זעזוע בחברת אובר: שני בכירים עוזבים את החברה

חודש לאחר ההנפקה המאכזבת, סמנכ"ל התפעול וסמנכ"לית השיווק מסיימים את תפקידם • שני התפקידים יבוטלו כדי לחזק את השליטה של המנכ"ל בחברה, שמתמודדת עם הפסדים גבוהים ותחרות עיקשת

 

דארה קוסררשאהי מנכ"ל אובר / צילום: רויטרס
דארה קוסררשאהי מנכ"ל אובר / צילום: רויטרס

שני בכירים בחברת אובר עוזבים את החברה: סמנכ"ל התפעול ברני הארטפורד מסיים את תפקידו לאחר כשנתיים וסמנכ"לית השיווק רבקה מסינה עוזבת לאחר תשעה חודשים בלבד. אובר מתמודדת על הפסדים גבוהים (כמיליארד דולר ברבעןן הראשון) ועם תחרות עיקשת מצידה של חברת ליפט ואחרות .

מנכ"ל אובר דארה קוסרשאהי החליט לבצע שינוי מבני בחברה - את התפקיד של הארטפורד הוא יבטל, כדי להעמיק את השליטה שלו בחברה, ואילו את תפקיד סמנכ"לית השיווק הוא יאחד עם האחריות על קידום מדינות ותקשורת במטרה לייצר נרטיב אחיד לחברה. "לאחר ההנפקה, אני מרגיש שזה הזמן המתאים לפשט את המבנה הארגיני שלנו ולהכין אותו לעתיד", כתב קוסרשאהי במייל לעובדים שצוטט ב"וול סטריט ג'ורנל".

לפי נתונים שפורסמו ב"וול סטריט ג'ורנל", שיעור החברות בפורצ'ן 500 וב-S&P 500 שיש להן סמנכ"ל תפעול הולך ויורד - מ-48% בשנת 2000 ל-32% בשנת 2018. בקרב חברות הטכנולוגיה עומד שיעורן על 23% .

אובר  ביצעה הנפקה ראשונית (IPO) מאכזבת לפני כחודש. אמש סיימה המניה את שבוע המסחר במחיר של 44.2 דולר, 2% פחות מהמחיר בהנפקה. המניה ירד ב-1% לאחר המסחר בעקבות הפרסום אודות עזיבת שני הבכירים. שווי החברה עומד על 75 מיליארד דולר.