JVP | בלעדי

תנובה, JVP וחממת הפודטק: עכשיו מגיע הקרב על המצגות

הקרן של אראל מרגלית טוענת כי גילתה בדיעבד כי החברה שהכינה עבורה את כל המצגות ערקה למתחרים

שרה ואסף סידס / צילום: בן אומנסקי
שרה ואסף סידס / צילום: בן אומנסקי

מיהו איש המצגות, האסטרטג והפרסומאי לשעבר, שעובד עם חברות גדולות במשק ופוליטיקאים ועמד במרכז סערת חממת הפודטק בצפון? אסף סידס הקים לפני כארבע שנים ביחד עם זוגתו שרה את החברה Leave a Mark, שמתמחה בהכנת מצגות לפרזנטציה. בין לקוחותיו הראשונים היו אראל מרגלית וקרן JVP. כיום הוא נותן שירות הכנת מצגות לחברות גדולות במשק ולפוליטיקאים. בתאריך 28.5 יצר קשר מרגלית עם סידס וביקש לעבוד איתו על המצגת המכרעת שהוצגה השבוע בוועדה של הרשות לחדשנות במסגרת ההתמודדות במכרז על הקמת חממת הפודטק בקריית שמונה.

אלא שסידס ענה למרגלית שהוא לא יכול לעשות זאת כי הוא עובד עם תנובה, המתמודדת השנייה במכרז, על המצגת שהיא תציג לוועדה ברשות לחדשנות. בשבוע האחרון נשמעו בסביבת JVP טענות על לחצים במהלך ההתמודדות במכרז, שבו זכתה תנובה בסופו של דבר. בקרן שוקלים את המשך צעדיהם מול סידס, שלדברי גורמים ב- JVP, ליווה את מרגלית בכל הפעילות שעשה בחמש שנים האחרונות בתחום הפודטק בגליל. לדברי גורמים בקרן, סידס נתן להם שירותים באותו הזמן שהוא נתן שירותים למתחרה. בסביבתו של סידס טוענים שהוא לא עבד עם מרגלית על תכנים הקשורים למכרז על חממת הפודטק וכי לא הייתה חפיפה בזמן מתן השירות לשני הגופים.

ב-JVP שלחו לסידס מכתב מעו"ד דורון שטרן לסידס, שבו נכתב בין היתר: "ההתקשרות שלך עם גופים מסחריים, החפצים לגלות מידע זה (את המידע שבידי JVP הנוגע לחממה) ולעשות בו שימוש, הן שימוש מסחרי כללי, והן שימוש בהליך התחרותי שהן מנהלות מול מרשתי בימים אלה ממש - מהווה הפרת אמונים, הפרה קשה של קניינן הרוחני שלהן, ושל הסודיות של ידע ומידע זה".

בהמשך נדרש סידס למסור את כל החומרים שיש לו מהעבודה עם JVP, והחומרים אכן הועברו לקרן ב-2.6 יחד עם מכתב התגובה ששלחה עורכת הדין ליאת דר בשם Leave a Mark ובו נכתב: "העובדות והטענות המשפטיות העולות מהן כלפיי מרשיי, נדחות על-ידם מכל וכל... הטענות המוזכרות במכתבך וההאשמות המיוחסות למרשתי ו/או מי מטעמה ביחס להעברה לכאורה של מידע (שממילא מפורסם ברבים) הקשור לתחום העיסוק של מרשותיך למי מלקוחותיה - הן לא יותר מהשמצה סתמית ללא כל ביסוס ו/או אסמכתא ו/או ראיה".

בחודש מרץ האחרון התראיין סידס לפוקדאסט Ear Catcher בנושאי קריאייטיב וסיפר על תהליכי העבודה של החברה. בין היתר אמר: "עולמות של סטארט-אפים מאוד מעניינים. למשל עולם הפודטק מדהים בעיניי... אני מגיע הכי נקי לשולחן, ומספיק שאתה שואל כמה שאלות ופתאום משהו מתחדד ומתבהר... זה תהליך ששווה הרבה מאוד". עוד אמר, "בעולם של פרזנטציות אתה יורד לרבדים עמוקים, כי אם סרטון פרסומת צריך להחזיק 30 שניות, אז פרזנטציה צריכה להחזיק 20 דקות וחייב לרדת לרובד עמוק של הדברים".

מ-JVP לא התקבלה תגובה.

מ-Leave a Mark נמסר: "אנו פועלים בשגרה על בסיס החומרים המועברים על ידי הלקוחות עצמם ומתמחים באריזתם למוצר סופי כמצגת בנסיבות שונות. העבודה מתנהלת באופן מסודר תוך גילוי נאות וכל הנדרש כדי להגן על לקוחותינו, אך ללא בלעדיות ללקוח זה או אחר או ללא הגבלת עיסוק. אנחנו דוחים על הסף כל טענה אחרת ומצרים על כך שגורמים אינטרסנטים פועלים בניסיון להטיל ספק בתוצאות מכרז נקודתי תוך הכפשות מקצועיות".