הפרקליטות תכריע: האם עו"ד רענן בר-זוהר מבלטר גוט אלוני יואשם בשימוש במידע פנים

רשות ני"ע סיימה את חקירת החשד לשימוש במידע פנים של חברת ארית תעשיות והעבירה את תיק החקירה לפרקליטות מיסוי וכלכלה • עפ"י החשד, עו"ד רענן בר-זוהר, אחד היועצים המשפטיים של החברה, עשה לכאורה שימוש במידע פנים שהגיע לידיו וגרף רווחים תאורטיים אסורים בסך כולל של כ-120 אלף שקל

עו"ד רענן בר-זוהר / צילום: איל יצהר
עו"ד רענן בר-זוהר / צילום: איל יצהר

האם עו"ד רענן בר-זוהר ממשרד בלטר גוט אלוני יואשם בשימוש במידע פנים? מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך סיימה את חקירת פרשת השימוש במידע פנים לכאורה של חברת ארית תעשיות  והעבירה את התיק לבחינת מחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) לשם קבלת החלטה האם להעמיד לדין את המעורבים בפרשה.

עו"ד רענן בר-זוהר, יועץ משפטי של חברת ארית תעשיות, העוסקת בפיתוח,ייצור ושיווק מרעומים ומוצרי אלקטרוניקה צבאיים, חשוד בעבירות של שימוש במידע פנים, עבירות דיווח וכן עבירות הלבנת הון. זאת, במסגרת הייעוץ שנתן לארית והיחשפותו למידע פנים של החברה טרם פרסום דיווחים מהותיים שלה בפברואר ובנובמבר 2016.

עו"ד בר-זוהר, העובד במשרד עורכי הדין בלטר גוט אלוני, הוא בעל מניות בשיעור של 4.75% בחברת ארית תעשיות וכן שימש גם כאחד מיועציה המשפטיים של החברה, של החברות-הבנות שלה ושל בעל השליטה בחברה - ולפיכך הוא מהווה איש פנים בחברה לגישת רשות ניירות ערך.

עניינה של החקירה הוא חשד לביצוען של עבירות שימוש במידע פנים בקשר לניירות הערך של החברה, בסמוך לדיווחים חיוביים ומהותיים שפרסמה החברה במהלך שנת 2016. על-פי החשד, בר-זוהר השתמש במידע פנים שהיה מצוי בידיו בנוגע לדוח מיידי מהותי וחיובי של החברה מחודש פברואר 2016 וכן בנוגע לדוח כספי רבעוני חיובי של החברה מחודש נובמבר 2016, טרם פרסומם לציבור, ופעל במניות החברה.

הרכישות הביאו לעלייה במניה

בנוסף, לפי החשד השתמש בר-זוהר במידע הפנים ורכש את מניות החברה באמצעות חשבון בנק על שמו וכן באמצעות חשבון בנק של קרובת משפחתו. הדיווחים השפיעו מיידית על שערי ניירות הערך של חברת ארית, ובעקבותיהם עלה שער מניית החברה בשיעור של 5.68% (בפברואר) ו-16.5% (בנובמבר), והיקפי מחזורי המסחר במניה עלו אף הם. על-פי החשד, בעקבות פעילות אסורה זו גרף בר-זוהר לחשבונות הבנק בהם פעל רווחים כספיים תאורטיים אסורים בסך כולל של כ-120 אלף שקל.

בנוסף, על-פי החשד נמנע בר-זוהר מדיווח על עניינו האישי בעת הצבעותיו באסיפות כלליות של החברה שנערכו במהלך השנים 2017-2016, ואשר נגעו לאישור עסקאות אשר לבעל השליטה בחברה יש עניין אישי בהן.

לבר-זוהר מיוחסות עבירות של שימוש במידע פנים בידי איש פנים, עבירות דיווח וכן עבירות איסור הלבנת הון.

באוקטובר אשתקד עוכב בר-זוהר לחקירה ברשות ניירות ערך ושוחרר על-ידי בית המשפט למעצר-בית בתנאים מגבילים. במקביל לחקירתו פשטו חוקרי רשות ניירות ערך על משרדי חברת ארית וחקרו מספר נושאי משרה נוספים בחברה בחשד לביצוע עבירות שימוש במידע פנים ועבירות דיווח לפי חוק ניירות ערך.

בר-זוהר מכחיש את כל החשדות נגדו. 

עו"ד ירון ליפשס, בא-כוחו של עו"ד בר-זוהר, מסר בתגובה: "החקירה הבהירה, בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, כי עו"ד בר-זוהר רכש מניות רק לאחר פרסום הודעות ודיווחים על-ידי החברה, ובלא שהיה בידו מידע פנים כלשהו. באופן יוצא דופן, עו"ד בר-זוהר פנה מיוזמתו לרשות ניירות ערך במסגרת החקירה והעביר לה תצהיר ומסמכים רבים המפריכים לחלוטין את כל החשדות בעניינו. כיוון שהסמכות לסגור תיקי חקירה בעבירות ניירות ערך נתונה לפרקליטות בלבד, אנו מברכים על העברת התיק לפרקליטות בלא המלצה כלשהי, ואנו סמוכים ובטוחים שהפרקליטות תסגור את תיק החקירה בהקדם". 

*** חזקת החפות: עו"ד רענן בר-זוהר חף מפשע כל עוד לא הורשע בעבירה בדין. ההליך בעניינו נמצא בראשיתו, והוא זכאי ליהנות מחזקת החפות.