בואו נודה על האמת. המילה "פודקאסט"? לא משהו. והמונח העברי "הֶסְכֵּת" - גם לא עושה הרבה חשק. אבל למי שמוכן להתעלם מהמיתוג הגרוע - מחכה עולם ומלואו של תוכן מהסוג שאולי דור ההורים מכיר מהימים שבהם רדיו היה המדיום המרכזי ואנשים המתינו לתוכניות הרדיו האהובות עליהם.

פודקאסט הוא למעשה תוכן קולי אונליין, גרסה של תוכנית הרדיו הישנה, שנהנית מכל הטוב שהטכנולוגיה יכולה להציע. פחות זהבי עצבני או רזי ברקאי, ויותר דגש על הרצאות ושיחות מעניינות עם כמה מרואיינים או כמה מנחים, תוכן מקצועי וגם תוכן בדיוני - כמו תסכית הרדיו המפורסם ביותר בעולם "מלחמת העולמות ואפילו הופעות במה שנערכו לפודקאסט במיוחד. ואגב, לא כל הפודקאסטים מוקלטים וערוכים. חלקם משודרים ממש בלייב. כן, כן, כמו רדיו.

המדיום הזה פרץ לחיינו לפני למעלה מעשור אך רק בשנים האחרונות הוא החל לצבור תאוצה אמיתית. לישראל הוא הגיע באיחור של ממש, אבל מה זה משנה עכשיו? העיקר שיש תוכן מעניין להאזין לו בזמן שאנו עושים דברים אחרים - נוהגים, נוסעים בתחבורה ציבורית, עושים ספורט או עבודות בית.

אפשר למצוא פודקאסט כמעט בכל ז'אנר, מעסקים, חדשות ופוליטיקה, מדע ורפואה, דרך ספורט, מוזיקה, בריאות ואמנות ועד ספרים מוקלטים. אפליקציות ייעודיות הופכות את ההאזנה לפודקאסטים לנעימה ויעילה במיוחד. אם פעם היה צריך להתעסק עם אייטיונס ועם תוכנות לנגינת מדיה שלל האפליקציות שמיועדות ספציפית לפודקאסטים הן כבר עולם אחר לגמרי.

אפליקציות כמו ספוטיפיי (זאת של המוזיקה), גוגל פודקאסטס, Podcast Addict או Castbox ימליצו לכם על פודקאסטים מובילים, יזכרו היכן עצרתם בכל פרק או תוכנית ויעדכנו אתכם בכל פעם שיתפרסם חדש. חלק מהאפליקציות והתכנים עצמם ניתנים בתשלום אבל יש עדיין מספיק תוכן איכותי בחינם לכולם.

וזה לא הכל. כמעט כל תוכנית אפשר להוריד למכשיר כדי לשמוע מאוחר יותר בטיסה או בטיול, אפשר לצ'וטט אודותיה עם מאזינים אחרים ואם אין לכם מושג מה בא לכם - אפשר להיכנס לערוצים של כלי תקשורת וגופים שונים שמקליטים פודקאסטים, ולעיין בתוכן שהם מציעים.

לעמוד הפודקאסטים של גלובס:

https://www.globes.co.il/news/home.aspx?fid=10107

להורדת אפליקציות פודקאסטים:

גוגל פודקאסטס

ספוטיפיי

Podcast Addict

Castbox