דיווח בהודו: רכש דחוף של פצצות מדויקות מרפאל בכ 30 מיליון דולר

מדובר במערכת SPICE שהופכת פצצות אוויר–קרקע לפצצות מדויקות • אלביט מערכות מתקרבת לעסקת ענק בגרמניה להגנה על מטוסי תדלוק ותובלה

מערכת של רפאל / צילום ארכיון: רפאל
מערכת של רפאל / צילום ארכיון: רפאל

חיל האוויר ההודי מתכוון לקיים ברפאל רכש דחוף של יותר מ-100 פצצות מתקדמות מסוג "SPICE 2000", כך דיווחו כלי תקשורת בהודו. היקף העסקה המתהווה הוערך בכ-30 מיליון דולר. מרפאל לא נמסרה התייחסות לדיווחים.

מערכת הנשק SPICE של רפאל מאפשרת לדייק באופן מרבי פצצות שימוש כללי שאינן מדויקות שמוטלות ממטוסי קרב. המערכת של רפאל היא קיט שמתווסף למגוון של פצצות שמצויות בשוק, והופך אותן לפצצות מדויקות שמונחות אל המטרה בהתבסס על חיישנים אלקטרו-אופטיים או על בסיס GPS.

מערכת "SPICE 2000" נחשבת למתקדמת וחדישה והיא מיועדת לפצצות אוויר-קרקע שמשקלן כ-900 קילו. מערכת זו משמשת בין השאר את חיל האוויר הישראלי, שם היא קיבלה את הכינוי "ברד פלדה".

ב-2014 חיל האוויר ההודי עשה הצטיידות נרחבת יותר במערכות כאלה שמתוצרת רפאל, בהיקף כולל שהוערך בכ-100 מיליון דולר.

באפריל האחרון דיווחו כלי תקשורת בהודו כי הצבא ההודי יוצא לרכש דחוף של מאות טילים נגד טנקים מהסוג "ספייק" של רפאל. מהלך זה כולל גם רכש של מספר משגרים שמותאמים לטילים אלה. על פי הערכה, מדובר בתכנית הצטיידות שהיקפה עשרות מיליוני דולרים.

בתוך כך, אלביט מערכות  מתקרבת לעסקת ענק שהיקפה מוערך בכ-200 מיליון דולר עם משרד ההגנה הגרמני ובמסגרתה היא תספק לחיל האוויר הגרמני מערכות מסוג DIRCM שמתוצרתה,  מערכות שנועדו להגנה על עשרות מטוסי תובלה ותדלוק מסוג A-400 מפני פגיעת טילי כתף. המערכת של אלביט משבשת את טילי הכתף באמצעות קרן אינפרא-אדום ומסיטה אותם ממסלול הפגיעה בכלי הטייס שעליו היא מותקנת.