אבי גבאי פורש מהחיים הפוליטיים: "לא הצלחתי לשנות את מפלגת העבודה"

אחרי שהודיע כי לא יתמודד שנית על ראשות מפלגת העבודה, אבי גבאי פורש גם מהחיים הפוליטיים • "המפלגה במשבר גדול, ואינני מסיר את האחריות מעצמי"

אבי גבאי / צילום: כדיה לוי
אבי גבאי / צילום: כדיה לוי

אחרי שהודיע כי לא יתמודד שנית על ראשות מפלגת העבודה, אבי גבאי פורש גם מהחיים הפוליטיים ומאשים את חברי המפלגה בפלגנות וריבים אינסופיים. גבאי כתב הערב בחשבון הפייסבוק שלו: "אתמול בבוקר הודעתי שלא אתמודד על ראשות המפלגה. קיוויתי שבזה הסתיימו ההתלבטויות. באותו הזמן בדיוק החלו דיונים בבית המשפט המחוזי על עוד עניין פנימי ופרוצדוראלי של המפלגה. הדיונים האלה, שחוזרים ונמשכים לאורך כל הדרך, לצד הריבים והמחלוקות שנלווים להם, המחישו לי שהתרבות המפלגתית לא משתנה, ולמרות שהאמנתי שאוכל לה - לא הצלחתי. המפלגה במשבר גדול, ואינני מסיר את האחריות מעצמי.

אחת הסיבות לבעיית התרבות היא יושבי ראש לשעבר שנותרים ברשימה. בעולם שמחוץ לפוליטיקה כשמנכ"ל מסיים הוא זז הלאה ולא הופך להיות כפוף למי שהיה תחתיו. תחתיי היו 4 יושבי ראש לשעבר. זו תופעה שבאופן טבעי מובילה לבעיות פרסונליות ואני לא רוצה להיות המשך של אותה תופעה. אני מאמין שמפלגה שלא יכולה להתאחד וללכת קדימה, לא יכולה לבוא לציבור ולהציע לו שתנהל את המדינה. בסוף מדובר בחיים ובאיכות החיים של אזרחי המדינה ולא רק במשחק פוליטי פנים מפלגתי...

את התרבות הזאת לא הצלחתי לשנות כיו"ר ובוודאי שלא אצליח כחבר כנסת מן השורה. ובלי לשנות את התרבות הזאת אי אפשר להצליח. לכן החלטתי ללכת עם הלב והאמת שלי ולא עם האינטרס הקר ולהסיר את עצמי מהרשימה לכנסת הבאה, בין אם מדובר בהקפאת הרשימה ובין אם יוחלט על פריימריס לחברי הרשימה".

אבי גבאי, מנכ"ל בזק לשעבר, נכנס לחיים הפוליטיים בבחירות הקודמות כאשר חבר למשה כחלון ובהמשך הפך לשר לאיכות הסביבה - תפקיד ממנו התפטר. בהמשך עזב את מפלגת כולנו ועבר למפלגת העבודה. הוא פירק את השותפות עם ציפי לבני והתנועה והוביל את המפלגה להישג נמוך בבחירות האחרונות - 6 מנדטים בלבד.

גבאי ספג ביקורת רבה על רקע מגעים שניהל עם ראש הממשלה על הצטרפות לממשלה רגע לפני שהתפזרה ועל כך שפעל בניגוד להצהרות המפורשות שלו ערב הבחירות לפיהן לא יישב עם נתניהו בכל מקרה מפאת ההמלצה לכתב אישום נגדו. הפלרטוט עם נתניהו עלה לו גם בתמיכת החברים בתוך מפלגתו - טל רוסו שהיה מינוי אישי שלו פרש גם הוא בימים האחרונים ומנגד הודיעו איציק שמולי וסתיו שפיר כי יתמודדו בעצמם על ראשות המפלגה.