נכדו של בעל השליטה והיו"ר בהראל מצטרף לבית ההשקעות של הקבוצה

עידן טמיר, נכדו של יאיר המבורגר, הוא הנציג הראשון לדור הנכדים של בעלי השליטה • יעבוד כאנליסט בהראל פיננסים, בשכר של 8.5 אלף שקל לחודש

יאיר המבורגר / צילום: תמר מצפי
יאיר המבורגר / צילום: תמר מצפי

קבוצת המבורגר מציגה את הנציג הראשון בחברה לדור הנכדים של בעלי השליטה: החברה הודיעה הערב כי עידן טמיר, נכדו של אחד משלושת בעלי השליטה ויו"ר הקבוצה יאיר המבורגר, מצטרף להראל פיננסים כאנליסט. 

טמיר מצטרף עתה לחברה שהקימה משפחתו, בהמשך הצטרפותו לפני שנים של הנציג היחידי של דור הילדים של בעלי השליטה, בן המבורגר, שמכהן כדירקטור בחברה.

טמיר מצטרף לחברה בתפקיד אנליסט בבית ההשקעות, שבניהול טל קדם. הוא יזכה לשכר לא גבוה חודשי של 8,500 שקל ולתנאים אחרים כפי שנהוג בחברה, כתחילת דרכו המקצועית. 

המינוי לא דורש אישור האסיפה הכללית מאחר והוא עומד בתקנות להוראה לתקנות ההקלות "שכן השכר החודשי המשולם לטמיר, אינו עולה על השכר החודשי הממוצע במשק, והוא סביר בהתחשב בהיקף ההעסקה, באופי התפקיד ובכישורי טמיר לביצוע התפקיד".

גם בן המבורגר, בנו של גדעון המבורגר, נשיא הראל ביטוח ואחיו של יאיר, שגם נמנה על גרעין השליטה בקבוצה, החל את דרכו בקבוצה בבית ההשקעות שלה. ברבות השנים בן המבורגר כיהן גם כמנכ"ל הקבוצה.

למעשה, משפחת המבורגר לא צירפה רבים מהמשפחה לחברה הציבורית שבשליטתה, שלא כמו קבוצות ציבוריות רבות. עתה יכהנו בקבוצה חמישה נציגים: טמיר, בן המבורגר, האחים המבורגר וגיסם יואב מנור. 

המשפחה מחזיקה בכ-49.5% ממניות החברה, שהפכה תחתם לקבוצת הביטוח המובילה בישראל. החברה נסחרת כיום לפי שווי של כ-6 מיליארד שקל, והיום היא הודיעה כי הרוויחה ברבעון הראשון השנה 340 מיליון שקל.