"גלובס" מצטרף למועצת העיתונות: "מחויבים לקיומה של עיתונות עצמאית ואחראית למען הכלכלה והחברה"

יו"רית "גלובס" אלונה בר און ועורכת "גלובס" נעמה סיקולר: "ההצטרפות של 'גלובס' היא רכיב נוסף במהלך האסטרטגי שאנו מובילים זה כשנתיים להגדרה מחודשת של התפקיד שלנו והאחריות המוטלת עלינו כעיתון העסקים של ישראל"

עיתון גלובס / צילום: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
עיתון גלובס / צילום: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

עיתון "גלובס" נענה להזמנת מועצת העיתונות, המאגדת מו"לים, עורכים ועיתונאים, להצטרף לשורותיה. המועצה היא גוף וולונטרי שמטרתו שמירה על חופש העיתונות בתוך שמירה על האתיקה העיתונאית. חברים בה גורמים בתקשורת כמו חברת החדשות, גלי צה"ל, אתר וואלה! והעיתונים "הארץ" ו"ישראל היום".

יו"רית "גלובס" אלונה בר און ועורכת "גלובס" נעמה סיקולר הודיעו היום (ב') על הצטרפותו של העיתון למועצת העיתונות, והבהירו כי זהו צעד אחד לצד רבים נוספים שנעשו ועוד ייעשו, שעובר ביניהם חוט מקשר אחד - המחויבות לקיומה של עיתונות עצמאית ואחראית למען הכלכלה והחברה בישראל.

"ההצטרפות של 'גלובס' היא רכיב נוסף במהלך האסטרטגי שאנו מובילים זה כשנתיים להגדרה מחודשת של התפקיד שלנו והאחריות המוטלת עלינו כעיתון העסקים של ישראל. אנו מאמינים כי ההצטרפות למועצת העיתונות תאפשר הפריה הדדית להעמקת והרחבת המהלך. בהזדמנות זו נזכיר כי בימים הקרובים ייכנס לתוקפו הקוד האתי של 'גלובס', שגובש בהלימה לערכי מועצת העיתונות ונכתב בשיתוף ד"ר תהילה אלטשולר-שוורץ ופרופ' יחיאל לימור ממועצת העיתונות".

מועצת העיתונות הוקמה ב-1963, וחברים בה נציגי העיתונות ונציגי הציבור. האחרונים מהווים 40% מהמועצה, העיתונאים 30%, ו-30% הם עורכים ומוציאים לאור. נשיאת המועצה היא השופטת בדימוס דליה דורנר.