ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי מכריז: "אני עוזב את הליכוד"

סגירת שדה התעופה דב מעוררת אמוציות בתוך הליכוד • עוד הוסיף ראש העיר: "בזה נגמר הפרק שלי בליכוד, האמירה שלי תשפיע על הבוחרים בבחירות"

מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת / צילום: תמר מצפי
מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת / צילום: תמר מצפי

בעוד ההחלטה על הסגירה של שדה דב בצפון תל-אביב התקבלה מזמן והחל מ-2 ביולי, שדה התעופה יחדל לפעול, בתוך מפלגת הליכוד הנושא הזה מעורר אמוציות. במהלך מסיבת עיתונאים היום בבוקר, בהובלת ראשי הערים אילת ותל-אביב, רון חולדאי, אמיר חייק יו"ר התאחדות המלונות, דוד פתאל יו"ר ובעלים של רשת מלונות פתאל, דיבר יצחק הלוי ואמר: "45% מתושבי אילת הצביעו בבחירות האחרונות לליכוד. אני מודיע בצורה ברורה, מי שבחר בי זה 65% מהאילתים. הנאמנות שלי היא להם ועכשיו אני מחזיר את כרטיס הליכוד שלי ואמשיך להילחם עבור כל תושב וילד. בזה נגמר הפרק שלי בליכוד, האמירה שלי תשפיע על הבוחרים בבחירות".

לפני מספר חודשים, ואיום  הסגירה כבר עמד על הפרק, הלוי הפגין מול בית ראש הממשלה, ביקש פגישה עמו ורק אחרי מספר דחיות וביטולים, הוא הצליח לקבל פגישה כדי לשוחח  עם נתניהו בנושא, אולם הלחץ שהפעיל  פנימה בתוך הליכוד לא הועיל והתכנית  לסגור את השדה התקדמה. 

גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' המועמד להיות שר התחבורה, יהיה ככל הנראה חסר סמכות  באשר לסגירת השדה, שכן הנושא נלקח לטיפול במשרד  ראש הממשלה ומשרד הבטחון, ומשרד האוצר. סמוטריץ' ביחד עם חברי כנסת נוספים כגון יואב קיש ואופיר אקוניס ניסו בכנסת האחרונה להוביל מהלכים למנוע את הסגירה של השדה אך הם לא  צלחו. 

השר אקוניס פנה השבוע גם הוא  לנתניהו בבקשה שידחה את סגירת השדה "לפחות עד  לאחר חגי תשרי". אקוניס כתב במכתב פניה  "בנסיבות אלה, סגירת שדה התעופה מבלי שתמצא חלופה מתאימה, צפויה לפגוע משמעותית בעיר אילת ובתושביה הדברים נכונים שבעתיים בכל הנוגע לתושבי אילת הסובלים ממחלות כרוניות המחייבות טיפולים שוטפים באזור המרכז. מדי יום ממריאים מאילת לשדה דב עשרות חולים וחולות הנזקקים לטיפולים כאמור, כך שסגירת שדה התעופה תקשה משמעותית את חייהם הקשים ממילא".

בתוך כך מפלגת כחול לבן הודיעה היום שהם התנגדו קודם לכן לסגירת שדה דב, כל עוד לא מיושמים פתרונות ראויים עבור תושבי אילת וכלכלת העיר, "עמדתנו זו לא השתנתה וכך נפעל מיד לאחר שננצח בבחירות. מדינת ישראל חייבת לחבר בין אילת למרכז הארץ באופן אפקטיבי ונגיש, וכל עוד לא נמצא פתרון יש להפעיל את שדה דב באופן סדיר".