המאבק בוורינט הסתיים בפשרה: נויברגר ברמן מושכת דרישתה לדירקטורים מטעמה

חברת ההשקעות הניו יורקית, בעלת מניות המיעוט, טענה כי ורינט מפגרת אחרי המתחרה נייס וראוי לפצלה לשתי חטיבות • עתה, בעקבות דיונים משותפים, ציינו שני הצדדים כי הוחלט שהחברה תספק יותר דיווחים לבעלי המניות שלה

דן בודנר, מנכ"ל ורינט / צילום: איל יצהר
דן בודנר, מנכ"ל ורינט / צילום: איל יצהר

שבועיים לפני האסיפה הגורלית בחברת הטכנולוגיה ורינט , הסתיים מאבק הפרוקסי שניהלה בעלת מניות מיעוט נגד החברה. בסוף השבוע הודיעו שני הצדדים על פשרה אליה הגיעו הצדדים - החברה עצמה, וחברת ההשקעות הניו יורקית Neuberger Berman, שמחזיקה ב-2.6% ממניות ורינט ט והציגה מועמדים מטעמה לדירקטוריון. כחלק מהפשרה, נויברגר ברמן מושכת את הצעתה למנות מועמדים לדירקטוריון. בהודעה המשותפת ציינו שני הצדדים כי בעקבות הדיונים הקונסטרוקטיביים ביניהם, הוחלט שהחברה תספק יותר דיווחים לבעלי המניות שלה.

ורינט, המנוהלת על-ידי דן בודנר, מספקת מערכות ושירותים בתחומי המודיעין העסקי והביטחוני. נויברגר ברמן העלתה בשבועות האחרונים טענות על ביצועי החסר של ורינט ועל הצמיחה הנמוכה שלה, לצד העובדה שדירקטורים בה מכהנים לתקופות ארוכות - בראשם המנכ"ל בודנר, שמכהן כנשיא ו/או מנכ"ל ודירקטור בחברה מאז הקמתה ב-1994. בין היתר, סיפקה חברת ההשקעות נתונים לפיהם ורינט מפגרת אחר המתחרה נייס בכל הקשור להחזר לבעלי המניות לאורך השנים, ורמזה על אפשרות לפצל את החברה לשתי חטיבות במטרה לייצר ערך - בדומה לנייס, שיצאה כבר לפני מספר שנים מהתחום הביטחוני ונותרה לפעול רק בתחום האזרחי. לעומת זאת, ורינט טענה שהאסטרטגיה שלה עובדת היטב ומייצרת ערך לבעלי המניות, וציין שהאצת קצב החדשנות בענן הובילה לצמיחה בהכנסות ולגידול בשולי הרווח של ורינט.

ורינט ונויברגר ברמן הגיעו להסכם על מינוי מועמדים לדירקטוריון, כאשר נויברגר ברמן תתמוך במועמדים מטעם החברה באסיפה הקרובה ב-20 ביוני, והצדדים ידונו על מינוי דירקטור נוסף בהמשך, אשר יש לו ניסיון משמעותי בתפקיד בכיר בתעשיית התוכנה - עם עדיפות לחברות שעשו את המעבר לתחום הענן - וכל זאת יקרה לפני סוף 2019.

נויברגר ברמן גם התחייבה לא ליצור מאבק פרוקסי נוסף למשך תקופה של 100 יום לאחר האסיפה, או עד 15 יום לפני האסיפה של שנת 2020 (המוקדם ביניהם). בתקופה זו, נויברגר ברמן לא תוכל להשתתף באירועים למשקיעים שאותם עורכת החברה. ורינט תפצה את נויברגר ברמן ותשלם עבור הוצאותיה במאבק, בסכום שיגיע עד 925 אלף דולר.

המניה זינקה ב-2019 ב-34% 

"אנחנו מעריכים את המחויבות של ורינט והתהליך שעשינו יחד. אנחנו תומכים בכיוון האסטרטגי של החברה ובצוות ההנהלה שלה, ומאמינים שהמחויבות של ורינט לספק לבעלי המניות דיווחים רבים יותר יסייעו למשקיעים לראות את המומנטום החזק ואת ההזדמנויות לטווח הארוך", מסר בנג'מין נחום, מנהל בנויברגר ברמן.

בודנר ציין כי "העסק שלנו משתנה, ואנחנו ממשיכים לפתח את הדיווחים שלנו. לאחרונה ורינט סיפקה לבעלי המניות יעדים ארוכי טווח ומדדים חדשים בתחום הענן, כמו גם תוכניות הנוגעות להקצאת ההון. אנחנו מתכננים להמשיך לפתח את הדיווחים ולכלול דיווחים מורחבים יותר על בסיס סגמנטים של פעילות, מדדים מקובלים בתעשייה בנוגע לענן ומידע שיעזור למשקיעים להבין את הצמיחה האורגנית שלנו. אנחנו ממשיכים להיות מחויבים לממן מחדש את איגרות החוב להמרה שלנו ולא מתכננים להמיר אותן למניות. אנחנו מעריכים את הדיאלוג הבונה עם נויברגר ברמן ומאמינים שוורינט נמצאת בעמדה טובה להמשך הצלחה עם חדשנות חזקה, עובדים מסורים ולקוחות ושותפים מהגדולים בעולם".

ורינט נסחרת בנאסד"ק ושווי השוק שלה הוא 3.7 מיליארד דולר, לאחר עלייה של 34% במחיר המניה שלה מתחילת 2019. על רקע תוצאות פיננסיות חיוביות וכן על רקע המאבק של נויברגר ברמן, המניה אף זינקה לשיא שנתי של מעל 62 דולר באמצע מאי, והתקרבה בכך לשיא כל הזמנים שנרשם ביוני 2015 (מעל 66 דולר). עם זאת, לאחרונה המניה נחלשה בעקבות המלצה שלילית מצד גוף ההשקעות Spruce Capital, שמתמקד בשורטים. בהמלצת ספרוס לפני כשבועיים נכתב כי מניית ורינט שווה 17-25 דולר בלבד (לעומת 56.6 כיום) וכי הצמיחה שלה אינה בת קיימא. ורינט הגיבה לספרוס ודחתה את הטענות מכל וכל.