קפיטל פוינט רוצה את חברת כן פייט: רכשה 5% ממניות החברה

כן פייט הודיעה כי תשיב בקרוב לדרישה לכינוס אסיפה • אם יצלח המהלך של קפיטל פוינט, הוא ישים סוף מפתיע לאחד הסיפורים הוותיקים והמעניינים של הביומד בבורסה בתל אביב

 פנינה פישמן / צילום: איל יצהר
פנינה פישמן / צילום: איל יצהר

מה קורה לחברת ביומד שהמוצר שלה לא מצליח לאורך שנים, אך אין לה בעלי שליטה חזקים, ולכן מנהלי החברה חופשיים להמשיך לגייס לחברה הון, ולנסות לקדם את המוצר שוב ושוב, נגד כל הסיכויים?

לפעמים זה נגמר כמו במקרה של מזור רובוטיקה, שיציאת בעלי השליטה הראשונים ממנה ב-2010 השאירה אותה חופשית לנסות ולטעות בשיווק המוצר המוביל שלה פעמיים לפני שעלתה על דרך המלך ובסופו של דבר נמכרה ב-1.64 מיליארד דולר לתאגיד מדטרוניק. אולם, אם לחברה מזומנים בקופה אך השווי שלה צולל, ואם יש מי ששם עין על קופת המזומנים, זה לרוב יגמר בשלב כלשהו בהשתלטות על החברה והכנסת פעילות חדשה לתוכה.

חברת כן פייט, שהונפקה בבורסה בתל אביב ב-2006, אחת מחברותה ביומד הצעירות הראשונות בבורסה בתל אביב, ונסחרת היום בישראל ובנאסד"ק, נמצאת היום בסיכון לגמור את חייה כך. החברה קיבלה מכתב מחברת קפיטל פוינט הישראלית, אשר נסחרת גם היא בתל אביב, לפיו קפיטל רכשה 5% ממניות החברה והיא מעוניינת לכנס אסיפת בעלי מניות כדי להחליף את דירקטוריון החברה.

קפיטל פוינט היא חברת השקעות אשר הייתה בעבר זכיינית של שתי חממות טכנולוגיות - בקצרין ובאופקים. ההצלחה העיקרית של קפיטל פוינט הייתה ההשקעה בנוירודם, שנמכרה בכמיליארד דולר ב-2017. היה לחברה אקזיט נוסף, בחברת קונטיפי שנמכרה ב-90 מיליון דולר לקימברלי קלארק. לחברה היום ישנן מספר השקעות ביומד וביניהן אנטרה, RDD , אנקיאנו ודיא הדמיה. כמו כן יש לה גם זכויות בפעילות בתחום חיפושי הנפט, והשקעות בחברות מתחומים נוספים כגון: כנפיים,פרטנר, המכון לחקר האינטרנט, סלקום ועוד. נכסיה מוערכים בדו"חותיה ב-171 מיליון שקל.

כן פייט  נסחרת היום לפי שווי של 53 מיליון שקל. בעקבות ההודעה מניית החברה ירדה היום 4.4%, עדות לכך שבעלי המניות אינם רואים בכניסת משקיע חדש הצלה לחברה. כלומר, עוד לא נאמרה המילה האחרונה.

קפיטל פוינט  נסחרה הבוקר לפי שווי של 38.6 מיליון שקל, ובעקבות ההודעה ירד מחיר מנייתה 3%.

סביר להניח כי אם קפיטל מנסה להשתלט על כן פייט, אין זה כדי לפתח את מוצר הדגל שלה, ה- CF101 וה- CF102 (המבוסס למעשה על אותה המולקולה) שנכשלו עד היום במספר ניסויים קליניים גדולים במחלות כמו דלקת מפרקים, עין יבשה ופסוריאזיס, אך החברה עדיין מפתחת אותם במרץ למחלות אחרות, ביניהן כבד שומני וסרטן הכבד, ומתכננת ניסוי קליני גדול נוסף בתחום. התרופה היא ההמצאה והבייבי של מנכ"ל החברה פרופ' פנינה פישמן, ומהלך שמבוצע שלא בתיאום איתה כנראה לא לוקח את המוצר הזה בחשבון כנכס העיקרי של החברה.

לאחרונה ביצעה כן פייט גיוס מזומנים בהיקף של 6 מיליון דולר. הגיוס הגיע על רקע עליה של 30% במחיר המניה על רקע הודעה של החברה כי ניסוי שלה נבחר להצגה בכנס בינלאומי. כן פייט ניצלה מייד את העליות לגיוס, והמניה איבדה 54% מהערך אליו הגיע לאחר העליות שחלו בעקבות ההודעה. זהו מחיר המשקף ירידה של 84% במחיר המניה בשנה האחרונה. כך הגיעה לשווי המאפשר לקפיטל להשתלט עליה, ועל 6 מיליון הדולר שבקופתה.

כן פייט הודיעה כי תשיב בקרוב לדרישה לכינוס אסיפה. אם יצלח המהלך של קפיטל פוינט, הוא ישים סוף מפתיע לאחד הסיפורים הוותיקים והמעניינים של הביומד בבורסה בתל אביב.