חברת הגנת הסייבר לרכבות Cylus גייסה 12 מיליון דולר

את סבב הגיוס הובילו הקרנות ורטקס ומאגמה, והשתתפו בו גם חברת הטכנולוגיה ההודית סאיינט, קרן ההשקעות הפרטית של ליאון רקנאטי GlenRock, קרן סרקה וקרן Follow The Seed וכן המשקיעים הקיימים בחברה קבוצת SBI היפנית, קאנצלר אוסטריה לשעבר כריסטיאן קרן וזהר זיסאפל

עמיר לוינטל, מנכ"ל ומייסד משותף בחברת Cylus / צילום: Cylus
עמיר לוינטל, מנכ"ל ומייסד משותף בחברת Cylus / צילום: Cylus

חברת הסטארט-אפ הישראלית סיילוס (Cylus), המפתחת פתרונות הגנת סייבר לרכבות, הודיעה היום (ה') על השלמת סבב גיוס של 12 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילו הקרנות ורטקס ומאגמה, שהובילו גם את סבב הגיוס הקודם של החברה. השתתפו בו גם חברת הטכנולוגיה ההודית סאיינט (Cyient), קרן ההשקעות הפרטית של ליאון רקנאטי GlenRock, קרן סרקה וקרן Follow The Seed וכן המשקיעים הקיימים בחברה קבוצת SBI היפנית, קאנצלר אוסטריה לשעבר כריסטיאן קרן וזהר זיסאפל. יחד עם הסבב הנוכחי החברה גייסה 17 מיליון דולר בסך-הכול.

חברת סיילוס הוקמה בשנת 2017 על-ידי עמיר לוינטל, המכהן כמנכ"ל, ומיקי שיפמן, סמנכ"ל המחקר והפיתוח, שניהם יוצאי יחידת 81. בהקמת החברה השתתפו גם בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל לשעבר ששימש כיועץ בחברה, והיזם זהר זיסאפל, שהוא גם משקיע מוקדם בחברה. בסיילוס טוענים כי השילוב בין אנשי סייבר ובכירים מתעשיית הרכבות הוא שמאפשר להם לפתח טכנולוגיה שמותאמת במיוחד למערכות הרכבת.

הגיוס הנוכחי נועד לשמש את החברה להרחבת מצבת העובדים שלה גם במרכז הפיתוח בישראל וגם בשווקים בארה"ב, באירופה ובאסיה-פסיפיק. כיום החברה מעסיקה 19 עובדים בישראל, והיא צפויה לגדול לכ-30 עובדים עד תחילת 2020, מרביתם בישראל ובודדים בארה"ב, באירופה ובאסיה-פסיפיק.

"הגישה המקובלת להגנת סייבר של ארגונים אינה מתאימה לארכיטקטורה של רשת הרכבות", אמר בעבר מנכ"ל סיילוס, עמיר לוינטל, ל"גלובס". "מוצרי הסייבר הקיימים בשוק לא מדברים בשפה של הרכבות: הטכנולוגיות הסטנדרטיות מותאמות לעולם ה-IT, ואנחנו מתמודדים עם תקשורת בעולם האיתות (Signaling) - העולם הנייד של הרכבת הנוסעת. התקשורת האלחוטית שמאפשרת שליטה על הרכבת מרחוק עלולה להיות מנוצלת על-ידי תוקף שינסה לשלוט ברכבת ולפגוע בבטיחות הנוסעים".

בסיילוס מספרים כי הפלטפורמה שפיתחו מזהה איומי סייבר ברשתות האיתות והבקרה של הרכבות, הן על הרכבת והן בציוד השליטה. כיוון שהיא מתאימה לרשתות הרכבת, היא מאפשרת לחסום איומים מבלי לפגוע בהתנהלות התקינה של הרכבות ומבלי לחסום את התקשורת ביניהן ובין מרכזי הבקרה.

"אני יודע מהיכרות אישית שתחום אבטחת הסייבר נמצא בראש סדרי העדיפויות של תעשיית הרכבות", מסר כריסטיאן קרן, ששימש בעבר גם כמנכ"ל חברת הרכבת האוסטרית, בהודעת החברה. "סיילוס ממוקדת בשוק הרכבות ומספקת מוצר ייעודי שפותח על-ידי מומחים הן באבטחת סייבר והן ברכבות".

Cylus - תעודת זהות:

פעילות: הגנת סייבר לרכבות

שנת הקמה: 2017

מייסדים: עמיר לוינטל ומיקי שיפמן

עובדים: 19

משרדים: תל-אביב

גיוסי הון: 17 מיליון דולר

משקיעים: ורטקס, מאגמה, סאיינט, GlenRock, סרקה, Follow The Seed, SBI, כריסטיאן קרן וזהר זיסאפל.