יו"ר נת"ע למנכ"ל המתפטר: "ניסיונך לייתר את הדירקטוריון אינו מקובל"

יו"ר נת"ע רם בלינקוב פנה במכתב למנכ"ל החברה יהודה בר-און, שהתפטר אתמול מתפקידו, ובו ענה לטענותיו של בר-און • "אין באפשרות הדירקטוריון לקבל את עמדתך בעניין הממשל התאגידי בחברה"

רם בלינקוב / צילום: איל יצהר
רם בלינקוב / צילום: איל יצהר

"ניסיונך לייתר את הדירקטוריון תוך יצירת ערוץ הידברות ישיר בין ועדת המכרזים של החברה לבין נציגי הממשלה תוך עקיפת הדירקטוריון איננו מקובל עליי ועל שאר חברי הדירקטוריון", כך כותב יו"ר דירקטוריון חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) רם בלינקוב למנכ"ל החברה יהודה בר-און, בתגובה למכתב ששלח אתמול בר-און ובו הודיע על התפטרותו מניהול החברה. בלינקוב מציין כי לעמדה זו שותפה גם רשות החברות הממשלתיות ומציין כי הרשות "מתואמת ומגובה בנושא זה עם נציגי היועץ המשפטי לממשלה".

בר-און הודיע אתמול לדירקטוריון נת"ע על החלטתו להתפטר מניהול החברה המקימה את פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן בתום חמש שנות כהונה. תשובתו של בלינקוב מתייחסת לנקודה שאותה מציין בר-און במכתבו כנקודת מחלוקת מרכזית בינו לבין בלינקוב - מידת מעורבותו של הדירקטוריון בהליכי המכרזים שמפרסמת נת"ע. החברה הממשלתית האחראית על פרויקט הסעת ההמונים בגוש דן ועל הקמת הקו האדום של הרכבת הקלה מנהלת בימים אלה מכרזים בהיקף מיליארדים רבים להקמה ותפעול של קווי הרכבת הקלה הבאים.

במכתב התפטרותו מאתמול כתב בר-און כי בלינקוב פעל להרחבת סמכויות הדירקטוריון בעניינים הקשורים להתנהלות החברה ובראשם מכרזים - בניגוד לחוות דעת משפטית ובניגוד לעמדת היועצת המשפטית של החברה שקבעו כי האסטרטגיה המכרזית של החברה תיקבע על-ידי ועדת המכרזים שבה חברים נציגי הממשלה. ובעקבות כך לטענת בר-און, "נקלע לסחרור שיתוף הפעולה ואיזון הסמכויות בין ועדת המכרזים, הדירקטוריון וגורמי הממשלה".

בתגובה מאופקת משיב היום בלינקוב לבר-און כי "אין באפשרות הדירקטוריון לקבל את עמדתך בעניין הממשל התאגידי בחברה כי שהובאה במכתבך", ומוסיף כי "כל שהדירקטוריון מבקש הוא קיום ממשל תאגידי הולם".

בר-און גם התלונן במכתבו אתמול על פרסומים בתקשורת על מערכות יחסים עכורות בין השניים והסביר כי במציאות החדשה שנוצרה אינו רואה טעם בהמשך עבודתו בניהול החברה. במכתב התגובה שלו מהיום דוחה בלינקוב את הדברים שמיוחסים כביכול אליו. בנוסף מודה בלינקוב לבר-און בשם הדירקטוריון "על תרומתך הרבה לחברה במהלך כהונתך" ומאחל לו הצלחה בעתיד.