תמ"א 38 בהדר יוסף: הדיירים קיבלו ממ"ד ועוד חדר

בבניין 28 דירות, והיזם יוכל לבנות ולמכור 13 דירות חדשות • חניה תת-קרקעית - לדירות החדשות בלבד

סיפור בעלי הדירות: 

נציג הדיירים מספר: "התחלנו את התהליך מזמן. לקח לנו די הרבה זמן לצאת לדרך. בדקנו כמה יזמים, קיבלנו הצעות, בחרנו יזם, ואז התחיל תהליך מול העירייה ששינתה בדרך את הדרישות שלה: בבניין לידנו הסתפקו בחניה עילית רגילה, אבל אצלנו תוכננו בהתחלה מכפילי חניה ואח"כ החליטו לחפור חניון תת-קרקעי מתחת למגרש, שיהיו חניות רק לדיירים החדשים. הצענו לבניין ליד שיש לנו מגרש חניה משותף, והצענו להם לחפור חניון משותף, אבל הם כבר קיבלו היתר בנייה ולא רצו.

"בעלי הדירות אצלנו קיבלו תמורות מאוד מכובדות: קיבלנו שני חדרים (שאחד מהם ממ"ד) ועוד מרפסת שמש, ובגלל שיש לנו שטח לא מנוצל בתוך הבניין שקיבלנו עוד בערך 10 מ"ר לכל דירה. הדירה שלי מושכרת אז הורדתי את שכר הדירה לתקופת הבנייה".

התמורה ליזם:

היזם קיבל 8 דירות נוספות רגילות, 2 פנטהאוזים, ושלוש דירות גן. חניה רק לדירות החדשות.

התמורה לדיירים: 

מדובר במגרש גדול של כ-1,600 מ"ר, דבר שאיפשר תמורות די גדולות לדיירים: בעלי הדירות קיבלו ממ"ד 12 מ"ר ברוטו + חדר נוסף של כ 10 מ"ר + מרפסת שמש, ועוד תוספת של 10 מ"ר לא בגמר מלא. כל הדירות היו 65 מ"ר ונהיו 100 מ"ר. מעבר לחיזוק היסודות, הבניין עצמו מתחדש לגמרי כלפי חוץ והדיירים יזכו ל 2 מעליות חדשות, חדר מדרגות חדש מוגן ולובי קומתי.

לו"ז:

בנובמבר 2014 נחתם ההסכם עם כל בעלי הדירות. כעבור ארבע שנים בדיוק החלה הבנייה. הבנייה בעיצומה ובימים אלה מושלם החניון התת-קרקעי. צפי סיום: אביב 2021.

מיקום מדויק: רחוב קיציס 2, שכונת הדר יוסף, תל-אביב.

המצב הישן: בניין שנבנה בתחילת שנות ה- 70, ובו 28 דירות 3 חדרים בנות 65 מ"ר כל אחת, בשבע קומות.

היזם: החברה הישראלית להשבחת מבנים

האדריכל: אבישי גרינטל

ליווי בנקאי: חברת מכלול וחברת הביטוח כלל.