"ליגת הבורסה לני"ע": בן זאב סיכם על מתן חסות לליגת העל בכדורגל תמורת 12 מיליון שקל לשלוש שנים

בורסת ת"א נוקטת צעד זה כחלק ממאמציה להפוך למוכרת הרבה יותר עבור הציבור הרחב, לאחר שהפכה לחברה פרטית שפועלת למטרות רווח • ההסכם החדש עם הבורסה יחליף את ההסכם שנחתם בעונה האחרונה בין מינהלת ליגות הכדורגל לרשת המסעדות ג'פניקה

מנכ"ל הבורסה איתי בן זאב / צילום: Gettyimages ישראל
מנכ"ל הבורסה איתי בן זאב / צילום: Gettyimages ישראל

הבורסה לניירות ערך ממשיכה לנסות ולהנגיש את עצמה לציבור הרחב - הפעם כנותנת החסות הראשית של מינהלת ליגות הכדורגל. היום סיכמו הצדדים על שיתוף-פעולה "אסטרטגי", לפיו הבורסה, בניהולו של איתי בן זאב, תיתן את חסותה לליגת העל בכדורגל שתיקרא "ליגת הבורסה לניירות ערך", וזאת לתקופה של שלוש שנים, החל מהעונה הקרובה.

הבורסה לניירות ערך והמינהלת דיווחו היום (ג') כי ההסכם הוא בהיקף כולל של מעל ל-12 מיליון שקל עבור שלוש השנים. ההסכם החדש עם הבורסה יחליף את ההסכם שנחתם בעונה האחרונה בין המנהלת לרשת מסעדות ג'פניקה. ההסכם עם נותנת החסות הנוכחית, שהיה לשנתיים וככל הידוע בהיקף של 8 מיליון שקל, הופסק לאחר עונה אחת בלבד.

חסויות בתחום הספורט היו מוכרות עד היום בעיקר בעולם החברות הפרטיות שנסחרות או סוחרות באמצעות הבורסה. הבורסה נוקטת צעד זה כחלק ממאמציה להפוך למוכרת הרבה יותר עבור הציבור הרחב, וזאת לאחר שהפכה לחברה פרטית שפועלת למטרות רווח והחלה להתכונן להנפקתה לציבור תוך שהשיקה קמפיין פרסומי בהובלת הפרזנטורית עדי אשכנזי.

לדברי המנהלת והבורסה, "שיתוף-הפעולה יעניק לבורסה לניירות ערך ולפעילותה חשיפה רחבה במסגרת משחקי ליגת העל במגוון אמצעים, בין היתר: שילוט, מיתוג, טקסי פתיחת משחק, תכנים דיגיטליים מיוחדים ועוד".

ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות לכדורגל, ציין כי "השותפות תתרום רבות לתדמית הליגה, תסייע בהקניית כלים פיננסיים לשחקני הכדורגל אשר יבטיחו את איתנותם הכלכלית גם לאחר פרישתם מהמשחק ותיתן לציבור הישראלי את החוט המקשר בין ספורט וכלכלה".

מנכ"ל הבורסה איתי בן זאב הוא אוהד של מועדון הכדורגל הפועל תל-אביב. אביו, בארי בן זאב, היה בעבר יו"ר מועדון הכדורגל מטעם עמותת האוהדים, כשבמסגרת זו הוא היה אחראי על הניהול הכלכלי בהפועל תל-אביב. בארי בן זאב עזב את ניהול המועדון האדום כשנה לאחר שהחל לנהלו.

איתי בן זאב כי אמר היום כי "בשנה האחרונה אנו משקיעים מאמצים רבים בחיבור הבורסה לקהל הרחב ובהגדלת המעורבות וההשתתפות שלו בהצלחת הכלכלה הישראלית דרך שוק ההון". הוא הוסיף כי מבחינתו "שיתוף-הפעולה האסטרטגי עם ליגת העל בכדורגל מהווה הזדמנות מצוינת וייחודית עבורנו לחבור למותג חזק ופופולרי בעל חשיפה רחבה וכמובן לקהלים חדשים ומגוונים - גברים ונשים, מבוגרים וצעירים ומשפחות בכל רחבי הארץ".