קנביט מקימה זרוע השקעות וחדשנות בראשות הדר סוטובסקי

סוטובסקי היא שותפה בקרן אקוואגרו להשקעות אימפקט בתחום החקלאות והמים והובילה בעבר את תחום החדשנות במטה פרוטרום

שדה קנאביס./ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
שדה קנאביס./ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

חברת קנביט, אשר נמצאת בימים אלה בשלבי סיום של הקמת פעילות גידול קנאביס, הודיעה היום (ג') על מינוי הדר סוטובסקי, מומחית להשקעות בתחום הגרו-טק, לראש פעילות השקעות וחדשנות שמוקמת בימים אלה בחברה.

קנביט , הנסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 197 מיליון שקל, השלימה לאחרונה גיוס של 32 מיליון שקל מקבוצת משקיעים בראשון ברק רוזן וכן גייסה עוד 31 מיליון שקל בהנפקה לציבור. כך, קופתה מלאה בהון אותו תוכל להשקיע לא רק בפעילותה אלא גם בטיפוח סטארט-אפים ופטנטים מן האקדמיה שיכולים לשפר את כל שרשרת הערך של הקנאביס, מחקלאות דרך עיבוד ועד צריכה.

סוטובסקי היא שותפה בקרן אקוואגרו להשקעות אימפקט בתחום החקלאות והמים, כלומר היא מגיעה לתפקיד עם ניסיון מעשי מעולמות החדשנות בחקלאות. אקוואגרו השקיע בין היתר בחברת אבוג'ן ובחממת טכנולוגיות המים כינרות. סוטובסקי הובילה בעבר את החדשנות במטה פרוטרום והקימה פרוטפוליו של מוצרי תמציות צמחים לתעשיית הפארמה והמזון הרפואי. לסוטובסקי תואר שני במנהל עסקים לצד תואר שני בביוטכנולוגיה (ולימודי דוקטורט) מאוניברסיטת תל אביב. בעבר עבדה גם בחברות סולבר ו-GE Healthcare.

סוטובסקי מסרה היום ל"גלובס" כי "תעשיית הקנאביס הגלובלית ראתה בשנת 2018 צמיחה חסרת תקדים שבאה לידי ביטוי בהשקעות שיא בהיקף של 2.2 מיליארד דולר ביותר מ-300 עסקאות, ואבני דרך רגולטוריות מהותיות. ככול שהמדיקליזציה והלגליזציה בעולם תופסות יותר תאוצה סקטור הקנאביס חדל להיות רק תחום צר של השמור רק לקנאביס רפואי, אלא אקוסיסטם צומח של טכנולוגיות, סטארטאפים והשקעות, שיגלגל מולטי-מיליארדי דולרים וישפיע על יותר מ-18 תעשיות החל מחקלאות מדייקת, פארמה, מזון ומשקאות, קוסמטיקה, רפואה, וכלה בעולמות המידע, המסחר המקוון והבלוקצ'יין".

לאחרונה מינתה קנביט את האלוף במי"ל איתן אליהו ליו"ר פעיל בחברה ואת ח"כ לשעבר יפעת קריב למנכ"ל. יו"ר הוועדה המדעית המייעצת של החברה הוא אבי תחום הקנאביס פרופ' רפאל משולםמן האוניברסיטה העברית, והחברה קיבלה זכות הסתכלות ראשונה לפיתוח מוצרים מן המעבדה של משולם.