עסקה ראשונה לפורסייט: תמכור מערכות ראייה ממוחשבות לאלביט מערכות

(עדכון) - באלביט מתכוונים לשלב את תוכנת עיבוד התמונה של פורסייט במוצריה ולשווק אותה ברחבי העולם • אלביט תקבל זכות בלעדית לשווק ולמכור את תוכנת עיבוד התמונה של פורסייט בישראל למשך מספר שנים

חיים סיבוני / צילום: איל יצהר
חיים סיבוני / צילום: איל יצהר

עסקה ראשונה לחברת פורסייט, הפועלת בתחום של מערכות ראייה ממוחשבות לרכב ומניעת תאונות דרכים. החברה דיווחה הבוקר (ד') לבורסה כי חתמה על הסכם מסחרי עם אלביט מערכות יבשה, חברה בת של אלביט מערכות, לשיווק בלעדי לתוכנת עיבוד התמונה שלה, QuadSight, לשימוש בשווקים הביטחוניים, הצבאיים-למחצה, וביטחון הפנים (homeland security). מניית פורסייט  מזנקת במעל ל-55% במסחר כעת, וזאת לאחר זינוק של 16% אתמול במחזור חריג.

באלביט מתכוונים לשלב את תוכנת עיבוד התמונה של פורסייט במוצריה ולשווק אותה ברחבי העולם. התוכנה תוטמע בכלי רכב קרקעיים צבאיים וביטחוניים, לרבות כלי רכב בלתי מאוישים.

באלביט בחנו את המערכת בחודשיים האחרונים מול פתרונות אחרים ולבסוף החליטו לרכוש ולשווק אותה. על פי ההסכם, פורסייט תמכור את הגרסה הנוכחית של תוכנת עיבוד התמונה שלה, באמצעות רישיון שימוש בתוכנה, לאלביט וללקוחותיה, תמורת אלפי דולרים לכל רישיון.

פורסייט תספק לאלביט גם שירותי תמיכה ותחזוקה תמורת תשלום נוסף. כמו כן, פורסייט צופה לקבל תמורה מהותית יותר באמצעות הסכמי פיתוח עתידיים לצורך התאמת גרסת התוכנה הנוכחית שלה לשינויים, כפי שידרשו על ידי אלביט או לקוחותיה.

אלביט תקבל זכות בלעדית לשווק ולמכור את תוכנת עיבוד התמונה של פורסייט בישראל למשך מספר שנים. זאת, תמורת התחייבות לסכום מינימלי של הזמנות שנתיות בתקופת הבלעדיות, כולל הזמנה ראשונית בסך של כ-50,000 דולר.

בנוסף, לאלביט  תהיה זכות בלעדיות גלובלית להפצת תוכנת עיבוד התמונה של פורסייט בעולם לתקופה ראשונית, כפי שנקבעה בהסכם. זאת אינה כוללת מספר לקוחות מהתעשייה הביטחונית שכבר מעורבים בפעילות מסחרית עם פורסייט. תקופות הבלעדיות, הן בישראל והן בעולם, ניתנות להארכה על בסיס יעדי מכירות.

פורסייט הוקמה על ידי המנכ"ל חיים סיבוני (מחזיק בכ-23% מההון) בשנת 2015. החברה הצטרפה לבורסה בינואר 2016, לאחר שהשלימה מיזוג לתוך השלד הבורסאי של חברת אסיה פיתוח. בין המשקיעים בגיוס ההון הראשון שלה היו קבוצת לובינסקי של יצחק מנור, יבואנית מכוניות פיג'ו וסיטרואן; יצחק סוארי, יו"ר אלייד, המחזיקה בצ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי, סיאט, פולקסווגן וסקודה; וגיא מיוחס, זכיין פורשה. נוסף עליהם השתתפו באותו גיוס גם איציק שרם, פרופ' בנעד גולדווסר וקרן השקעות בריטית.

לפני כשנה גייסה החברה עוד כ-45 מיליון שקל מחברת הביטוח והפיננסים הראל, מיטב דש, פסגות ומשקיעים נוספים, באמצעות הקצאות מניות לפי מחיר של 2.05 שקל למניה. אתמול, עוד לפני הידיעה, רשמה פורסייט  עלייה חדה של כ-16% במחזור ענק. עם זאת, מאז הגיוסים האחרונים לפני כשנה רשמה המניה ירידה של קרוב ל-50% ושוויה של החברה הצטמק לכ-170 מיליון שקל.

סיבוני אמר היום כי "ההסכם מול אלביט נותן משנה תוקף לגישה העסקית בה נקטנו בשנה האחרונה, מכירת מערכות אבטיפוס והצעה לשותפים אסטרטגיים לחוות באופן ישיר את הפתרון הייחודי שלנו ולשלבו בכלי הרכב שלהם".