המשבר בקרנות הפנסיה הוותיקות: יו"ר ההסתדרות יכריז על סכסוך עבודה כללי במגזר הציבורי

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד צפוי לכנס אחרי החג את הוועדה, שם יכריז על סכסוך עבודה כללי בשל המשבר בקרנות הפנסיה הוותיקות • המהלך יבוצע בשיתוף-פעולה מלא ובתיאום עם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן-דוד

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, החליט לכנס ביום שני הקרוב את הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות, בה יתבקשו חבריה לאשר הכרזה על סכסוך עבודה בכל המגזר הציבורי על רקע המשבר בקרנות הפנסיה הוותיקות. ההכרזה על הסכסוך, שיחול על כלל מקומות העבודה במגזר הציבורי, תתקיים בשיתוף-פעולה מלא ובתיאום עם הסתדרות המורים בראשות יפה בן-דוד.

נזכיר כי על-פי החלטת האוצר, החל מקצבת החודש הנוכחי תיפגע באופן חמור גמלתם של מאות אלפי עמיתי קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר. משמעות הפגיעה - בשיעור 1.259% - היא הפחתת סכומים לא מבוטלים מציבור הגמלאים אשר תלויים באופן בלתי מבוטל בקצבה לשם הבטחת קיום בסיסי ומכבד.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, מסר: "ההסתדרות לא תיתן יד ולא תאפשר את הפגיעה באוכלוסיית הגמלאים, שרבים ממנה מתקיימים ממילא מקצבאות נמוכות שמקשות עליהם לרכוש מוצרי מזון בסיסיים ותרופות. זו העת לגלות אחריות ורגישות חברתית לאוכלוסייה הוותיקה שבנתה את המדינה".

בר-דוד הוסיף: "עד עתה פעלנו מתוך ניסיונות הידברות למצוא פתרון אשר ידחה וימנע את הפגיעה במקבלי הקצבאות, אך לא נראה שמולנו עומד מי שמבקש לשים את רווחת הגמלאים בראש סדר העדיפויות. אם לא יימצא פתרון למשבר, ביום שני הקרוב תכריז ההסתדרות על סכסוך עבודה כללי שיהיה תקף בכל מקומות העבודה במגזר הציבורי - על כל המשתמע מכך".

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן-דוד, מסרה: "אנו לא נסכים לשום פגיעה בכספי הגמלאים בקרנות הפנסיה הוותיקות. לא יתכן שציבור הגמלאים ישלם את מחיר הגירעון. ניתן למצוא פתרונות חלופיים וראויים. בכוונתנו לצאת למאבק נחוש עד אשר ימצא פתרון כזה".