דוח חדש: מי ייהנה משילוב של תוכנה בחברות מסורתיות?

העובדה שכמעט כל חברה כיום תלויה בתוכנה יצרה קטגוריה חדשה של חברות שמתמחות בכלים ושירותים למפתחים • אנליסטים חוזים שתוך שנים ספורות השוק יצמח להיקף של עשרות מיליארדי דולרים

הנדסת תוכנה. צילום מסך מאתר recruitee
הנדסת תוכנה. צילום מסך מאתר recruitee

הצורך בפיתוח תוכנה יעילה כבר אינו מוגבל לחברות טכנולוגיה, ועדיין - מדובר במשימה קשה לביצוע. צורך זה יצר קטגוריה חדשה של חברות שמתמחות בכלים ושירותים למפתחים. לא מדובר בשוק קטן, מכיוון שכמעט לכל סוג של חברה - החל מקמעונאיות ועד לבנקים וחברות שמבצעות קידוחי נפט - יש כעת תלות רבה יותר בתוכנה לאספקת מוצריהן ושירותיהן.

בדוח שהתפרסם בשבוע שעבר, העריכו אנליסטים מקאוון ושות' (Cowen & Co) כי עד שנת 2023 יהיה שוק של 24 מיליארד דולר לכלי תוכנה שעוצבו עבור DevOps - התחום שעוסק בהרחבת האוטומציה והשיתוף של פיתוח תוכנה. באותו היום פרסמו גם אנליסטים ממורגן סטנלי דוח, שבו הם הלכו רחוק אף יותר והעריכו כי עד 2022 יהיה שוק של 50 מיליארד דולר לכלי ושירותי DevOps.

הדוח של מורגן סטנלי מזכיר כמה חברות שכבר משתמשות ב-DevOps כדי להאיץ משמעותית את תהליכי הפיתוח שלהן. כך למשל ענקית הקמעונאות האמריקאית טרגט, שהייתה זקוקה בעבר ל-24 שעות כדי לפרוס קוד חדש בייצור, וכעת עושה זאת תוך כמה דקות בלבד, על פי הדוח.

מגמה זו תיטיב באופן ישיר עם קומץ חברות טכנולוגיה, כולל ענקיות כמו מיקרוסופט, אמזון ואלפבית (החברה האם של גוגל), ששילבו כלי פיתוח בשירותי הענן הצומחים שלהן.

הדוחות של מורגן סטנלי וקאוון כללו גם אזכור מודגש של החברות Splung, Atlassian ו-New Relic, כחברות המובילות אשר מתמקדות ישירות בשוק זה. שלוש החברות האלה רשמו בממוצע צמיחה שנתית של יותר מ-40% במכירות בחמש השנים האחרונות.

חברת PagerDuty, שהונפקה לאחרונה, אוזכרה גם היא. המניה שלה נמנית עם המניות שרשמו השנה את הביצועים הטובים ביותר בקרב חברות טכנולוגיה שערכו הנפקות ראשוניות לציבור, והיא זינקה ב-122% ממחיר ההנפקה שלה בחודש שעבר - כך שנראה שהמשקיעים מצליחים לפצח את הקודים הנכונים.