טלטלה בקבוצת אי.די.בי-דסק"ש: מנכ"ל החברות שולם לפידות הודיע על רצונו לסיים את תפקידו

לפידות מונה למנכ"ל החברות בינואר 2016 • רואי החשבון של חברת אי.די.בי מזהירים בחודשים האחרונים מפני חוסר ודאות בנוגע ליכולתה לפרוע את חובותיה, לאור ההידלדלות הצפויה של נכסיה

שולם לפידות / צילום: יונתן בלום
שולם לפידות / צילום: יונתן בלום

טלטלה בקבוצת אי.די.בי-דסק"ש (דיסקונט השקעות ), שבשליטת אדוארדו אלשטיין. הערב (ד') דיווחו אי.די.בי ודסק"ש כי מנכ"ל החברות, שולם לפידות, הודיע מוקדם יותר היום ליו"ר הדירקטוריון אלשטיין ולחברי הדירקטוריונים, על רצונו לסיים את תפקידו. לדברי אי.די.בי ודסק"ש, מועד סיום כהונתו של לפידות יסוכם בנפרד.

אי.די.בי ודסק"ש הן שתי חברות נפרדות, שחולקות את אותם בעלי תפקידים בכירים. לפידות עצמו הגיע עם אלשטיין מארגנטינה בעקבות רכישת השליטה באי.די.בי. תחילה שימש כאחד מנציגיו של אלשטיין בישראל ובהמשך מונה למנכ"ל שתי החברות בינואר 2016, לאחר שניסיון מינוי של גיל שרון לתפקיד מנכ"ל דסק"ש לא צלח.

אי.די.בי נמצאת כיום במצב פיננסי מורכב, ורואי החשבון שלה אף מזהירים בחודשים האחרונים מפני חוסר ודאות בנוגע ליכולתה לפרוע את חובותיה החל משנת 2021, לאור ההידלדלות הצפויה של נכסיה. במקביל מתקשה החברה בשנה האחרונה להוציא אל הפועל את מכירת החברה הנכדה, ישראייר, ובשוק ההון אף נפוצו בחודשים האחרונים שמועות לגבי מתיחות ביחסים בין לפידות לבין חברים נוספים בקבוצת אלשטיין על רקע המצב הבעייתי.