בנקור יוצאת מאמריקה: זירת מסחר הקריפטו נסגרה בפני משתמשים מארה"ב

סטארט-אפ הבלוקצ'יין של אייל הרצוג, יהודה לוי והאחים גליה וגיא בן ארצי, הודיע כי החליט לחסום את הפלטפורמה המקוונת שלו בפני משתמשים מארה"ב בגלל אי-ודאות רגולטורית • ביולי 2018, כפי שנחשף ב"גלובס", בנקור נפגעה מפריצת סייבר, שבה איבדה מטבעות קריפטו בשווי 23.5 מיליון דולר

חברת הבלוקצ'יין הישראלית Bancor (בנקור), המפעילה פלטפורמת מסחר מבוזרת במטבעות קריפטו, סוגרת את זירת המסחר שלה בפני סוחרים מארה"ב - כך הודיעה החברה אתמול (יום ג').

"אזרחי ארה"ב, משקי בית ומשתמשים מכתובות IP בארה"ב לא יוכלו עוד להשתמש באפליקציית הרשת של בנקור להמרת טוקנים (אסימונים דיגיטליים; ר"ק)", הודיעה החברה. במלים אחרות, המשתמשים האמריקאים של בנקור יאבדו את היכולת להחליף מטבעות קריפטו באמצעות הפלטפורמה. עם זאת, משתמשים עדיין יוכלו להעביר מטבעות אל הפלטפורמה וממנה, כפי שמסבירה החברה בבלוג שלה.

בנקור ציינה בהודעתה כי הסיבה להחלטתה לחסום את הפלטפורמה שלה בפני משתמשים מארה"ב היא אי-ודאות רגולטורית. "לאור אי הוודאות הגוברת, אנו מאמינים כי הגבלת משתמשים מארה"ב מביצוע המרות מטבע באמצעות הממשק המקוון שלנו היא ההחלטה הנבונה ביותר עבור כל החברים באקוסיסטם של בנקור נכון להיום", מסרה החברה.

המהלך של בנקור בא על רקע המצב הרגולטורי העגמומי של שוק המסחר המבוזר. בנובמבר האחרון הגישה רשות ניירות ערך בארה"ב (SEC) כתב אישום נגד מייסד פלטפורמת המסחר המבוזרת EtherDelta, זכריה קוברן, שהואשם בהפעלת זירת מסחר בלתי מורשית. לא ברור מהן הדרישות הרגולטוריות מחברות המציעות שירותים פיננסיים מבוזרים, שבהם המשתמשים מתקשרים ביניהם ברשת עמית לעמית (peer to peer).

בנקור, שנוסדה ב-2016 על ידי אייל הרצוג, יהודה לוי והאחים גליה וגיא בן ארצי, גייסה ב-ICO (הנפקה ראשונית של מטבע דיגיטלי) ביוני 2017 סכום של 153 מיליון דולר - אחד מגיוסי ה-ICO הגדולים עד היום. חלק מההון הזה שימש את החברה לפיתוח זירת המסחר של בנקור, שמגדירה אותה כרשת נזילות למטבעות דיגיטליים.

ואולם, ב-2018 חוותה בנקור שנה מאתגרת במיוחד, אפילו יותר מרוב חברות הבלוקצ'יין, שנפגעו מהצניחה בשווי המטבעות הדיגיטליים ובהיקפי הגיוסים בשוק. ביולי 2018, כפי שנחשף בהרחבה ב"גלובס", בנקור נפגעה מפריצת סייבר, שבה איבדה מטבעות דיגיטליים בשווי 23.5 מיליון דולר. זירת המסחר שלה הושבתה למשך שלושה ימים בעקבות הפריצה.