פעם שנייה ברציפות שמגדל תולה תקוות בבכיר שבא מכאל ללא ניסיון בביטוח: רן עוז נבחר למנכ"ל החדש

לאחר חודשים של חיפושים והערכות, יו"ר מגדל ביטוח ניר גלעד בחר ביו"ר כאל כמנכ"ל חדש למגדל, במקומו של דורון ספיר שקודם תפקידו הנוכחי ניהל את כאל • אליהו: עוז נבחר כדי "להוביל ולנהל את החברה בשנים הקרובות, בהן מגדל צריכה לבסס את ההובלה בענף הביטוח, בכל ענפי הפעילות"

רן עוז / צילום: רמי זרנגר
רן עוז / צילום: רמי זרנגר

מנכ"ל שני ברציפות שמגיע מעולם כרטיסי האשראי וללא ניסיון בביטוח: לאחר חודשים של חיפושים והערכות, יו"ר מגדל ביטוח, ניר גלעד, מצא מנכ"ל חדש למגדל, במקומו של דורון ספיר שפרש לאחרונה על רקע חוסר שביעות רצון מצד הבעלים - רן עוז.

עוז, יו"ר דירקטוריון חברת כרטיסי האשראי כאל מאז אפריל 2018 ויו"ר דירקטוריון דיסקונט קפיטל מאז 2014, יחליף במגדל את ספיר, שכיהן בתפקיד כשנה, לאחר שהגיע למגדל מתפקיד מנכ"ל אותה חברת כרטיסי אשראי - כאל. בכך יסתיים שינוי צמרת הנהלת מגדל בתוך חודשים ספורים, לאחר שגלעד נכנס לתפקידו לאחרונה במקומו של עודד שריג, שהיה יו"ר מגדל ביטוח לפניו.

ממגדל נמסר כי דירקטוריון החברה אישר היום (א') את מינויו למנכ"ל החברה, כאשר "על מועד תחילת כהונתו של עוז וסיום כהונתו של המנכ"ל היוצא דורון ספיר, תצא הודעה בהמשך". המינוי כפוף להיעדר התנגדות הממונה על רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון. עוז צפוי לקבל את האור הירוק מהפיקוח.

במגדל לא מסתירים את מה שהם מצפים לקבל מעוז, כשהם מציינים בהודעתם כי בחברות בהן היה עוז בעבר הוא הוביל "מהלכי Turn Around, רכישות ומיזוגים, השקעות, בניית תשתית ארגונית והובלת אסטרטגיית צמיחה והשארת ערך לבעלי המניות". על כך הוסיף בעל השליטה בקבוצה, שלמה אליהו, כי מבחינתו עוז נבחר עתה על מנת "להוביל ולנהל את החברה בשנים הקרובות, בהן מגדל צריכה לבסס את ההובלה בענף הביטוח, בכל ענפי הפעילות". בכך כיוון אליהו לשחיקה במעמדה היחסי של מגדל בשוק הביטוח.

אז מיהו האיש שיוביל עתה את קבוצת הביטוח הפנסיוני הגדולה במשק? קודם לתפקידיו הנוכחיים עוז כיהן כסמנכ"ל בכיר וראש החטיבה לשווקים פיננסיים בבנק דיסקונט, ושימש בין היתר כשותף בקרן ויולה קרדיט מקבוצת ויולה, כסמנכ"ל כספים ומשנה למנכ"ל בנק הפועלים, וגם כסמנכ"ל כספים ומשנה למנכ"ל חברת בזק, סמנכ"ל כספים ראשי בנייס מערכות, וכן סמנכ"ל כספים בחברות הייטק כגון סרגון וג'קדה.

עם מינויו מקווה מגדל לצאת לדרך חדשה, לאחר דשדוש של כמה שנים. מגדל נמצאת בשליטתו של שלמה אליהו, שנחשב לבעלים מעורב. אליהו רכש את השליטה במגדל בשלהי 2012 והוא לא הסתיר את חוסר שביעות הרצון שלו לגבי תוצאות הקבוצה שבשליטתו. קודם לספיר ניהל את מגדל בנ ושל בעל השליטה, עופר אליהו, שגם הוזז מתפקידו על רקע אי שביעות הרצון של אביו.

עוז יחברו עתה לגלעד, שעבורו זוהי הכהונה השנייה במגדל. גלעד שימש בעבר כמשנה למנכ"ל במגדל. למגדל ולעוז מכנה משותף אחד - שניהם לא אנשי ביטוח.

בחודשים האחרונים חיפש גלעד אחר היורש לספיר. בשוק הביטוח העריכו כי המינוי התעכב מאחר והמועמדים ביקשו להבטיח את גבולות הגזרה שתהיה להם, מתוך רצון להבטיח חופש ניהולי.

עזיבתו של עוז את דיסקונט הינה העזיבה הבכירה הנשייה מהקבוצה, תוך ימים מעטים, וזאת בהמשך לפרישתה של המנכ"לית לילך אשר טופילסקי, שעוברת לקרן פימי.

מדיסקונט נמסר היום כי עוז פורש מהבנק בעקבות מינויו לתפקיד מנכ"ל חברת הביטוח מגדל. המנכ"לית היוצאת אשר טופילסקי מסרה כי "אני משוכנעת שרן יביא מניסיונו וכישוריו הרבים, בתחומים שונים בתעשיית הפיננסים, גם לתפקידו החדש כמנכ"ל חברת מגדל".

ממגדל נמסר כי "עוז בוגר תואר ראשון בחשבונאות וכלכלה, תואר שני במנהל עסקים עם התמחות במימון, וכלכלה עם התמחות בתורת המשחקים, בהצטיינות מהאוניברסיטה העברית ירושלים. כמו כן הינו בעל תעודת רואה חשבון".