"בבנקים עדיין משתמשים באמצעים שהמשפחה שלי המציאה בימי הביניים"

הכירו את לורנצו דה מדיצ'י: הנסיך שהכיר את אשתו בתוכנית ריאליטי ומקים בנק שיעבוד עם מטבעות קריפטוגרפיים

הנסיך לורנצו דה מדיצ’י / צילום: Nancy vuu
הנסיך לורנצו דה מדיצ’י / צילום: Nancy vuu

אני: לורנצו - יותר לורנצו ממדיצ'י. ביליתי זמן באפריקה, בארגנטינה וברוסיה - ההורים שלי חינכו אותי ככה שאהיה קרוב לאנשים. זה חלק מהחינוך שלי הודות להם.

על המשפחה: יש היום הרבה מדיצ'י, בכל מיני מקומות: בספרד למשל, בנאפולי, בדרום איטליה בעיירה שממנה באתי, מרטינארו. כולנו נפגשים פעם ב-25 שנים. דבר נוסף מעניין זה שיש לי מידע שהמדיצ'י הגיעו במקור ממסופוטמיה. הם היו כנראה שבט יהודי שנדד מאזור עיראק לישראל ואחר כך הגיעו לדרום איטליה ומשם לטוסקנה ולפירנצה. בנוסף, יש לי שורשים פולניים יהודיים מצד אמי. סבי, סטפן קושרסקי, היה פולני יהודי, שהציל אלפי יהודים בוורשה בשואה. הוא ניהל תחנת רכבת בעיר וככה הצליח להציל יהודים רבים. הוא נעצר ונשלח לבית הכלא פוויאק.

השכלה: יש לי תואר ראשון במדעי המדינה מאוניברסיטת סאלרנו ותואר שני במימון מאוניברסיטת בולוניה. אני דובר איטלקית, ספרדית, פולנית, רוסית ואנגלית.

ההון המשפחתי: הבנק נסגר לפני הרבה שנים. במשפחה איבדו כמעט הכול לאורך השנים, החל מהמאה ה-18 וכמובן במלחמת העולם השנייה. הצלחנו לשמור על חלק מהעושר בנדל"ן, באמנות ובחקלאות, אף שאיבדנו את הבנק והיה לנו קשה מאוד לאורך השנים. רוב האדמות היו באירופה ובעיקר באיטליה. היו הרבה אדמות בתעשיית שמן זית ויקבים. אנחנו מחזיקים בפמילי אופיס שמטפל בנכסים של משפחת מדיצ'י שמקורה במרטינארו, עיירה שעסקה בעיקר בתעשיית המשי.

בנקאות העבר וההווה: עד היום משתמשים בבנקאות באמצעים שהמשפחה שלי המציאה בימי הביניים. המדיצ'ים היה בנק חדשני בימי הרנסנס, זה היה הבנק שהכי צמח בזמנו. הם המציאו למשל את הצ'ק, שהיה בעצם הבטחת תשלום. הם המציאו גם קווי אשראי, וגם שיטת הנהלת חשבונות כפולה, ואפילו את שיטת הכספות, שאפשרה לשמור בהן דברים יקרים. הבנקאות עדיין משתמשת בשיטות האלה, למרות כל השנים שחלפו.

בנקאות העתיד: אני פותח בנק מדיצ'י - בנק דיגיטלי חדש. אני מדבר על השלב הבא של בנקאות. כיצד הטכנולוגיות החדשות, כמו בלוקצ'יין ואחרות, ישנו את הבנקאות. אנחנו נהיה בנק ידידותי למטבעות קריפטו, אף על פי שבשלב המיידי לא נקבל הפקדות במטבעות כאלה. יש לנו הרבה לקוחות מתחום מטבעות הקריפטו.

אנחנו נעבוד תחת רגולציה אמריקאית, אבל כל אחד יוכל לפתוח חשבון בבנק מכל מקום בעולם. אנחנו ניצור מערכת מהירה יותר, בטוחה יותר וזולה יותר בבנקאות. כשאתה שולח כסף לארה"ב, למשל, מכל מקום בעולם, זה לוקח זמן וזה עולה בסביבות 45 דולר. בנוסף, כשאתה מגיע לבנק ושואל 'איפה הכסף שלי?', אז הם לא יודעים. עכשיו זה יעלה 25 סנט וייקח 20 שניות. האתגר הוא להשתמש בטכנולוגיה חדשה ואני שמח לבוא לישראל, שהיא מקום מרכזי לטכנולוגיה.

פרסום: השתתפתי בערוץ TLC בארה"ב בתוכנית ריאליטי שקראו לה 'The secret prince'. זה היה מזמן, לפני הרבה שנים, כשהייתי צעיר. בתוכנית הזאת פגשתי את מי שהפכה לאשתי. יש לנו בת, מדלנה, בת 3.5, וזה התחיל שם, בתוכנית.

אמנות: אני אוהב אמנות ופילנתרופיה. אמי הייתה ציירת וגם אני מצייר. ואני סוחר באמנות, זאת אחת האהבות הגדולות שלי. בתחום האמנות אני מכין תערוכה - "רנסנס טופ", שבה אני מחזיר לחיים פורטרטים של בני משפחת מדיצ'י. אני משתמש בצבעים, בדמיון ובהיסטוריה כדי להחזיר לחיים את המשפחה, בעיקר זאת ששלטה במאות ה-12 עד ה-17. אני מכין פורטרטים של כל בני המשפחה מאותה התקופה. אני נוסע עם התערוכה הזאת בעולם כדי שיכירו את מאות שנות הקיום של המשפחה.

עיסוק שהוא תחביב: אני אוהב מכוניות מהירות. אני אוהב לתכנן מכוניות. בדיוק העמדתי למכירה פומבית מכונית שעיצבתי במסגרת מכירת הצדקה של ארגון AMFAR (אחת מקרנות המחקר של איידס הגדולות בעולם, א' ט') במסגרת פסטיבל קאן. עכשיו אני מעצב מכונית פאר חדשה, כמו פרארי, שתיקרא מדיצ'י. בעוד כשנה נראה סופר-מכונית תחת המותג מדיצ'י.

הנסיך מדיצ'י הגיע לדבר בוועידה השנתית לניהול נכסים משפחתיים של DC Finance