מקורות השלימה גיוס של מיליארד שקל באג"ח סחירות

הביקושים בשלב המוסדי הגיעו לכ-3.4 מיליארד שקלים, סכום הגדול פי כ-5 מסכום הגיוס המתוכנן • הגיוס בוצע לטובת ביצוע תכנית השקעות בתשתיות משק המים

גיוס הון / צילום: Shutterstock
גיוס הון / צילום: Shutterstock

חברת המים הלאומית מקורות יוצאת לראשונה מאז הקמתה לגיוס אג"ח סחירות לטובת ביצוע תכנית השקעות בתשתיות משק המים.

מקורות, בניהול אלי כהן, השלימה אמש את שלב ההזמנות של הגופים המוסדיים בגיוס אג"ח סחיר על סך כ-1 מיליארד שקל ומתעתדת להשלים את שלב המכרז הציבורי במהלך השבוע הבא. הביקושים בשלב המוסדי הגיעו לכ-3.4 מיליארד שקלים, סכום הגדול פי כ-5 מסכום הגיוס המתוכנן. מתוך הביקושים, החברה נענתה להזמנות בסכום כולל של כמיליארד שקלים.

הגיוס יבוצע באמצעות שתי סדרות אג"ח צמודות, בעלות מח"מ שונה. בסדרה 10, במח"מ כ-6.5 שנים, אשר פירעון הקרן שלה יבוצע בתשלומים שווים בשנים 2023-2027, עמדו הביקושים על סך כ-1.2 מיליארד שקלים והחברה נענתה להזמנות בסך 328 מיליון שקלים בריבית בשיעור 0.1%, המשקפת מרווח של כ-0.5% מעל אג"ח ממשלתי במח"מ דומה.

בסדרה 11, במח"מ כ-15 שנים, אשר פירעון הקרן שלה יבוצע בתשלומים שווים (למעט האחרון) בשנים 2021-2053, עמדו הביקושים על סך כ-2.2 מיליארד שקלים והחברה נענתה להזמנות בסך 670 מיליון שקלים בריבית בשיעור 2.08%, המשקפת מרווח של כ-1.25% מעל אג"ח ממשלתי במח"מ דומה.

יש לציין כי עד היום השקיעה 'מקורות' בפיתוח משק המים בהיקף ממוצע של כ-800-900 מיליון שקלים בשנה, שהושגו ממקורות עצמיים ומהנפקת אג"ח לא סחירות בשוק המוסדי. הנפקת האג"ח הסחיר נועדה להגדלת הביקושים והורדת עלויות המימון, באמצעות פנייה למשקיעים נוספים והיא אף מהווה חלק בלתי נפרד מהחלטת הממשלה 4514 מחודש פברואר האחרון בנושא: "יצירת תשתית להגדלת היקף הפיתוח במשק המים לשם התמודדות עם תקופות בצורת מתמשכות". הכספים שיגויסו יאפשרו למקורות בהמשך תנופת פיתוח משק המים לטובת כלל אזרחי ישראל.

ההנפקה בוצעה בהובלת רו"ח רונית זלמן מלאך, סמנכ"לית הכספים של מקורות ועו"ד חנה זיכל, היועצת המשפטית של החברה. את החברה ליוו בהליך ההנפקה צוות מרשות החברות בראשות לירון זינגר, צוות עורכות הדין אסתר קורן ויפעת שפטל ממשרד גרוס-חודק וכן החתמים פועלים איי.בי.איי, דיסקונט קפיטל, ברק קפיטל ורוסאריו חיתום.

אלי כהן, מנכ"ל מקורות אמר, כי "החברה זכתה לביקושים הגבוהים פי כ-5 מהסכום שהתכוונה לגייס במקור. כתוצאה מהביקושים הגבוהים, החליטה החברה על הגדלת סכום הגיוס".

מרדכי מרדכי, יו"ר מקורות: "זהו יום היסטורי לחברת מקורות. ההנפקה המוצלחת צפויה לסייע לחברה לעמוד ביעדי פיתוח משק המים כפי שהגדירה הממשלה, תוך שמירה על חוזקה ואיתנותה הפיננסית של החברה. אנו מודים למשקיעים על האמון הרב ונערכים לביצוע ההשקעות המשמעותיות בהרחבת תשתיות המים בכל רחבי המדינה".

רו"ח רונית זלמן מלאך, סמנכ"לית הכספים מקורות: "החברה מדורגת בדירוג האשראי המקסימאלי AAA ותוצאות ההנפקה הטובות מהוות הבעת אמון של המשקיעים במשטר התאגידי של החברה ובביצוע החלטת הממשלה".