עתירה לביה"ד של הליכוד: "לאשר את מיזוג כולנו במרכז המפלגה"

בית הדין מתבקש להצהיר כי החלטת המזכירות פסולה מעיקרה והתקבלה בהעדר סמכות", כך לשון העתירה • בעתירה מצוין כי קיים סעיף מיוחד בחוקה הכובל את שינוי החלטת שריון או מיזוג עם סיעות כך שניתן לשנותו רק ברוב של שני שליש של מרכז הליכוד

נתניהו וכחלון / צילום: אמיל סלמן-"הארץ"
נתניהו וכחלון / צילום: אמיל סלמן-"הארץ"

לפני זמן קצר (יום ד') הוגשה עתירה לבית הדין של הליכוד על ידי גלעד דיבון נגד נתניהו, כ"ץ וכץ לפיה הגוף המוסמך לאשר את איחוד כולנו לתוך הליכוד הוא מרכז המפלגה ולא המזכירות. "בית הדין מתבקש להצהיר כי החלטת המזכירות פסולה מעיקרה והתקבלה בהעדר סמכות".

העתירה מגיעה על רקע כינוס מזכירות הליכוד אתמול (יום ג'), אישרור חברי המזכירות למיזוג עם סיעת כולנו לתוך הליכוד והודעה על התמודדות משותפת במערכת הבחירות לכנסת ה-22, במידה והכנסת תעביר את חוק פיזור הכנסת ה-21 עוד הלילה.

דיבון טוען שהחלטת השריונים לחברי כולנו הועברה בגוף שאינו מוסמך לכך ומהווה הפרה של חוקת הליכוד ופסקי דין של בית הדין של הליכוד. העתירה מוגדרת כדחופה. "בית הדין הנכבד מתבקש להצהיר כי הגוף המוסמך לקבל החלטה בעניינים הנ"ל , לרבות שינוי חוקת הליכוד ו/או התקשרות התנועה עם גוף פוליטי אחר הוא מרכז הליכוד . כמו כן, בית הדין מתבקש להצהיר כי כל החלטה אשר התקבלה על ידי מזכירות הליכוד בעניין זה היא פסולה מעיקרה והתקבלה בחוסר סמכות. ככל ומאן דהוא מבקש לבטל או לשנות את הוראות חוקת הליכוד נדרש לשנות את חוקת הליכוד בהתאם . הגוף המוסמך להחליט על שינוי חוקת הליכוד וכפועל יוצא מכך, לאשר שריונים ברשימת הליכוד לכנסת ה-22 הוא מרכז הליכוד".

בעתירה מציין דיבון כי קיים סעיף מיוחד בחוקה הכובל את שינוי החלטת שריון או מיזוג עם סיעות כך שניתן לשנותו רק ברוב של שני שליש של מרכז הליכוד.

היום בבוקר דיווחנו ב"גלובס" שסעיפי ההגבלה המיוחדים שהועברו בחוקת הליכוד לפני כמה שנים, היו יזמות והתעקשות של השר ישראל כ"ץ, מי שאתמול הכריז שיש למזכירות סוברניות מלאה לאשר את האיחוד עם כולנו.