מטבע הקריפטו של ג'יי.פי מורגן מתחיל בניסוי אצל לקוחות הבנק

על פי דיווח בסוכנות הידיעות "בלומברג", לקוחות עסקיים של בנק ההשקעות האמריקאי התחילו להשתתף בניסוי עם המטבע הדיגיטלי JPM Coin, שעליו הכריז ג'יי.פי מורגן בפברואר • לדברי מנהל מיזם הבלוקצ'יין של הבנק, "הטכנולוגיה טובה מאוד, אבל תהליכי הרישוי והאישור שלה לוקחים זמן"

ג'יימי דיימון / צילום: רויטרס
ג'יימי דיימון / צילום: רויטרס

פרויקט המטבע הדיגיטלי של ג'יי.פי. מורגן צ'ייס עולה מדרגה: סוכנות הידיעות "בלומברג" דיווחה היום (ג') כי בנק ההשקעות האמריקאי מתחיל בניסוי במטבע הקריפטו שלו, JPM Coin, בשיתוף עם לקוחות עסקיים.

על פי הדיווח, עומר פארוק, המנהל את מיזם הבלוקצ'יין של ג'יי.פי מורגן , אמר לכתב "בלומברג" ביפן כי לקוחות ינסו את הטכנולוגיה החדשה במטרה להאיץ את קצב ההעברות הכספיות, למשל, בהעברת תשלומים בין חברות או בפדיון איגרות חוב וחוזים עתידיים על סחורות. לדבריו, לקוחות הבנק באירופה, בארה"ב וביפן כבר הביעו עניין בניסוי. הוא הוסיף כי הניסוי נערך מתוך הנחה שבסופו של דבר, יזכה לאישור רגולטורי. "הטכנולוגיה טובה מאוד, אבל תהליכי הרישוי והאישור שלה לוקחים זמן. היא דורשת הסבר", אמר פארוק ל"בלומברג".

עוד מציינים ב"בלומברג" כי בתוך כמה חודשים צפוי הניסוי של הבנק להתרחב. פרויקט JPM Coin, שעליו הכריז ג'יי.פי. מורגן כבר בפברואר האחרון, פועל בשלב ההתחלתי על פלטפורמת הבלוקצ'יין קוורום (Quorum) - גרסה פרטית של הבלוקצ'יין את'ריום, שפותחה על ידי הבנק.

לפי ג'יי.פי. מורגן, המטבע הדיגיטלי של הבנק מתפקד כמטבע "יציב" (stablecoin), המגובה בדולרים המופקדים בבנק. מי שמקבל את המטבע, יכול להמירו בבנק למזומן. בשלבים הבאים צפוי הבנק לאפשר המרה של המטבע JPM Coin גם למטבעות ריבוניים (מטבעות פיאט) נוספים.

ג'יימי דיימון, מנכ"ל ג'יי.פי מורגן, הביע לא פעם את התנגדותו למטבעות הקריפטוגרפיים ואף התייחס למטבע הביטקוין כאל "הונאה". עם זאת, הוא אמר כי ניתן למצוא תועלת בטכנולוגיית הבלוקצ'יין, שעליה מבוססים מטבעות הקריפטו. בשבוע שעבר, כפי שדיווחנו בהרחבה גם ב"גלובס", הכריזה ענקית המדיה החברתית פייסבוק על פרויקט המטבע הדיגיטלי שלה, ליברה.

בנק ג'יי.פי. מורגן מפעיל, בין השאר, מרכז פיתוח טכנולוגי בישראל, שב-2016 עבר למשרדים בהרצליה. בסוף 2017 מונה ד"ר יואב אינטרטור, לשעבר מנהל טכנולוגיות ראשי של בנק הפועלים, למנהל המרכז של ג'יי.פי. מורגן בישראל. בראיון ל"בלומברג" בדצמבר 2018, סיפר אינטרטור כי מרכז הפיתוח בראשותו מתכנן להגדיל את מספר המהנדסים שהוא מעסיק ל-200 איש בשנתיים הקרובות.

זיו גפני, לשעבר מנהל הפינטק של בנק הפועלים, הצטרף למרכז של ג'יי.פי. מורגן בהרצליה במאי 2018, ומאז הוא מנהל בו את תחום החדשנות והפינטק. בכנס שערך המרכז בדצמבר 2018, סיפר גפני: "המרכז מעסיק כיום 90 עובדים, רובם המכריע מפתחים, ומתמקד בפיתוח רכיבים מרכזיים של חלק ממערכות הליבה שלנו - השקעות, מסחר ותשלומים"