שר התחבורה וההסתדרות סיכמו: יחודש המו"מ להסכם רפורמה בנמל אשדוד

כך סוכם בתום פגישה בין שר התחבורה ישראל כ"ץ, מחליפו המיועד ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, בכירי האוצר, ראשי חברת נמל אשדוד והוועדים בנמל • גורם שהשתתף בפגישה: "הייתה הסכמה שאחרי שש שנים הגיע הזמן לסגור את הסיפור הזה"

ישראל כ"ץ / צילום: שלומי יוסף
ישראל כ"ץ / צילום: שלומי יוסף

יתחדש המו"מ לחתימת הסכם לרפורמה בחברת נמל אשדוד - כך סוכם בתום פגישה בין שר התחבורה ישראל כ"ץ, מחליפו המיועד ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, בכירי האוצר, ראשי חברת נמל אשדוד והוועדים בנמל. הפגישה נערכה בלשכת שר התחבורה בתל-אביב על רקע חילופי השרים הצפויים ביום ראשון. בסיום הפגישה הוחלט לחדש את המשא ומתן על הסכם הרפורמה כבר בשבוע הבא ולנסות לסיים אותו בהקדם האפשרי. לדברי גורם שהשתתף בפגישה "הייתה הסכמה שאחרי שש שנים הגיע הזמן לסגור את הסיפור הזה". כ"ץ אמור להעביר ביום ראשון הקרוב את תיק התחבורה לסמוטריץ'.

במוקד המחלוקת עומדת בקשת העובדים להשתמש ברציפים 24 ו-25 - דרישה שהמדינה מתנה עדיין בהפרטת הנמל. גורם המעורה במו"מ העריך הערב כי לא מן הנמנע שהמדינה תציע הצעת פשרה שתאפשר סגירת עסקה עם העובדים. ההסתדרות מציעה לעובדים תנאים זהים לאלו שקיבלו עמיתיהם בנמל חיפה שלהם סיכמו בין היתר על חבילת פרישה בגובה 2.5 מיליון שקל לכל עובד שיפרוש מרצון והגנה מפיטורים קולקטיביים לכל העובדים שיישארו בנמל ממועד החתימה ועד תום עשר שנים ממועד תחילת פעילות הראשון ממפעילי הנמל הפרטיים החדשים. בחיפה ניתנה לעובדים רשת ביטחון נוספת שהבטיחה להם תשלום פרמיה בגובה 60-70 אחוז אם היקף תנועת המכולות יהיה נמוך מתחזיות המדינה.

העובדים דורשים שינוי בכתב ההסמכה של הנמל, השארת חברת הנמל כחברה ממשלתית, הגדלת חבילת הפרישה מעבר ל-2.5 מיליון שקל והשוואת תנאי עובדי דור ב' לאלה של דור א'.

גורמים שהשתתפו בפגישה אמרו כי עקרונות חידוש המשא ומתן מתבססים על תחרות מלאה, בלי זכות וטו, מגבלות או מעורבות בנמל החדש, עם שדרוג הנמל הקיים בהתאם למה שהובטח לטיפול באוניות הגדולות- העמקת רציף, ציוד חדש, לצורך יכולת בעמידה בתחרות .