Logz.io הישראלית גייסה 52 מיליון דולר כדי לעזור למתכנתים לאתר תקלות

Logz.io פיתחה מערכת לניתוח נתונים למתכנתים המבוססת על קוד פתוח • החברה לא מסרה את השווי לפיו בוצעה ההשקעה, אותה הובילה קרן ג'נרל קטליסט

מייסדי Logz.io תומר לוי ואסף יגאל / צילום: פביאנה קוצ'ובי
מייסדי Logz.io תומר לוי ואסף יגאל / צילום: פביאנה קוצ'ובי

חברת Logz.io הישראלית הודיעה על גיוס של 52 מיליון דולר שנכנסו כולם לקופת החברה. Logz.io פיתחה מערכת לניתוח נתונים למתכנתים המבוססת על קוד פתוח. החברה לא מסרה את השווי לפיו בוצעה ההשקעה, אותה הובילה קרן ג'נרל קטליסט. בסבב השתתפו גם הקרנות גיזה, וינטג', 83 North, Next47 ואחרות. בסך הכל גייסה החברה עד כה 100 מיליון דולר. כל סכום הגיוס עובר לקופת החברה.

החברה הוקמה בשנת 2014 על ידי תומר לוי ואסף יגאל, והיא מעסיקה כיום 175 אנשים במטה החברה בתל אביב, בבוסטון ובלונדון. בעקבות הגיוס, החברה מתכננת לגייס למעלה מ-100 עובדים נוספים בשנה הקרובה. בהודעת החברה נכתב כי היא משרתת יותר מ-700 לקוחות בכ-100 מדינות, בהם ארגונים כגון אורקל, בריטיש איירוויס ו- CNN. החברה לא חושפת את הכנסותיה, אך מדווחת כי שילשה את הכנסותיה השנתיות מאז הגיוס האחרון שלה ב-2017.

Logz.io פיתחה טכנולוגיה מבוססת ענן, שמסוגלת לנטר תקלות בזמן שהן מתרחשות או תקלות עתידיות, ולזהות את הגורמים להן. הפלטפורמה מבוססת על כלי הקוד הפתוח ELK ו-Grafana, מערכות לאנליטיקה של נתונים ולניטור. השימוש בכלי הקוד הפתוח דורש הקמה של מערכות מורכבות שיחברו את הכלים הללו אל הסביבה הארגונית.

הפלפורמה של Logz.io מאפשרת לארגונים ליישם את הכלים הללו בקנה מידה גדול בסביבות מחשוב גדולות ומבוזרות, מבלי לפתח בעצמם את המערכת הנדרשת. הפלטפורמה של החברה נועדה לסייע למהנדסים לזהות תקלות קריטיות, התקפות סייבר ופרצות אבטחה, ובכך למנוע גרימה של נזק כספי לארגונים. בנוסף, בזמן שהפלטפורמה מאתרת את התקלות באופן אוטומטי, היא נועדה לאפשר למתכנתים להתפנות למשימות פיתוח.

המערכת אוספת לוגים, שהם אירועים המתרחשים בכלל המערכות הארגוניות, ומשתמשת באלגוריתמים של בינה מלאכותית כדי לנתח את התנהגות המשתמשים על בסיס הפעולות שהם מבצעים. הניתוח הזה מאפשר לחברה להתריע על איומים כאשר הם מתרחשים, או כאשר הם עשויים להתרחש בעתיד.

"כל אפליקציה כיום נתמכת על ידי יותר ויותר מערכות והגדילה בכמות הנתונים שמייצרות המערכות הללו הביאה לכך שהמשימה של המהנדסים האמונים על תחזוקת האפליקציה הינה כמעט בלתי אפשרית", מסר לוי, המכהן כמנכ"ל Logz.io, בהודעת החברה. "סבב הגיוס נועד לסייע לנו להכפיל את ההשקעה במחקר ופיתוח המוצרים ויאפשר לנו לספק ללקוחותינו יכולות חדשניות עוד יותר. כמו כן, ההשקעה תסייע בפעילות העסקית הגלובלית שלנו והנגשת כלי הקוד הפתוח לחברות רבות נוספות בעולם", הוסיף לוי.

את Logz.io ייצגו עוה״ד יאיר גבע ותומר פרקש מהרצוג פוקס נאמן, את ג׳נרל קטליסט ייצג משרד Cooley ועוה״ד מייקל הלר ומתן כצמן ממשרד גולדפרב זליגמן .

בנוסף להרחבת היצע המוצרים שלהם, Logz.io מתכננת להשתמש במימון כדי להרחיב את היקף השותפויות שלה עם חברות טכנולוגיה וספקיות ענן. לאחרונה הודיעה החברה על שותפות עם חברת מיקרוסופט, המאפשרת ללקוחות מיקרוסופט להשתמש בכלי קוד פתוח ELK עם שירותי הענן של מיקרוסופט, Microsoft Azure. לחברה שיתוף פעולה דומה גם עם אמזון AWS.