בישראל נמצא בת"א; משרדים באנגליה, סין, איטליה, בולגריה, סינגפור, קפריסין, מקסיקו

מנכ"ל: דוד (דודי) אבגי

בעל שליטה: טדי שגיא באמצעות Northenstar Investments - 68.3%

מספר עובדים: כ-400

הכנסות 2018: 139 מיליון דולר

רווח נקי 2018: 23.3 מיליון דולר

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?