שת"פ לשירותי בריאות כללית עם קרן הון סיכון אמריקאית

מור יישומים, חברת המסחור של שירותי בריאות כללית, חתמה על שיתוף פעולה עם קרן הון הסיכון אספייר וונצ'רס האמריקאית המשקיעה בתחום מדעי החיים, וכן עם האקסלרטור The Smart Health Innovation Lab

קופת חולים כללית / צילום: בר אל
קופת חולים כללית / צילום: בר אל

מור יישומים, חברת המסחור של שירותי בריאות כללית, הודיעה כי חתמה על שיתוף פעולה עם קרן הון הסיכון אספייר וונצ'רס (Aspire Ventures) האמריקאית המשקיעה בתחום מדעי החיים, וכן עם האקסלרטור The Smart Health Innovation Lab (נקרא גם iLab), שבו שותפה Aspire.

שיתוף הפעולה יהפוך את מור הישראלית לחלק מרשת חדשנות של גורמים בתחום הרפואי, בה חברים אספייר, בית החולים Penn Medicine Lancaster General Health, מבטח הבריאות Capital Blue Cross, מיזם הבריאות הדיגיטלית Clio Health שהקימה אספייר, וכן כללית ומור. מטרת הרשת היא לקדם טכנולוגיות בתחום הרפואה המותאמת אישית, כך שהחברות המפתחות את הטכנולוגיות הללו (למשל החברות שיוזמת מור יישומים על בסיס טכנולוגיות שפותחו בכללית) תוכלנה להביא אותן לשוק בקלות ובמהירות בזכות שיתופי הפעולה, ואילו ארגוני הבריאות והביטוח (כמו הכללית בעצמה) תוכלנה להתנסות בטכנולוגיות פורצות דרך, שעשויות לשפר את התוצאות שלהן ולחסוך עלויות.

לדברי עיסאם אבדיר, שותף מנהל באספייר: "שיתוף פעולה רב ממדי זה בין חברות וארגונים בארה"ב ובישראל, מאפשרים לפתוח את השור האמריקאי לכוח הטכנולוגיה של הסטארט אפ ניישן. חברות ישראליות יהנו מן המחוייבות של מערכות בריאות אמריקאיות". מור יישומים כבר יזמה עד היום 100 פרוייקטים וחברות, חלקם כבר נמצאים בשוק, וחלקם עוד בשלבים ראשונים.

לדברי פיני בן אלעזר, מנכ"ל מור: "אנחנו מתעניינים מאוד בגישה של iLab להאצת אימץ טכנולוגיות על ידי רופאים וחולים". בין הטכנולוגיות שהחלו את דרכם בבתי החולים, במרפאות או במערכת ה-IT של הכללית ומוסחרו על ידי מור, ניתן למצוא חברות כמו זברה מדיקל, פרולור, דרים מד, RDD, מדיוונד ואחרות.

הגורם מתוך iLab שיצר את הקשר הוא כאמור קרן אספייר, שיזם עיסאם אבדיר ובה שותפה גם הישראלית רונית קורן. בראיון קודם עם הקרן סיפר אבדיר כי הקרן פועלת להקים בית חולים מקוון לגמרי, וכך אכן הוקמה קליו הלת'. אבדיר הסביר את פעילותה כל: "קודם אתה נכנס לתהליך של סריקת ממצאים ותשאול בבית, ולאחר מכן אתה מקבל הנחיות לבדיקה עצמית. מדובר במערכת שפועלת תחילה טלפונית ומקוונת, ואחר כך פיזית, לאו דווקא בבית חולים.

"מעבר לכך יהיה לה בית חולים ייעודי למקרים הדחופים באמת, ולניתוחים חדשניים במיוחד, כולל ניסיוניים. חוויית המטופל וגם חוויית הצוות תהיה אחרת". מיזם כזה דורש הטמעה של טכנולוגיה חדשה בקצב מהיר. כך החלה הקרן לחפש טכנולוגיה גם בישראל, וכעת נחתם השת"פ הראשון שלה עם גורם ישראלי.