הביטקוין בשיא של כל הזמנים מול הפסו הארגנטיני הקורס

אתמול זינק שער הביטקוין לשיא שנתי של 8,900 דולר, בעוד שער המטבע הארגנטיני צנח לשפל, על רקע הבחירות המתקרבות לפרלמנט בארגנטינה • לפי "פייננשל טיימס", ביטקוין אחד היה שווה אתמול ל-394 אלף פסו ארגנטיני - יותר מאשר בשיא של דצמבר 2017, אז זינק שער המטבע הדיגיטלי לכ-20 אלף דולר

נשיא ארגנטינה, מאוריסיו מאקרי / צילום: רויטרס, Andres Stapff
נשיא ארגנטינה, מאוריסיו מאקרי / צילום: רויטרס, Andres Stapff

בזמן שערכו של הפסו הארגנטיני צונח, הביטקוין מזנק מולו לשיא של כל הזמנים - כך דיווח אתמול העיתון הכלכלי הבריטי "פייננשל טיימס". אתמול הגיע שער הביטקוין מול הפסו (BTC/ARS) לרמה של 394 אלף פסו לביטקוין - גבוה מהשיא הקודם שנרשם בדצמבר 2017, כשמחיר הביטקוין היה בשיא של כל הזמנים מול הדולר.

אתמול (יום א') זינק שער הביטקוין לשיא שנתי של 8,900 דולר, והבוקר נסחר במחיר ממוצע של 8,700 דולר, לפני נתוני אתר CoinMarketCap. מחירו הנוכחי משקף למטבע הדיגיטלי שווי שוק של כ-154 מיליארד דולר, לאחר שעלה בשבוע האחרון ב-10%.

מחיר הפסו הארגנטיני נפל בכ-45% מול הדולר (ARS/USD) בשנה האחרונה וצנח לשפל של הזמנים בסוף החודש שעבר, על רקע ההכרזה על הבחירות הקרבות לפרלמנט בארגנטינה, שייערכו באוקטובר הקרוב. הפסו צנח למרות יכולתו של הבנק המרכזי הארגנטיני להשתמש בכספי קרן המטבע הבינלאומית כדי לייצב את ערכו.

לפי "פייננשל טיימס", שער המטבע הארגנטיני הגיב בירידה לאפשרות שהנשיאה לשעבר כריסטינה פרננדס דה קירשנר תשוב לעמדת כוח בארגנטינה. בעוד קירשנר עצמה אינה מועמדת לנשיאות בבחירות הקרובות, היא סגניתו של המועמד לנשיאות אלברטו פרננדז. נשיא ארגנטינה הנוכחי, מאוריסיו מאקרי, הוביל עם כניסתו לתפקיד בדצמבר 2017 תוכנית כלכלית רחבת-היקף, שכללה, בין השאר, את ביטול הפיקוח על שער הפסו, הורדת שיעור מס ההכנסה ומינוי נגיד חדש לבנק המרכזי של ארגנטינה.

"אם ארגנטינאי קנה ביטקוין בשיא של בועת הביטקוין ב-2017, מצבו כיום עדיף מאשר אם היה משאיר את הפסו בחשבון הבנק שלו", צייץ אתמול בטוויטר משקיע הקריפטו המקסיקני ג'וסו סאן מרטין.