משרד האוצר האמריקאי: אלה המדינות שעושות מניפולציה בשער המטבע שלהן

מהדוח החצי-שנתי שהגיש משרד האוצר האמריקאי לקונגרס, עולה כי יש צורך בבדיקה מדוקדקת של תשע שותפות הסחר העיקריות של ארה"ב, בשל התנהלותן בתחום המטבע • לפי הדוח, תשע המדינות, ובהן סין, מצריכות מעקב הדוק במסגרת מאמציה של וושינגטון להתמודד עם גירעונות סחר

היואן הסיני והדולר האמריקאי / צילום: רויטרס  Petar Kudjundzic
היואן הסיני והדולר האמריקאי / צילום: רויטרס Petar Kudjundzic

ממשל טראמפ הודיע אתמול (ג') כי אף אחת משותפות הסחר העיקריות שלו אינה עומדת בקריטריוני מניפולציית שער המטבע שקבע הממשל האמריקאי, אבל תשע מדינות, ובהן סין, מצריכות מעקב הדוק במסגרת מאמציה של וושינגטון להתמודד עם גירעונות סחר באמצעות מכסי מגן ומו"מ.

בדוח החצי-שנתי שהגיש משרד האוצר האמריקאי לקונגרס, נאמר כי האוצר בחן את מדיניותן של מדינות, שכלולות בקבוצה מורחבת של 21 שותפות סחר של ארה"ב, וגילה כי יש צורך בבדיקה מדוקדקת של תשע מהן, בשל התנהלותן בתחום המטבע.

אירלנד, איטליה, מלזיה, וייטנאם וסינגפור התווספו לרשימת המעקב, שכוללת גם את סין, גרמניה, יפן וקוריאה הדרומית. הודו ושוויץ הוסרו מהרשימה, לאחר שנכללו ברשימה קודמת.

"אף אחת משותפות הסחר העיקריות של ארה"ב לא עמדה בקריטריונים החקיקתיים הרלוונטיים מ-2015 במסגרת ניתוח מדוקדק" של מניפולציית שער המטבע, נאמר בהודעת המשרד.