הפרקליטות דחתה את טענת נתניהו על חוסרים בחומרי החקירה

פרקליטות מיסוי וכלכלה במכתב לבא-כוחו של ראש הממשלה, עו"ד עמית חדד: "מרבית החומרים שלטענתו היו חסרים, למעשה קיימים בחומר שהועבר אליו, למעט מסמכים ספורים בלבד שבינתיים כבר הועברו לידיו, ובכך ניתן מענה לפנייתו"

עו"ד עמית חדד / צילום: שלומי יוסף
עו"ד עמית חדד / צילום: שלומי יוסף

פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הודיעה הערב (ד') לבא-כוחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד עמית חדד, כי לאחר בדיקת הדברים היא דוחה את טענותיו בקשר לחוסרים בחומרי החקירה שהועברו אליו כדי להתכונן לשימוע בתיקי ראש הממשלה

כזכור, פניותיו של עו"ד חדד אל היועץ המשפטי לממשלה ואל פרקליטות מחוז תל-אביב נגעו למועד השימוע בתיקי החקירה וכן לחוסרים רבים לכאורה בחומרי החקירה שהועברו בקשר לתיקים אלה, שלטענתו מעכבים את יכולתו לטפל בתיקים.

במכתב התשובה שנשלח אל עו"ד חדד מהפרליטות הובהר כי "מרבית החומרים שלטענתו היו חסרים, למעשה קיימים בחומר שהועבר אליו, למעט מסמכים ספורים בלבד שבינתיים כבר הועברו לידיו, ובכך ניתן מענה לפנייתו".

לגבי מועד השימוע נכתב כי "הובהר במענה נוסף שנשלח אתמול לעו"ד חדד מטעם היועץ המשפטי לממשלה, כי אין שחר לטענה שהופיעה במכתבו של עו"ד חדד בדבר קיומה של 'ריצת אמוק' כביכול לשימוע. בהקשר זה יודגש כי אתמול נדחתה עתירת התנועה לאיכות השלטון שתקפה את שיקול-דעתו של היועץ המשפטי לממשלה בנוגע למועד השימוע שנקבע על-ידו ודרשה את הקדמתו".

הפרקליטות התייחסה למגוון הטענות שהעלו פרקליטי ראש הממשלה בגין דחיית השימוע וציינה כי "גם בחינה חוזרת זו של הדברים, ושקילת הטענות לעומקן, לא הובילה לתוצאה שונה, ונמצא כי אין מקום לשנות ממועד השימוע שנקבע, דהיינו בתאריכים 2 ו-3 באוקטובר 2019, עם אפשרות לקביעת יום דיונים נוסף בשבוע שלאחר מכן".

בפקליטות ציינו כי "בהתנגדות על תאריך השימוע, הבהיר עו"ד חדד כי אכן בכוונת ראש הממשלה להתייצב לשימוע בתאריכים האמורים, באמצעות באי-כוחו". 

*** חזקת החפות: ההליכים הפליליים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו עודם בעיצומם. נתניהו מכחיש את המיוחס לו, ושמורה לו חזקת החפות.