טראקס רוכשת את שופקיק תמורת 200 מיליון דולר במזומן

מפתחת טכנולוגית ניהול המלאי בחנויות רכשה את שופקיק האמריקאית המפתחת פלטפורמת הטבות ללקוחות • טראסק מתכננת להגדיל את צוות העובדים בישראל מ-250 ל-350 עובדים בשנה הקרובה

חברת הסטארטאפ הסינגפורית-ישראלית טראקס (TRAX), המפתחת טכנולוגית ניהול מלאי בחנויות פיזיות, רכשה את שופקיק (Shopkick) האמריקאית בעסקת מזומן ומניות. גורמים בשוק מעריכים כי שווי העסקה הוא כ-200 מיליון דולר, לא ברור כמה מהסכום שולם במזומן וכמה במניות. שופקיק האמריקאית המפתחת פלטפורמת הטבות ללקוחות.

שופקיק הייתה בבעלות חברת SK planet, חברת בת של חברת התקשורת הקוריאנית SK Telecom, שרכשה את שופקיק בעצמה תמורת 200 מיליון דולר ב-2014.

"אנחנו כחברה עושים דיגיטציה מלאה בשביל חנויות, מותגים וצרכנים, והחברה הזאת נותנת לנו את הנגיעה בצרכנים. המון מהדברים שאנחנו עושים היום עם טכנולוגיות זיהוי תמונה, שמשמש אותנו בתוך החנות, נספק לשופקיק שתמשיך לעבוד בצורה עצמאית מול הצרכנים בארה"ב", אמר דרור פלדהיים, מייסד שותף בטראקס, בשיחה עם "גלובס".

לדבריו, 150 עובדי שופקיק ימשיכו לעבוד בארצות הברית כקבוצה עצמאית בטראקס, אשר לאחר הרכישה מונה קרוב ל-700 עובדים בחמישים מדינות בעולם, מרביתם בישראל, סן פרנסיסקו סינגפור ובשנגחאי ובבייג'ינג. בישראל, טראקס מעסיקה כ-250 עובדים, ומתכננת להגדיל את הצוות ל-350 עובדים בשנה הקרובה, בעיקר בתחומי הראייה הממוחשבת והאלגוריתמיקה, אומר פלדהיים.

טראקס נמצאת בעיצומו של סבב גיוס של 100 מיליון דולר, המשקף לה שווי שוק של 1.1 מיליארד דולר. לדברי פלדהיים, סבב הגיוס צפוי להסגר בקרוב, והוא נועד לממן לחברה שלוש רכישות: הרכישה הנוכחית, רכישת LenzTech הסינית שהתבצעה לאחרונה, ורכישה נוספת של מתחרה אירופית, שלדברי פלדהיים תוכרז בשבועות הקרובים.

הסבב מגיע פחות משנה לאחר הסבב הקודם של החברה, במסגרתו גייסה 125 מיליון דולר לפי שווי של 850 מיליון. אותו הובילו Boyu Capital , אחת מקרנות השקעות הפרטיות הגדולות בסין, וחברת המדיה הבריטית DC Thomson. בעל המניות הגדול של החברה הוא משרד ההשקעות הפרטי Warburg Pincus. לאחר הגיוס, מנכ"ל החברה יואל בר-אל אומר בשיחה עם "גלובס" כי בחברה מתכוונים לצאת בהנפקה בארה"ב, וכי היא צפויה להתרחש עד לאמצע 2020.

טראקס

הקמה: 2010

מייסדים: יואל בר־אל ודרור פלדהיים

עובדים: 700 עובדים, מתוכם 250 במרכז הפיתוח בישראל

גיוסי הון: 235 לפני הסבב הנוכחי

משקיעות בולטות: Boyu Capital ,DC Thomson ו-Warburg Pincus