עבדאללה מלך ירדן: נשתתף בסדנאות השלום בבחריין בסוף החודש

ההודעה הזו תשמח את האמריקאים מאוד, שכן השתתפות ירדן כצד לדיון הכלכלי-חברתי פלסטיני הנה משמעותית, ומעבירה מסר לאנשי עסקים ירדנים ופלסטינים שעשויים להגיע אף הם

עבדאללה מלך ירדן / צילום: רויטרס
עבדאללה מלך ירדן / צילום: רויטרס

עבדאללה מלך ירדן אמר היום (ג') שמדינתו תשתף באירוע 'סדנאות לשלום', הועידה הכלכלית בנושא הפלסטיני בסוף החודש בבחריין. ההודעה הזו תשמח את האמריקאים מאוד, שכן השתתפות ירדן כצד לדיון הכלכלי-חברתי פלסטיני הנה משמעותית, ומעבירה מסר לאנשי עסקים ירדנים ופלסטינים שעשויים להגיע אף הם. הממשל האמריקאי מתקשה להרים את הועידה, אחרי הודעות של מספר אנשי עסקים פלסטינים שלא ישתתפו, כמו גם התנגדות מוחלטת של הרשות הפלסטינית, אשר ניתקה קשר עם הגורמים הרשמיים האמריקאייים בדצמבר 2017 עם הודעת טראמפ על העברת השגרירות.

אמירותיו של השגריר האמריקאי, דיוויד פרידמן בראיון לניו יורק טיימס לפני כמה ימים, שלישראל יש "זכות" לריבונות על השטחים, דחפה את הפלסטינים לקצה עוד יותר.

מלך ירדן הוסיף, באמירה המצוטטת בכלי התקשורת בירדן, שהשתתפות ירדן נועדה כדי לשמור על ירדן מעודכנת בכל מה שקורה, גם אם הוא מעריך שלא יהיה דבר חדש בעניין עסקת המאה.

הועידה אמורה להיערך ב-26 ביוני בבחריין, ומטרתה הינה להזמין שרי אוצר וגורמי ממשל כלכליים של מדינות האיזור, בנוסף לאנשי עסקים. ישראל טרם קיבלה הזמנה רשמית להגיע וגם כאשר הזמנה זו תגיע, לא ברור אם נתניהו ירצה לנסוע באופן אישי תוך שהוא מעדיף שלא לאפשר לשר האוצר משה כחלון, להוביל את המשלחת הישראלית.

כלי תקשורת ישראלים אשר ביקשו לצאת לסקר את הועידה, מנועים מלעשות זאת בשלב הזה בשל סוגיית הכניסה למדינה והסדרת ויזות.