חברת הקנאביס טוגדר ביצעה הנפקה על בסיס תשקיף מדף: תנסה לגייס 7.5 מיליון שקל במניות ואופציות

מניית טוגדר צנחה כ-7% בבורסת ת"א, על רקע הדיווח שלה על ההנפקה • חברת קנאשור מבטלת את ההסכם עם קניקה, שלא גייסה את ההון הדרוש לעמידה בהסכם • אינטרקיור חתמה על הסכם מסחרי בגרמניה

חברת גידול הקנאביס טוגדר  פארמה, המקימה בימים אלה חוות גידול קנאביס בישראל ובאוגנדה, ביצעה היום (א') הנפקה על בסיס תשקיף מדף. החברה מעוניינת לגייס כ-7.5 מיליון שקל באמצעות מניות ואופציות, כשמחיר כל מניה הוא 4.3 שקלים (לעומת 4.4 שקלים למניה עם סגירת המסחר בבורסת ת"א ביום חמישי האחרון). בתוספת האופציות, עומד מחיר המניה האפקטיבי בהנפקה, לפי מודל בלאק אנד שולס, על 3.12 שקלים למניה.

במקרה של ביקוש יתר תוכל החברה להגדיל את ההנפקה לעד 8.6 מיליון שקל, כשמימוש האופציות יכניס לקופת החברה עוד כ-10.5 מיליון שקל. בשבוע שעבר דיווחה טוגדר על גיוס של 10 מיליון שקל מחברת הכשרה ביטוח, במחיר של 4.14 שקלים למניה. שווי השוק הנוכחי של טוגדר עומד על כ-200 מיליון שקל, לאחר שהמניה צנחה הבוקר ביותר מ-7% במהלך המסחר בבורסה.

עוד קודם לביצוע ההנפקה, הודיעה טוגדר ביום חמישי על רכישת החברה הישראלית קנאבליס ב-14 מיליון שקל (מתוכם 4 מיליון שקל במזומן והיתרה במניות). כמו כן, יקבלו בעלי קנאבליס אופציות ל-3% נוספים בטוגדר, אם יעמדו ביעדים מסוימים. במסגרת ההסכם, תמשיך הנהלת קנאבליס לנהל את החברה. 

קנאבליס פיתחה מוצרי קנאביס יחודיים שאינם מיועדים לעישון, והיא מוכרת אותם בתחנת חלוקה בבית החולים הדסה עין כרם, שעמו יש לה שותפות. החברה פועלת מאז 2009, ועל פי הערכות בשוק, משרתת כ-1,000 מטופלים בחודש. קנאבליס אינה מגדלת קנאביס בעצמה, אלא רוכשת חומר גלם מאחת המגדלות הוותיקות ומייצרת את המוצרים במתקן גידול משלה. בעקבות ההסכם עם טוגדר, החברה תתחיל ליצר את מוצריה במפעל פנאקסיה, במטרה לעבור לייצר את מוצריה במפעל שתקים טוגדר בעתיד (טוגדר גם תספק בעתיד את חומר הגלם).

קנאבליס מפעילה גם תחנת חלוקה של קנאביס רפואי, שבה נערכת גם הדרכה לחולים ואליה הם פונים כדי לשנות את המרשם או לדווח על תקלות. בימים אלה התחילה החברה בהקמת מאגר מידע, שבו תהפוך את המידע האנקדוטלי שיש לה על צורכי הלקוחות למידע באיכות רפואית. כמו כן, החברה עורכת במוצרים שלה שני ניסויים קליניים.

יוחנן דנינו, יו"ר טוגדר, אמר היום: "עסקת קנאבליס היא מהלך אסטרטגי משמעותי, שהוא חלק מרכזי בתוכנית העסקית של טוגדר פארמה. לרכישה הזו תהיה תרומה משמעותית למיצובה של טוגדר כחברה מובילה במפת הקנאביס הרפואי העולמית".

ניסים ברכה, מנכ"ל טוגדר פארמה, אמר כי: "אנו שמחים על הצטרפותם של צוות ההנהלה והעובדים של קנאבליס לטוגדר. הם מביאים עימם ניסיון וידע מקיף בהשתתפות מחקרים, פיתוח וייצור מוצרי קנאביס רפואי עבור אלפי מטופלים וקיום מחקר ופיתוח משותף עם בית החולים הדסה. ערכים מוספים אלה, לצד קניין רוחני ייחודי, תומכים ביכולות הקיימות שלנו, בגידול, ייצור וריבוי קנאביס רפואי בישראל ובחו"ל עם בסיס לשיתופי פעולה מסחריים ושיווקיים בינלאומיים."

מניות הקנאביס הנסחרות
 מניות הקנאביס הנסחרות

קנאשור מבטלת את ההסכם עם קניקה

חברת קנאשור , המקימה פעילות לגידול וייצור קנאביס רפואי, הודיעה על ביטול מזכר ההבנות שחתמה לשיתוף פעולה עם חברת קניקה, לאחר שקניקה לא גייסה את ההון הדרוש לעמידה בהסכם. 

קניקה היא חברת ייעוץ, מו"פ ושירותים בתחום הקנאביס, ושיתוף הפעולה היה אמור לכלול הקמה של חממה טכנולוגית לפיתוח מוצרי קנאביס בתוך מתחם המפעל של קנאשור, כשקניקה משלמת שכירות וכן 10% ממניותיה, ואילו קנאשור תספק את חומר הגלם וגם שירותי ייצור ועיבוד. שיתוף פעולה זה לא היה אמור להיות בליבת עסקיה של קנאשור.

קנאשור נמצאת בשלבי סיום של הקמת מפעל הייצור שלה למוצרי קנאביס. היא מקימה בימים אלה גם מתקן גידול קנאביס, אבל עד שהמתקן יהיה מוכן, היא תייצר על בסיס חומר גלם שנרכש מחברת דרך חיים של איריס ורמוט (אשתו של הכדורגלן גילי ורמוט), שעל פי דיווחי קנאשור, היא בשלבים סופיים לקראת קבלת אישור GAP לגידול נאות, וחומר הגלם שלה צפוי להיות זמין בתוך כמה חודשים. קנאשור התחייבה לרכוש מדרך חיים לפחות טונה חומר גלם.

קנאשור הוקמה על ידי ניר פלס ושמעון בר קמה, שרכשו ושיקנו בעבר את חברת סולבר לייצור מוצרים מבוססי סויה. המפעל של קנאשור הוסב ממפעל ייצור תוספי מזון בלוד. יו"ר החברה הוא מפקד חיל האוויר לשעבר עידו נחושתן. החברה נסחרת כיום בשווי של כ-79 מיליון שקל לאחר ירידה של כ-3% במניה במהלך המסחר הבוקר בבורסת ת"א. מתחילת השנה ירדה מניית קנאשור בכ-15%.

הסכם מסחרי לאינטרקיור בגרמניה

חברת הקנאביס אינטרקיור  הודיעה על חתימת מזכר הבנות בין החברה הבת קנדוק, שנמצאת בבעלותה המלאה, לבין חברה גרמנית. לפי ההסכם, החברה הגרמנית תרכוש מאינטרקיור כמות מינימלית של כ-7 טונות קנאביס כבר בשנים 2019-2020. ההסכם יימשך שלוש שנים, ובמהשך התקופה תיקבע כמות מינימלית לשנה הנוספת הכלולה בחוזה, ולשנים נוספות אם יוחלט להאריכו.

כיום עדיין לא ניתן ליצא קנאביס מישראל, ואף שניתן אישור עקרוני של הממשלה הקודמת ליצוא, הרי שללא ממשלה חדשה, צפויה כתיבת התקנות להתעכב ולא ברור אם אכן יתחיל היצוא עד לסוף 2019 כמתוכנן.

אינטקיור מסרה כי ככל הנראה ניתן יהיה לספק את הסחורה כולה, או לפחות את חלקה, ממתקן שמקימה החברה במדינה מהאיחוד האירופי, כך שאין תלות באישור סופי של יצוא הקנאביס מישראל כדי לממש את ההסכם.

מחירי קנאביס בגרמניה במונחי צרכן סופי מגיעים לכ-20 דולר לק"ג - כלומר, 7 טונות יימכרו בכ-140 מיליון דולר. עדיין לא ידוע כיצד יתחלקו החברות בהכנסות.

אינטרקיור, שנמצאת בשליטת יעל פיגל ואלכס רבינוביץ', ושמנוהלת על ידי רבינוביץ' יחד עם ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק (המכהן כיו"ר החברה), וניצן אלון (מנכ"ל החברה הבת קנדוק, שבה מבוצעת פעילות הקנאביס), הגישה באחרונה טיוטת תשקיף להנפקה בבורסת נאסד"ק וצפויה לצאת להנפקה (אם לא יהיו הפתעות בשוק) בחודשים הקרובים. מניית אינטרקיור זינקה מתחילת השנה ב-40%, וכיום שווי השוק של החברה כ-753 מיליון שקל.

קאנומד הגיעה לשלב של 180 השתילים

חברת קאנומד , שנמצאת בשליטת רויטל אקב, הנסחרת בבורסה בתל-אביב לאחר שהתמזגה לשלד הבורסאי פרוטאולוג'יקס, הודיעה כי תשתול בימים הקרובים את השתילים הראשונים בחוות הקנאביס שלה בבקעת הירדן.

על פי הוראות היק"ר (יחידת הקנאביס הרפואי במשרד הבריאות), חברות חדשות בתחום הקנאביס צריכות לשתול 180 שתילים שיעברו בקרת איכות, ורק אם יעמדו בדרישות, יתחיל שיווק הקנאביס באופן מסחרי. הגעה לשלב של 180 השתילים פירושה כי החברה תהפוך למסחרית בעוד כמה חודשים, אלא אם לא תצליח לעמוד בדרישות האיכות או האבטחה. מניית קאנומד נסחרת בבורסת ת"א לפי שווי הקרוב ל-33 מיליון שקל, לאחר עלייה של כ-6% במהלך המסחר הבוקר, ונמצאת ברשימת השימור של הבורסה.

כחלק מההיערכות לכניסה לשוק, חתמה קאנומד על הסכם מסחרי עם "אגרוקאן טבע אדיר", אחת משמונה חברות הקנאביס שפועלות בשוק הישראל זה כעשור, עוד לפני הרפורמה בתחום. טבע אדיר הייתה אחת החברות הקטנות מבין שמונה החלוצות בתחום, אבל היא צברה ניסיון משמעותי לאורך שנות פעילותה.

טבע אדיר אינה נסחרת בבורסה, אבל היא לא עצרה את התקדמותה לעומת החברות האחרות. יש לה תקן גידול GAP וגם מוצרים עצמאיים משלה תחת הרפורמה החדשה, שאמורים להגיע בימים אלה לבתי המרקחת. בינתיים, טבע אדיר לא יוצאת לבורסה, והיא נחשפת אליה רק דרך העסקה עם קאנומד. ואולם, סביר להניח שאם השוק ימשיך להיות מזמין, היא תצא להנפקה אחרי שתבסס את הכנסותיה.

במסגרת ההסכם, אגרוקאן טבע אדיר תנחה את קאנומד מקצועית, ואחר כך תרכוש ממנה את מלוא התוצרת באופן בלעדי עד לסוף 2021, במחיר של 4.0-4.15 שקלים לגרם. קאנומד מסרה כי היקף ההכנסות השנתי הצפוי לחברה במסגרת ההסכם הוא בטווח שבין 12 מיליון שקל ל-18 מיליון שקל בשנה. 

על רקע ההסכם עם טבע אדיר, מבטלת קאנומד את ההסכם הקיים עם חברת תיקון עולם, שהיה אמור להתנהל במתכונת דומה. תיקון עולם סובלת בחודשים האחרונים ממחסור בתפרחת קנאביס, ולכן ביקשה לחתום על הסכמי גידול עם ספקים חיצוניים, קאנומד וקנביט. כרגע נראה כי החברה לא תוכל להסתמך על הסכמים אלה כדי לחזור לאספקה סדירה בחודש יולי, כפי שקיוותה.