אפל נגד סמסונג: הקרב על האוזניות האלחוטיות של 2019

האיירפודס החדשות כמעט זהות לקודמותיהן ומספקות ביצועים מצוינים בהאזנה ובדיבור • הגלקסי באדס כוללות מספר תכונות שהיו חסרות באיירפודס, כמו איטום צלילים מבחוץ אך עם איכות סאונד סבירה בלבד • האם היתרונות של האיירפודס מצדיקות 400 שקל נוספים?

איירפודס של אפל / צילום: Shutterstock
איירפודס של אפל / צילום: Shutterstock

בחודש שעבר הושקו בישראל שני דגמי אוזניות אלחוטיות: האיירפודס החדשות (Airpods 2019) של חברת אפל, והגלקסי באדס (Galaxy Buds) של חברת סמסונג. האיירפודס הראשונות הושקו לראשונה לפני כשנתיים ופתחו עולם חדש ומופלא ללא כבלים. הן נחשבו לדגם מוביל, אך כנהוג באפל, מרבית המאפיינים של האוזניות - כמו חיבור חלק ומהיר למכשיר הנייד והתאמה אישית של פקודות המגע - אינן רלוונטיות במכשירי אנדרואיד, ולכן תלו משתמשי אנדרואיד תקוות רבות בבאדס. אפל לא נשארה חייבת והשיקה בתוך פחות מחודש גרסה מעודכנת לאיירפודס, הכוללת קופסה שתומכת בטעינה אלחוטית.

גלאקסי באדס של סמסונג / צילום: Shutterstock
 גלאקסי באדס של סמסונג / צילום: Shutterstock

שני המוצרים זמינים לרכישה בישראל בצבע לבן בלבד. האיירפודס עם הקופסה החדשה מתומחרות ב-999 שקלי, והבאדס (כולל קופסה) נמכרות ב-599 שקל. ניסינו את שני הדגמים, באדיבות חברות iStore וסמסונג, כדי לבחון: במחיר הנמוך ב-400 שקלים ממחיר האיירפודס החדשות, האם הבאדס הן תחליף ראוי?

עיצוב, תחושה כללית, סוללה

אפל ידועה בעיצובים יוקרתיים ומוצרים איכותיים, ואכן - הקופסה של האוזניות עשויה פלסטיק מבריק וחלק שנסגר עם מגנטים ומשדר עמידות ויוקרה והיא קומפקטית במיוחד. ההבדל המרכזי ביחס לקודמת הוא שהדגם החדש תומך בטעינה אלחוטית, ונוספה בו גם נורית חיווי על גבי הקופסה שמעידה על מצב הסוללה שלה. הקופסה של הבאדס תומכת גם היא בטעינה אלחוטית, והיא קלילה וקטנה, אולם צורתה האליפטית בולטת בכיס. היא עשויה פלסטיק בעל גימור מט ונעים לעין, אך הוא מרגיש מעט זול ביחס לזה של האיירפודס.

קופסת האיירפודס אמנם כבדה באופן מורגש מזו של הבאדס, אך היא מספקת כ-20 שעות סוללה נוספות לאוזניות, בניגוד ל-13 שעות עם קופסת הבאדס. בסך הכל, עם הקופסאות, סוללת הבאדס מחזיקה כ-13 שעות וסוללת האיירפודס מחזיקה 24 שעות.

בשני המקרים האוזניות קלות משקל, אך הן בעלות עיצוב שונה לחלוטין והנוחות שלהן תלויה בהעדפה אישית ובמבנה האוזן של המשתמש. האיירפודס לא נכנסות לעומק תעלת האוזן ולכן רבים מתלוננים שהאזניות נופלות מהאוזניים תוך כדי שימוש, והאינטרנט אף מלא במוצרים נלווים שנועדו לוודא שהן יישבו טוב באוזניים ולא יפלו. אנחנו לא חווינו בעיה במהלך הבדיקה והאוזניות היו נוחות ויציבות.

הבאדס הן אוזניות כפתור, שנכנסות לתוך האוזן עם פקק גומי, וחלקן החיצוני כולל כנף ש"נועלת" אותן במקום. כדי להכניסן ולהתאימן לאוזן יש לסובב אותן מעט בתוכה עד שנוצר וואקום - פעולה שלעיתים קרובות גורמת ללחיצה לא מכוונת על משטח המגע שעל חלקן החיצוני. המארז מגיע עם כיסויי גומי חלופיים בגדלים שונים שנועדו להתאים לכל אחד - דבר שלא קיים עבור האיירפודס. עם זאת, חלקן החיצוני של הבאדס לא ניתן להתאמה והוא עשוי להיות גדול מדי לבעלי אוזניים קטנות (בעיקר נשים).

העובדה שהבאדס נכנסות אל תוך תעלת האוזן מייצרת איטום כמעט מוחלט לצלילים מבחוץ, דבר שמעלה את איכות השמע - גם במקומות רועשים. באיירפודס אין כל איטום לרעשים חיצוניים ולכן מצאנו את עצמנו מגבירים את הווליום ככל שהסביבה הייתה רועשת יותר, ואולם העיצוב שלהן מקרב את המיקרופון לפה ומעלה משמעותית את איכות הדיבור בשיחות. בשל ההבדלים בנוחות והנראות, הבחירה בין שני העיצובים היא עניין של העדפה אישית.

ההתחברות יותר מהירה - אם המכשיר של אותה חברה

האיירפודס מאפשרות התחברות מהירה למכשירי אפל, ומתאימות גם לטלפונים סלולריים וגם למחשבים ניידים. עם פתיחת הקופסה זיהה מכשיר האייפון שלנו את האוזניות והתחבר אליהן בלחיצה אחת. באמצעות לחיצה כפילה ניתן להגדיר פונקציה שונה לכל אוזנייה, כגון: עצירה והפעלה של מוזיקה, דילוג לקטע הבא, ניתוק שיחה והפעלת העוזרת הקולית. בנוסף, ניתן להפעיל או לכבות את זיהוי האוזניים האוטומטי, שדואג להפסיק ולהפעיל מחדש את המוזיקה שאתם מאזינים לה כשמוציאים אוזנייה מהאוזן. במקרה של אובדן, ניתן לקבל את מיקומה האחרון במפה של כל אוזנייה.

ההתאמה האישית של הבאדס מתבצעת דרך האפליקציה שלהן והיא כוללות לחיצה בודדת, כפולה ושלוש לחיצות, וגם התאמה אישית של לחיצה ארוכה. בנוסף לפונקציות של האיירפודס, הבאדס מאפשרות הפעלה וכיבוי של רעשי הסביבה ושליטה בווליום. האפליקציה כוללת גם אקולייזר שמאפשר לכוון ולהתאים את הסאונד, וכן איתור אוזנייה במקרה שאבדה על ידי הפעלת צפצוף מהאוזנייה - כל עוד היא מחוברת למכשיר.

כמו האיירפודס, גם לבאדס יש חיבור מהיר שעובד רק עם מכשירי גלקסי. במכשירים אחרים, יש לחבר אותן כמו כל מכשיר בלוטות' ולהוריד את האפליקציה בעת ההתחברות הראשונה. ביתר הפעמים, ההתחברות לאוזניות תהיה מהירה ולא מורגשת. מרבית הפונקציות של האיירפודס, כמו הפעלת העוזרת הקולית בדיבור, זמינות רק במכשירי אפל. לעומתן, הבאדס מאפשרות הפעלה של העוזרת הקולית בדיבור מכל מכשיר אנדרואיד.

תבחרו מה אתם מעדיפים - לשמוע או להישמע

בכל הקשור לאיכות השמע והדיבור, האיירפודס והבאדס הן הפכים גמורים. לאיירפודס אודיו איכותי עם באסים מורגשים וצלילים עמוקים; נעים להאזין בהן למוזיקה ולדיבור, אך ברגע שיוצאים למקום רועש - רעשי הסביבה מאפילים על הצלילים הבוקעים מהאוזניות. מנגד, גם ברחוב הרועש ביותר, המיקרופון הממוקם בקצות ה"גבעולים" עובד נהדר והצד השני בשיחה ישמע את הנאמר באופן ברור.

בצד השני, איכות השמע בבאדס היא מאכזבת: הצלילים הבוקעים מהן נשמעים מתכתיים וחסרי עומק, כאילו בוקעים מרחוק. בגלל שבאופן טבעי הן נוטות הרבה יותר לתדרים גבוהים ולא נמוכים, השתמשנו באפליקציה של האוזניות כדי להעביר אותן למצב באס בוסט, שתרם לאיזון הצלילים - גם בשיחות טלפון ובהאזנה לפודקאסטים. ואולם, גם במצב באס בוסט מצאנו את עצמנו נמנעים מהאזנה למוזיקה באוזניות הללו.

מבחינת שמע, במקומות רועשים יש לבאדס יתרון ברור: האיטום מאפשר לשמוע היטב שיחות ומוזיקה גם בשוק רועש. עם זאת, ביציאה לרחוב המיקרופון שלהן הופך לחסר תועלת לחלוטין: עם רעשי רקע של רחוב ממוצע הוא ישדר באיכות כה נמוכה שאף אחד - כולל העוזרת הקולית - לא יבין מה נאמר.

השורה התחתונה: כנהוג במוצרי אפל - אם מוכנים לעמוד במחיר הגבוה ולהשתעבד לסביבה של אפל - מקבלים מוצר איכותי. האם הבאדס הן תחליף הולם למשתמשי אנדרואיד? הן מציעות עיצוב מצוין, חיי סוללה טובים, התאמה אישית נהדרת ומחיר תחרותי. ואולם, בשל האיכות הירודה של המיקרופון והסאונד הבינוני, נראה שהן האוזניות המושלמות בכל הקשור להאזנה לפודקאסטים - ולהם בלבד.