החל ממחר: נתניהו שר המשפטים; חלוקת התיקים תידחה לתחילת השבוע הבא

פיטורי שקד ובנט ייכנסו לתוקף מחר אחה"צ, ונתניהו יהפוך לממונה על משרדי המשפטים והחינוך, בנוסף לתפקידיו כשר הביטחון, שר הבריאות ורה"מ • דובר נתניהו הודיע היום כי חלוקת התיקים לשרי הממשלה תידחה לתחילת השבוע הבא, היות שרה"מ "מעוניין לשוחח בנושא עם עוד גורמים בקואליציה ובליכוד בימים הקרובים" • איכות השלטון: "תעלול מביש"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: חיים צח, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: חיים צח, לע"מ

פיטורי שרת המשפטים איילת שקד ושר החינוך נפתלי בנט ייכנסו לתוקף מחר (ג') בשעות אחר-הצהריים, וראש הממשלה בנימין נתניהו יהפוך למי שממונה על משרדי הממשלה הללו, כלומר יכהן כשר המשפטים וכשר החינוך, וזאת בנוסף לתפקידיו כשר הביטחון, שר הבריאות (ליצמן הוא רק סגן שר) וראש הממשלה.

למרות שנתניהו לא הצליח להקים קואליציה אחרי הבחירות לכנסת ה-21, הודיע היום (ב') דוברו יונתן אוריך כי חלוקת התיקים לשרי הממשלה תידחה לתחילת השבוע הבא, היות שראש הממשלה "מעוניין לשוחח בנושא עם עוד גורמים בקואליציה ובליכוד בימים הקרובים". 

רק אתמול (א') הודיע נתניהו כי ימנה ממלאי-מקום לשרי המשפטים והחינוך ב-48 השעות הקרובות מרגע הפיטורים של שקד ושל בנט, וכי "אין לו כוונה להחזיק באחד מהתיקים שהתפנו. ראש הממשלה ידע מראש שהשר יריב לוין אינו מעוניין להיות ממלא-מקום, וכל פרסום אחר הוא ספוקלציה". 

בעקבות הודעה הליכוד על דחיית מינוי ממלא-מקום לשרי החינוך והמשפטים, מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: "רק אתמול הבטיח נתניהו כי יעביר את תיקי החינוך והמשפטים לחברי כנסת חלופיים בתוך 48 שעות, והנה היום אנו מתבשרים כי ניאלץ להמתין עד השבוע הבא למציאת ממלאי-מקום למשרדים אלה. המשמעות - שבוע שלם שבו האדם שיעמוד בראש משרד המשפטים יהיה אדם החשוד בשלושה תיקים פליליים. מדובר בתעלול פוליטי מביש שפוגע באמון הציבור במערכת החוק. על ראש הממשלה למנות באופן מיידי ממלא-מקום למשרד המשפטים, ולא להחזיק בו אפילו יום אחד נוסף".