לאחר עלייה של 40% בשנה האחרונה: דודי ורטהיים מכר מחצית ממניותיו באלוני חץ בכ-750 מיליון שקל

ורטהיים: "אלוני חץ היא חברה מדהימה, המורכבת מאנשים נפלאים שעליהם מנצח נתן חץ, שהוא שותף נפלא ומנהל מזהיר. מעולם לא מכרתי ולו מניה אחת שלה, והייתי ממשיך לדבוק בדרכי אם לא אילוצי חוק הריכוזיות"

דודי ורטהיים / צילום: סיון פרג'
דודי ורטהיים / צילום: סיון פרג'

דודי ורטהיים, שהחזיק 19.2% ממניות חברת הנדל"ן המניב אלוני חץ, מכר אמש, לאחר סיום המסחר, מחצית ממניותיו בחברה למשקיעים מוסדיים, תמורת כ-750 מיליון שקל. ההפצה התבצעה באמצעות בית ההשקעות ווליו בייס, במחיר מינימום של 44.5 שקל למניה, שהיה נמוך בכ-4.5% ממחיר הסגירה של המניה בבורסה אתמול.

שווייה של אלוני חץ, שאותה מוביל המייסד והמנכ"ל נתן חץ (אשר מחזיק בכ-14.5% מההון), עמד אתמול על כ-7.8 מיליארד שקל, ושווי ההחזקה של ורטהיים עמד על כ-1.5 מיליארד שקל, כך שלאחר המכירה הוא יישאר עם החזקה של כ-9.6% ממניות החברה.  ורטהיים, שמחזיק בשליטה בבנק המזרחי ביחד עם אחותו דרורית, מנצל עלייה של יותר מ-40% בשווייה של החברה בשנה האחרונה, על רקע תוצאות עסקיות טובות של החברה. הבוקר הגיבה המניה למהלך המימוש של ורטהיים בירידה של כ-4% במחזור גבוה. עם זאת, בחמש השנים האחרונות רשמה המניה תשואה חיובית של כ-120%.

מניית אלוני חץ
 מניית אלוני חץ

ורטהיים, ביחד עם אחותו דרורית, הם חלק מגרעין השליטה בבנק מזרחי טפחות (לצד איל עופר) כך שעל מנת לעמוד בדרישות חוק הריכוזיות, אם ברצונו להמשיך להחזיק במניות הבנק, הוא מחויב למכור את עיקר החזקותיו הריאליות עד סוף 2019. נוסף על מניות שליטה בבנק ובאלוני חץ, מחזיקים דודי ודרורית, ילדיו של מוזי ורטהיים המנוח, בבעלות על החברה המרכזית למשקאות (זכיינית קוקה קולה ישראל) ושולטים בחברת שידורי קשת.

ורטהיים מסר היום, כי "נתן חץ ואני שותפים בגרעין השליטה של אלוני חץ במשך למעלה מעשרים שנים. אלוני חץ היא חברה מדהימה המורכבת מאנשים נפלאים שעליהם מנצח  חץ, שהוא שותף נפלא ומנהל מזהיר. מעולם לא מכרתי ולו מניה אחת של אלוני חץ, אלא תמיד תמכתי בה והגדלתי את החזקותיי אף בעיתות משבר, מתוך אמונה ושכנוע עמוקים בדרכה ויכולותיה. הייתי ממשיך לדבוק בדרכי זאת אם לא הייתי תחת אילוצי חוק הריכוזיות".

נתן חץ התחייב לרכוש ב-10 מיליון שקל

נתן חץ, אגב, התחייב לרכוש מוורטהיים במסגרת המכרז שנערך אמש מניות אלוני חץ בסכום של כ-10 מיליון שקל. ורטהיים, מצדו, התחייב לא למכור עוד מניות של החברה במחיר נמוך מ-44.5 שקל למניה עד לסוף חודש אוקטובר השנה. עם זאת, מאחר שעקב חוק הריכוזיות מחויב ורטהיים לרדת להחזקה מקסימלית של כ-5% בחברה, הוא ייאלץ למכור עד סוף השנה עוד כ-4.6% ממניות אלוני חץ. בינואר 2018 חתם דודי ורטהיים על הסכם עם אחותו דרורית, שבמסגרתו רכש את חלקה בחברה הפרטית ורטהיים אחזקות, המחזיקה במניות אלוני חץ ושידורי קשת.

אלוני חץ פועלת בתחום הנדל"ן המניב בישראל ובחו"ל. בארץ היא פועלת באמצעות ענקית הנדל"ן אמות. (56%ׂ מההון) אשר נסחרת בשווי של כ-8 מיליארד שקל. בארה"ב היא פועלת בוושינגטון הבירה באמצעות שותפות בחברת קאר (Carr) ובבוסטון בשותפות עם קאר ואוקספורד פרופרטיז. בשווייץ  פועלת אלוני חץ באמצעות החזקה בחברת PSP וכן יש לה פעילות בתחום האנרגיה המתחדשת, באמצעות החזקה של 61% בחברת אנרג'יקס, הנסחרת בשווי של 2.7 מיליארד שקל.

לאחרונה שבה אלוני חץ לפעול במרץ גם בשוק הנדל"ן הבריטי, שבו יש לה היסטוריה ארוכה ומוצלחת שהחלה בשנות ה-90 והניחה את התשתית לאימפריה הנדל"נית שפיתח נתן חץ. באפריל השנה דיווחה החברה, כי רכשה באמצעות השותפות ברוקטון אוורלסט (BE) בניין משרדים נוסף במרכז לונדון, הידוע בשם "Waterside House", בסכום של כ-220 מיליון ליש"ט (כמיליארד שקל). היה זה הנכס השלישי שאותו רוכשת BE לאחרונה, לאחר שבחודש מרץ רכשה שני בנייני משרדים במרכז לונדון, בשטח השכרה כולל של כ-22 אלף מ"ר, תמורת כ-206 מיליון ליש"ט.