רועי סבג מכר מניות ביטפארמס ביותר מ-2 מיליון שקל

סבג, שהכניס את ביטפארמס לבורסת ת"א באפריל 2018, נותר עם החזקה של 10% ממניות החברה, המפעילה בקוויבק חווה לכריית ביטקוין • מניית ביטפארמס, שתימחק בקרוב מבורסת ת"א, זינקה מתחילת השנה ב-86%

רועי סבג  / צילום: David Lee
רועי סבג / צילום: David Lee

חברת ביטפארמס , שמפעילה בקוויבק שבקנדה חווה לכריית ביטקוין, דיווחה היום (ג') כי רועי סבג, מבעלי מניותיה העיקריים, מכר אתמול בעסקה מחוץ לבורסה מיליון מניות ביטפארמס במחיר של 228 אגורות למניה, וירד להחזקה של 10.13% ממניות החברה (7% בדילול מלא).

לפני כחודש, ב-14 במאי, מכר סבג בעסקה מחוץ לבורסה 200 אלף מניות ביטפארמס, במחיר של 275 אגורות למניה, וירד אז להחזקה של 12.64% בחברה (8.76% בדילול מלא). מניית ביטפארמס צפויה להימחק בקרוב מהמסחר בבורסת תל אביב, לאחר שיתקיימו התנאים המתלים להסדר שאושר בבית המשפט, והחברה שהקימו בעלי השליטה בה בקנדה, שגם היא נקראת Bitfarms, תעבור להיסחר בבורסת TSXV בטורונטו קנדה. מתחילת 2019 זינקה מניית ביטפארמס  ב-86%.

לפני כשלושה חודשים, כפי שנחשף ב"גלובס", הכריז סבג כי מכר את הביטקוין האחרון שלו, וכי אין לו עוד חשיפה לתחום המטבעות הקריפטוגרפיים, למעט החזקותיו במניות ביטפארמס. סבג הודיע אז גם כי Goldmoney, החברה הקנדית שנמצאת בשליטתו ובניהולו מאז 2015, ושמניותיה נסחרות בבורסת טורונטו, מפסיקה את פעילותה בתחום ולא תספק יותר שירותי משמורת להחזקות במטבעות קריפטו. באותו יום צייץ סבג בטוויטר: "כיזם אני גם נכשל כל הזמן. מה שאני טוב בו זה לחתוך הפסדים ולהעריך את המידע הנובע מכל כישלון כדי לשנות פוזיציה ולשמור על המומנטום".

מלבד החזקותיו בחברות גולדמאני וביטפארמס, סבג בן ה-33 שותף גם בחברת Mene, העוסקת במסחר מקוון בתכשיטים ונסחרת בבורסת TSXV בטורונטו. לבורסת ת"א הוא נכנס כבר ב-2009, כשרכש את השלד הבורסאי של חברת התוכנה סידב ב-5.5 מיליון שקל, שינה את שמו ל"משאבי טבע" ויצק לתוכו את הפעילות של שני מכרות זהב וברזל שרכש.

באוקטובר 2017 - חודש שבו מחיר הביטקוין זינק בכ-50% עד לכ-6,500 דולר - הכריז סבג על כוונתו להעביר את החברה הבורסאית לפעילות בתחום הקריפטו, וכחצי שנה לאחר מכן, באפריל 2018, מיזג לתוכה את חברת ביטפארמס ושינה בהתאם את שם החברה. בהמשך לכך חדל סבג מלשאת משרה בחברה, אבל נותר אחד מבעלי המניות העיקריים בה. לצדו של סבג, בעלי המניות העיקריים בביטפארמס הם ניקולאס בונטה ואמיליאנו גרוצקי הארגנטינאים, המחזיקים בכ-28% ובכ-30%, בהתאמה, מהון מניות החברה. מנכ"ל ביטפארמס הוא ווס פולפורד.

מחירו התנודתי של הביטקוין קרוב היום ל-8,000 דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap, לאחר שערכו של המטבע הדיגיטלי הוכפל בשלושת החודשים האחרונים.