ממשיכה להסתבך: רשות ני"ע האמריקאית הגישה תביעה אזרחית נגד אביליטי ובעלי השליטה בה

בתביעה טענות בדבר הפרה לכאורה של תקנות ניירות ערך, על רקע עסקה שביצעה ספקית הטכנולוגיות המודיעיניות בסוף 2015 עם השלד הבורסאי Cambridge, שבמסגרתה הפכה לחברה ציבורית בנאסד"ק

אביליטי / צילום: אתר החברה/ צילום: רויטרס
אביליטי / צילום: אתר החברה/ צילום: רויטרס

אביליטי ממשיכה להסתבך: החברה, ספקית טכנולוגיות מודיעיניות, דיווחה אתמול כי רשות ניירות ערך של ארה"ב (SEC) הגישה תביעה אזרחית נגדה, ונגד בעלי השליטה בה - המנכ"ל אנטולי חורגין וסמנכ"ל הטכנולוגיות אלכסנדר אאורבסקי, שני מייסדי אביליטי.

התביעה קשורה לחקירה שנוהלה נגד החברה ובעלי השליטה, ובאוגוסט שעבר דיווחה אביליטי  כי ב-SEC הגיעו לקביעה ראשונית שיש להמליץ על פעולות אכיפה נגד החברה והמייסדים, בשל הפרת חוקי ניירות ערך. בדיווח מאתמול נכתב, כי התביעה הוגשה שלשום בבית המשפט המחוזי של דרום ניו יורק, ובה מופיעות טענות בדבר הפרה לכאורה של תקנות ניירות ערך.

ההפרות בוצעו לכאורה על רקע העסקה שערכה אביליטי בסוף 2015 עם השלד הבורסאי Cambridge, עסקה שהפכה את אביליטי לחברה ציבורית בנאסד"ק. באביליטי מציינים כי ה-SEC דורשת סעדים שונים, ובהם קנסות אזרחיים, פיטורים וכן בהקשר של חורגין בלבד - גם מניעת האפשרות שיכהן בתפקידי ניהול ודירקטור בחברות ציבוריות (officer-director bar).

אביליטי מציינת בדיווח שלה, כי מאז אוגוסט שעבר, ולמרות אי-הסכמה משמעותית עם צוות האכיפה של ה-SEC בקשר לעובדות ולחוק הרלוונטי, החברה, חורגין ואאורבסקי היו מעורבים בדיונים פעילים עם אנשי ה-SEC במטרה להגיע לפשרה. לדבריהם, לפני הגשת התביעה האזרחית, "החברה, חורגין ואאורבסקי היו בשלבים סופיים של הגעה לפשרה, והם ממשיכים לבקש להגיע לפשרה", נכתב שם.

אביליטי נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 8.3 מיליון דולר, לעומת שווי של 250 מיליון דולר בעת הרישום למסחר ב-2015. נזכיר, שלאחרונה דווח כי משרד הביטחון השעה את החברה מרשם היצואנים הביטחוניים בשל חשד שעברה על חוק הפיקוח על היצוא הביטחוני. היום נפלה המניה בבורסה ב-16%.