בכירי אגף התקציבים למנכ"ל: החזר את היחסים לפסים מקצועיים

בצעד חריג פנו אמש חמשת סגני הממונה על התקציבים למנכ"ל האוצר שי באב"ד והתלוננו על התנהלותו הפוגעת לטענת בתפקוד האגף. הפקידים מחו על הפרסום ב"גלובס" בו טען כי מכרזים באגף היו תפורים • באב"ד: "תיאור המכרז כתפור היה תיאור עובדתי מדויק" • כחלון בשיחות פרטיות: מגבה את באב"ד

שי באבד / צילום: אלון רון
שי באבד / צילום: אלון רון

בכירי אגף התקציבים באוצר מוחים בפני מנכ"ל האוצר על התבטאויות חריפות נגדם ועל התערבות הפוגעת בפקוד האגף וקוראים לו להחזיר את היחסים ביניהם ל"בסיס מקצועי". חמשת סגני הממונה על התקציבים פנו אתמול במכתב אישי למנכ"ל האוצר שי באב"ד, שהעתקו הגיע ל"גלובס" וכתבו לו בין היתר "אנו פונים אליך באופן אישי בלתי אמצעי וישיר בבחינת 'מענה רך ישיב חימה' (משלי טו א') ומתוך אמונה שהדברים אשר יוצאים מליבנו יילקחו לתשומת ליבך ויביאו להפסקת התנהלות זו".

המכתב שנשלח אמש הועבר רק לבאב"ד והמכותב היחיד לו מלבד השולחים היה הממונה על התקציבים שאול מרידור. באב"ד הגיב כי המשרד איננו "עסק פרטי" שלו וכי בכוונתו להשיב בפירוט על הדברים העולים מהמכתב. באב"ד כיתב בתגובתו את ראשי האגפים במשרד וכן בכירים בנציבות שירות המדינה ומשרד המשפטים. שר האוצר משה כחלון אמר בשיחות פרטיות כי הוא נותן לבאב"ד גיבוי מלא בהתנהלותו מול האגף.

בין היתר מתלוננים הבכירים כי הם עדים חדשות לבקרים על התבטאויות חריפות שלך כנגד עובדי אגף התקציבים". כדוגמה לכך מציינים הסגנים כי "לאחרונה הופיע בעיתון גלובס ציטוט מפיך, שלא הוכחש המציין כי תפנה לנציבות שירות המדינה משום שבאגף תקציבים נוהלו מכרזים תפורים. מדובר בהטלת דופי חמורה ביותר הפוגעת ביושרם של כל עובדי האגף ובראשם החתומים מטה " נכתב.

בנוסף כותבים הסגנים לבאב"ד כי "בחודשים האחרונים אנו עדים למספר תהליכים המקודמים על-ידך אשר פוגעים בעבודת אגף התקציבים ועובדיו ועלולים לפגוע ביכולתו של האגף לבצע את תפקידו". בין היתר מציינים הסגנים כי באב"ד החליט לאחרונה להפסיק לזמן בכירים באגף לישיבות מקצועיות הנערכות במשרד ומחוצה לו אף כי מדובר בישיבות שנוכחות אנשי אגף התקציבים בהן היא "חיונית ונדרשת". כמו כן טוענים הסגנים כי באב"ד מעכב התקשרויות עם יועצים מקצועיים שעבודתם חיונית לעבודה המקצועית באגף לצורך קידום רפורמות במשק, וכי עיכב הליך של סיווג בטחוני נדרש ופרסום מכרז כוח אדם "כל אלו מבלי שהושמעה בפנינו כל טענה עניינית".

כפי שנחשף ב"גלובס" מערכת היחסים בין באב"ד לאגף התקציבים הגיע לאחרונה לשפל חדש על-רקע טענות מצד האגף כי המנכ"ל מקשה על עבודת האגף בדרכים שונות. בין היתר נחשף ב"גלובס" כי באב"ד מונע פרסום מכרז לתפקיד סגן ממונה שישי, בנימוק שהדבר לא תואם עימו וסרב לאשר לאחד מסגני הממונה להשתתף בכנס מקצועי בחו"ל. באב"ד מצידו מאשים את הממונה על התקציבים שאול מרידור בכך שהפסיק להיות מתואם איתו, לטענתו תוך הפרת סיכומים ביניהם בנושא. בהתייחס לטענה בדבר המכרז נמסר מטעמו של באב"ד כי המכרז יפורסם בכפוף לתיאום עימו כמקובל ולאחר שיוודא כי איננו תפור.

בתגובתו כתב באב"ד לסגנים כי "ראשית אני שמח שסוף סוף אתם כותבים בשמכם ולא מדברים איתי דרך אמצעי התקשורת. למרות שאין לי ספק שגם מכתב זה ימצא דרכו לאמצעי התקשורת, אבל עצם המכתב בשמכם הינה התקדמות משמעותית ומבורכת, יש רק להצר על כל שהממונה על התקציבים, שאול מרידור לא חתם על המכתב. מאחר ומשרד האוצר ותפקידי כמנכ"ל אינם עסק פרטי שלי, מכתב בעל אופן תלונות כמפורט עליו חתומים כל סגני האגף אינו מכתב אישי ומין הראוי שיובא לידיעת כל הגורמים הרלוונטיים מהשר ליועץ ולנציב שירות המדינה ולחברי הנהלת האוצר אותם אני מצרף בהעתק. במיוחד לאור העובדה שמכתבכם גם כך מהווה נדבך בפנייתי הקרובה לנציב וליועץ בנושא שיטת המכרזים הנהוגה באגף והשפעתה על אופן ההתנהלות במשרד.

מבלי להיכנס לעובי הקורה, שכן את הדברים אביא בצורה מסודרת ומפורטת, ברצוני רק לציין כי איני מבין את פשר טענתכם לגבי תפירת המכרזים באגף, שכן בעיני מכרז תפור הוא מכרז שבו עוד לפני סיומו תוצאותיו ידועות מראש, וכפי שאתם יודעים היטב, הדבר נכון לכל אחד מהמכרזים שבהם אתם זכיתם להיות סגנים. כך שגם עם הדבר נעשה עד היום בהתאם לנוהלי הנציבות, ואני מסופק עם זאת הייתה כוונת המשורר. התיאור של המכרז כמכרז תפור הינו תיאור עובדתי מדויק".