אברי גלעד | בלעדי

נכנס לעיתונות? אברי גלעד במו"מ עם "ישראל היום" על פרסום טור שבועי

החיבור בין "ישראל היום" לאברי גלעד הוא לכאורה מתבקש: גלעד מחזיק בדעות ימניות מובהקות, ואילו "ישראל היום" מזוהה כעיתון הבית של הימין • עם זאת, כלל לא בטוח כי אם אכן ייחתם חוזה בין הצדדים, גלעד יעסוק אך ורק בסוגיות פוליטיות • גלעד בתגובה: "יש דיבור, אין סיכום"

אברי גלעד / צילום: איל יצהר
אברי גלעד / צילום: איל יצהר

האם המנחה והשדרן אברי גלעד, המזוהה בעיקר עם טלוויזיה ורדיו, בדרך להיות גם בעל טור אישי קבוע בעיתון? ל"גלובס" נודע כי גלעד מנהל משא-ומתן מתקדם עם העיתון "ישראל היום" על כתיבת טור אישי קבוע במוסף יום שישי.

החיבור בין "ישראל היום" לגלעד הוא לכאורה מתבקש: גלעד מחזיק בדעות ימניות מובהקות, ואילו "ישראל היום" מזוהה כעיתון הבית של הימין. עם זאת, כלל לא בטוח כי אם אכן ייחתם חוזה בין הצדדים, גלעד יעסוק אך ורק בסוגיות פוליטיות על גווניהן השונים: גלעד נחשב לאדם דעתן המחזיק בעמדות ברורות בנושאים רחבים ומגוונים, החל מרוחניות (לומד שיטת ימימה), דרך איכות סביבה וזכויות בעלי חיים וכלה בנושאים חברתיים. כך למשל הוא ערך טקסי נישואים אזרחיים.

עם זאת, עמדותיו הפוליטיות של גלעד ובעיקר האופן בו הוא מביע אותן הפכו אותו לאדם שנוי במחלוקת. גלעד מצליח לשגר אמירות שנויות במחלקות אחת לכמה חודשים ולא מהסס להתנגח עם התקשורת. כך למשל, בתוכנית הבוקר "העולם הבוקר" שהוא מגיש יחד עם הילה קורח, רמז גלעד כי התקפת טרור של גורמים מוסלמיים עומדת מאחורי השריפה של כנסיית נוטרדאם; ולאחר ניסיון הלינץ' בכפר קוסרה הצדיק את המתנחלים ואמר "לא נהיה יהודונים שמחכים שהפריץ יגיע".

השבוע הצליח גלעד להפתיע כשפרסם פוסט בו כתב כי "צריך להיגמל מנתניהו - ההתמכרות הורגת אותנו". למרות ש"ישראל היום" נתפס כעיתון הבית של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נראה כי האמירה האחרונה איננה פוגעת במשא-ומתן עם גלעד - ואולי אפילו למראית-עין נוח יותר לעיתון להתקשר עם מישהו שאפשר יהיה להגיד עליו שהוא גם יודע לבקר את נתניהו.

אברי גלעד מסר בתגובה: "יש דיבור, אין סיכום".