מכירת השליטה בברן מתעכבת, ובעלי השליטה בחברה נערכים להזרים לה 35 מיליון שקל

ההזרמה של אלכסנדר נסיס ומאיר דור נועדה "לשרת את השימושים הצפויים לחברה על פי תזרים המזומנים הצפוי" • עשויה להתבצע באחת מהאופציות: הנפקת זכויות בדיסקאונט כלשהו על מחיר המניה, או הלוואה בריבית שנתית צמודה למדד של 8%

מאיר דור, יו"ר ברן / צילום: עינת לברון
מאיר דור, יו"ר ברן / צילום: עינת לברון

חברת ההנדסה והפרויקטים ברן , הנשלטת על ידי אלכסנדר נסיס והיו"ר מאיר דור, הודיעה היום כי צמד בעלי השליטה (המחזיקים יחד בכ-49% מההון) חתמו על כתב התחייבות להזרמה של כ-35 מיליון שקל לקופתה, במידת הצורך. זאת, "על מנת לשרת את השימושים הצפויים לחברה על פי תזרים המזומנים הצפוי מחד, ורצון למזער את הפגיעה בכלל בעלי המניות מאידך".

נזכיר כי בתחילת ינואר השנה הודיעה ברן כי נסיס ודור קיבלו פנייה מחברת הנדסה הפועלת בחו"ל בנוגע לבחינת אפשרות לרכישת כ-50% ממניות ברן. בעקבות ההודעה קפצה מניית ברן ביותר מ-90% בשני ימי מסחר ושווי החברה התקרב לכ-100 מיליון שקל. אולם, מאז לא דווח על התפתחות ממשית בנושא, ומניית ברן צנחה מאז בכ-30% לשווי שוק של כ-62 מיליון שקל. אג"ח החברה, שנסחרה בדצמבר האחרון בתשואת זבל של כ-40%, נסחרת היום בתשואה של 14% "בלבד".

בברן ציינו אז כי "שווי החברה האמור, שלפיו מצפים בעלי השלי טה כי תיקבע התמורה, הוא יותר מפי 3 מהונה העצמי נכון למועד הדוח הכספי לרבעון השלישי של 2018". הונה העצמי של ברן בסוף חודש ספטמבר האחרון עמד על כ-85 מיליון שקל, כך שהעסקה עליה דובר אמורה הייתה לגלם שווי חברה של כ-260 מיליון שקל.

ההזרמה של בעלי השליטה עשויה להתבצע באחת משתי אופציות: הנפקת זכויות בדיסקאונט שלא יפחת מ-25% ממחיר המניה הממוצע בעשרת ימי המסחר שקדמו להודעה על ההנפקה, או הלוואה בריבית שנתית צמודה למדד של 8%. ברן אמורה להודיע לנסיס ודור בתוך שבועיים על החלופה המועדפת עליה, שצפויה ככל הנראה להיות הנפקת זכויות לבעלי מניות החברה. בעלי עניין נוספים בחברה הם אלפא ערך של גבי דישי ומיכאל וייס, המחזיקה 7.3% מההון, לצד קופות הגמל של מנורה עם החזקה של 9.8%.

שיפור של 50% ברווח הנקי

ברן גם פרסמה הבוקר את דוחותיה לרבעון הראשון של השנה, שבו הסתכמו הכנסותיה בכ-106 מיליון שקל, צמיחה של 10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורה התפעולית הציגה ברן קפיצה של 275% ברווח לכ-7.5 מיליון שקל, בין השאר על רקע המשך יישום תוכנית התייעלות וצמצום העלויות, לצד ירידה בשיעור הוצאות ההנהלה וכלליות. בשורה התחתונה רשמה ברן רווח נקי של כ-1.5 מיליון שקל ברבעון, שיפור של 50% לעומת הרבעון המקביל. ההון העצמי עמד בסוף הרבעון ברמה של כ-82 מיליון שקל, ובקופת החברה היו מזומנים בהיקף של כ-32 מיליון שקל.

ברן עוסקת במגוון פעילויות הקשורות למתן שירותים ופתרונות הנדסיים וניהוליים בפרויקטים בתחומי תשתית, בנייה ותעשייה, אנרגיה, חקלאות ומים, בארץ ובחו"ל. במהלך 2018 חתמה החברה על מזכרי הבנות לתכנון וביצוע של 3 פרויקטים גדולים באפריקה, בהיקף כולל של כ-1.5 מיליארד שקל, ביניהם שני פרויקטים גדולים לתכנון והקמת תשתיות חקלאיות במדינות ביבשת.

בחברה מעדכנים כי הפרויקט הראשון, בהיקף מוערך של כ-180-250 מיליון שקל, קיבל את האישורים הטכניים מהלקוח. חלקים מהפרויקט השני, שהיקפו הכולל מוערך בכ-1.1-1.3 מיליארד שקל, קיבלו אישור של מסגרת תקציבית.