סוף לתורים בבתי המרקחת? הרובוט-רוקח של סופר-פארם שיביא לכם את התרופה

רובוט-רוקח החל לפעול בבתי המרקחת בשני סניפים במסגרת פיילוט של סופר-פארם ואמור לקצר את משך ההמתנה בתור • כדי לפרוס רובוטים כאלה בכל סניפיה תידרש סופר-פארם להשקעה של עד 70 מיליון שקל

סוף לתורים בבית המרקחת? רשת סופר-פארם בניהולו של ניצן לביא החלה השבוע בפיילוט של רובוט-רוקח שאמור לקצר את התורים הממושכים שמאפיינים את בתי המרקחת בישראל.

לא מדובר ברובוט שמשרת את הלקוחות שמגיעים לסניף, אבל הוא בהחלט אמור לקצר העומסים בבית המרקחת ואת ההתמודדות עם המחסור החריף ברוקחים בענף.

הרובוט-רוקח מסוגל לקרוא את המרשם של הלקוח שנסרק על-ידי הרוקח, יודע לאסוף את התרופה הרלוונטית מהמלאי וחוסך את בזבוז הזמן שנגרם היום בהתעסקות של הרוקח בחיפוש התרופה. הרובוט יודע בכל עת מה קיים במלאי, מסדר את הסחורה בעצמו וגם מתריע כשהכמות עומדת להיגמר.

הרובוט שמיוצר על-ידי חברת New Icon מפינלנד המיוצגת בארץ על-ידי חברת GoTech, כבר פועל בסניף של סופר-פארם בראשון-לציון צפון, ובימים הקרובים יורחב הפיילוט גם לסניף של הרשת בנס-ציונה, ויוטמע בהדרגה בכל בתי המרקחת ברשת.

העלות של כל רובוט נאמדת בהיקף של מאות אלפי שקלים, ובשלב הראשון מתוכננת הטמעה שלהם בסניפים בהם העומסים חמורים יותר בהשקעה של כמה מיליוני שקלים.

אם סופר-פארם אכן תבחר להטמיע רובוטים כאלה בכל 240 הסניפים שלה, תהיה זו השקעה כוללת שתסתכם לפי הערכות בכ-70 מיליון שקל. עם זאת, רכישה של מספר רב של רובוטים תוזיל את העלות ליחידה, כך שהסכום הסופי של פריסה רחבה שכזו אינו ידוע.

ברשת מקווים כי הרובוט יוכל לקצר את זמני ההמתנה ולפנות לרוקחים זמן יקר אשר יושקע במתן ייעוץ על חשבון ההתעסקות הלוגיסטית. בשלב זה עיקר עבודתו של הרובוט היא בליקוט ופיזור סחורה. הרובוט מקבל אל המסוע סחורה שמיועדת לבית המרקחת, והוא ממיין את התרופות למדף המתאים להן, באמצעות מצלמה הנמצאת על גביו שסורקת את ברקוד המוצר. באופן זה לא נדרש מגע אדם בסידור הסחורה, וכך ניתן לצמצם משמעותית את שטח מחסן בית המרקחת.

בהמשך, הכוונה היא כי ברובוט תוטמע מערכת שתאפשר לו לקרוא את התוקף שמופיע על גבי האריזה ולהשליך להשמדה תרופות שהן פגות תוקף באופן אוטומטי.

רובוטים בבתי המרקחת כבר נפוצים כיום ברחבי העולם, בעיקר במדינות מערב אירופה, שכן שיטת ניפוק התרופות במדינות אלה מתבצעת בחבילות ולא כדורים בודדים, מה שמאפשר לרובוט, באמצעות מצלמה המותקנת עליו, לקרוא את הברקוד על האריזה ולמקמה במדף המתאים.