BOL חותכת את השווי המבוקש בהנפקה בבורסת טורנטו

חברת BOL אשר הגישה תשקיף להנפקה בבורסה של טורונטו, מכוונת לשווי של 570-700 מיליון דולר • זהו שווי נמוך ממיליארד הדולר אותם התכוונה במקור לבקש, כפי שרמזו גורמים מקורבים לחברה בעת פרסום התשקיף לראשונה

חברת BOL אשר הגישה תשקיף להנפקה בבורסה של טורונטו, פרסמה היום (א') תשקיף מעודכן לאחר מפגש ראשון עם השוק הקנדי במסגרת הרואד שואו, ובו עדכנה כלפי מטה את השווי המבוקש.

החברה צפויה כעת לגייס 150 מיליון דולר לפי שווי שינוע בין 770-940 מיליון דולר קנדי לפני הכסף, שהם 570-700 מיליון דולר ארה"ב (השווי "אחרי הכסף" הוא בטווח של 670-790 מיליון דולר ארה"ב). זהו שווי נמוך ממיליארד הדולר אותם התכוונה במקור לבקש, כפי שרמזו גורמים מקורבים לחברה בעת פרסום התשקיף לראשונה.

את ההנפקה של BOL מובילים BMO Nesbitt Burns ,Cowen & Co ו-Scotia Capital.

טיוטת התשקיף הראשונה של BOL פורסמה לפני כשלושה שבועות ונפתחה בהצהרה המרעישה כי BOL מעוניינת להיות חברת הקנאביס הגדולה בעולם. החברה הציגה תוצאות יפות במונחי שוק הקנאביס הישראל ותחזיות שאפתניות מאוד לעומת התוצאות הקיימות.

ברבעון הראשון רשמה החברה הכנסות של 1.1 מיליון דולר, צמיחה של 22% לעומת התקופה המקבילה, והפסידה בתקופה זו 13.6 מיליון דולר. ההפסד הגולמי היה 239 אלף דולר. ההוצאות התפעוליות שלה היו 10 מיליון דולר. ההפסד הגולמי נוצר בין היתר מכך שבתקופה זו, טרם כניסת רפורמת הקנאביס לתוקף, מחיר הקנאביס בישראל עדיין מסובסד.

ב-2018 כולה רשמה החברה הכנסות של 3.5 מיליון דולר, ההפסד הגולמי היה 2.2 מיליון דולר, וההפסד הנקי - 27 מיליון דולר.

לטענתה תוכל להגיע תוך מספר שנים לגידול קנאביס על פני 2,100 דונם (לעומת 35 היום) וכושר יצור של 870 טון קנאביס (לעומת 7 טון היום)

היא מעריכה כי תוכל ליצר 188 טון ב-2019 ו-328 טון כבר ב-2020 (מהם 164 טון ייוצרו בישראל והיתר בפורטוגל). עוד 508 טון יגיעו לדברי החברה מקבלני משנה. יצוין כי היקף השוק הישראלי כולו הוא כיום כ-10 טון קנאביס.

BOL (שאיפה לחיים) המנוהלת על ידי חגי הילמן ותמיר גדו, היא אחת מחברות הקנאביס שהיו בין שמונה המגדלות החלוצות שפעלו בשוק הקנאביס הישראלי מ-2008. החברה חולשת על עכל שרשרת הערך שלה מגידול ועד שיווק, ואף קיבלה השקעה מליאון קופלר, בעל השליטה בסופרפארם, שם מתרחשת היום עיקר פעילותה קנאביס הקמעונאית במסגרת רפואת הקנאביס החדשה. BOL נחשבת לאחת ממובילות השוק היום, בעיקר אחרי הקפאת פעילותה של "תיקון עולם" במסגרתו עברו מטופלים רבים לקבל סחורה מ- BOL. עם זאת, מופיעות ברשתות החברתיות טענות שונות לגבי איכות המוצרים שהפיצה לאחרונה. החברה כפרה בטענות.

בשעה זו, נרשמת עליה של 4.4% במניית עמיר שיווק הנסחרת בתל-אביב. עמיר העניקה הלוואה של 20 מיליון דולר ל-BOL, אותה תוכל להמיר לכ-16% מהחברה. המניה עולה למרות הירידה בשווי ההנפקה, כנראה משום שפרסום התשקיף המעודכן מעיד על התקדמות ההנפקה ואולי משום שהשוק לא העריך ממילא כי הסיכוי של BOL לקבל שווי של מיליארד דולר ארה"ב בבורסה הקנדית הוא גבוה.

BOL שאיפה לחיים - תעודת זהות

שנת הקמה: 2008

תחום פעילות: מגדלת, מעבדת, משווקת ועורכת ניסויים קליניים בקנאביס רפואי

מייסדים: חגי הילמן ותמיר גדו

הכנסות: 3.5 מיליון דולר ב-2018

בעלי מניות עיקריים: המייסדים וכן קבוצת עמיר שיווק וליאון קופלר (בתנאי שתומר ההלוואה)