יעקב חן חוזר לתנובה: ישמש כסמנכ"ל כספים וכמשנה למנכ"ל

זהו הסיבוב השני של חן בתנובה, שבעבר כבר כיהן במשך שלוש שנים כסמנכ"ל הכספים ועזב את החברה לאחר שנרכשה ע"י ברייט פוד • בארבע השנים האחרונות חן משמש כסמנכ"ל הכספים של דלתא גליל

תנובה, חברת המזון הגדולה בישראל, ממנה סמנכ"ל כספים חדש ומשנה למנכ"ל החברה. מנכ"ל תנובה, אייל מליס, הודיע היום (ד') על מינויו של יעקב חן לתפקיד המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של החברה. המינוי אושר על-ידי הדירקטוריון. במסגרת תפקידו יהיה חן אחראי על חטיבת הכספים ועל האסטרטגיה והפיתוח העסקי בשוק המקומי.

זהו הסיבוב השני של חן בתנובה, שבעבר כבר כיהן במשך שלוש שנים כסמנכ"ל הכספים (בשנים 2013-2015) ועזב את החברה לאחר שנרכשה על-ידי ברייט פוד הסינית מקרן אייפקס.

בארבע השנים האחרונות חן משמש כסמנכ"ל הכספים של חברת דלתא גליל. במסגרת תפקיד זה ניהל חן את הפעילות הפיננסית הגלובלית של החברה ואת הקשר עם המשקיעים.

תפקיד סמנכ"ל הכספים בתנובה לא מאויש כבר קרוב לשנה, מאז עזב דודו מזרחי שמונה למנכ"ל בזק. מזרחי עזב את החברה אחרי כהונה של פחות משנה בתפקיד אליו עבר מפרטנר, אשר גם שם שימש כסמנכ"ל כספים.

חן, בן 49, הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת בר-אילן. חן החל את דרכו המקצועית בחברת סלקום, בה כיהן במגוון תפקידים, שהאחרון בהם הוא סמנכ"ל הכספים - תפקיד במסגרתו הוביל, בין היתר, את תהליך הרכישה של נטוויז'ן ואת מיזוגה בסלקום. 

מנכ"ל ובעלי קבוצת דלתא, אייזיק דבח, מסר: "אני מודה ליעקב חן על תרומתו לחברה. חן ידע במיומנות רבה להתמודד בהצלחה עם האתגרים הרבים של חברה גלובלית, מבוזרת וצומחת. אני מאחל לו הצלחה רבה בתפקידו הבא ומקווה שדרכינו עוד יצטלבו".